McLaren MP4-12C jako Hamann memoR

Je zde další příklad toho, že i ten nejextrémnější vůz lze dále vylepšit. A to alespoň z prvního pohledu, neboť na mechanických skupinách zůstává všechno při starém.

Společnost Hamann, zachovávající odkaz svého před rokem zesnulého zakladatele Richarda Hamanna, se v poslední době soustředí především na propracované modifikace různých drahých automobilů, přičemž razantní zlepšování jízdních vlastností a výkonů stojí zpravidla na okraji jejího zájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C jako memoR od Hamannu

Je třeba především prodávat, takže si z poslední doby vzpomeneme spíše na stavby vycházející z běžných, byť velmi drahých modelů, ať již jde o velké SUV Range Rover 5.0 V8 nebo dvoudveřový kabriolet BMW 650i Cabriolet. Čas od času se ale u Hamannu zaměří také na vyložený supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
memoR vyniká zvláště specifickými povrchovými panely

Před více než rokem jsme vám proto mohli představit speciál Lamborghini Gallardo LP560-4 coby Hamann Victory II a nyní vám přinášíme nové podrobnosti ke stavbě Hamann memoR. Ta vychází z modelu McLaren MP4-12C a veřejnosti se prvně představila na letošním autosalonu v Ženevě.

McLaren

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Ačkoli jsme věřili ve sliby představitelů Hamannu, žádné detaily k technice jsme se nedozvěděli, takže se i nadále musíme spokojit s tvrzením, že výkon standardního vidlicového osmiválce M838T s objemem 3,8 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane zachován na hranici 600 koní (441 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V detailech teprve vynikají modifikace Hamannu

V případě stavby Hamann memoR jde tedy především o vzhled, resp. docela rozsáhle upravenou sestavu povrchových panelů karoserie. Při prvním pohledu na přední část vozu stojí za zmínku především nový přední nárazník s vestavěnými vodorovnými pásy LED a členitější kapota s ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nárazník s velkými ventilačními otvory, záď s trojicí koncovek výfuků a jedenadvacetipalcvé ráfky: to je Hamann memoR

Ještě citelněji byla přepracována záď vozu. Ta dostala především větší přítlačné křídlo, výraznější difuzor pod nárazníkem a trojici koncovek výfuků ústících poměrně vysoko mezi zadními svítilnami (u standardního MP4-12C jsou koncovky jen dvě). Celkový dojem dotváří černé lakování karoserie s rudými podélnými pásy a doplňky.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků