Jistý prodejce automobilů z Floridy celkem vkusným způsobem nafilmoval jeden z klenotů, které zdobí jeho showroom.
Jde o McLaren MP4-12C High Sports. Pokud vám je toto označení povědomé, máte pravdu, jde o extrémně limitovanou sérii odvozenou ze standardního provedení supersportu McLaren MP4-12C, která slavila svoji premiéru již zhruba před rokem. A proč je řeč o „extrémně limitované sérii“? Vzniklo v ní totiž pouhých 5, slovy pět exemplářů.
Pět vozů série McLaren MP4-12C High Sports
Není ničím zvláštním, že zvláště malosérioví producenti mimořádně rychlých a drahých automobilů průběžně zpestřují svoji omezenou nabídku typů různými limitovanými edicemi nebo specifickými prototypy. Pokud jde o McLaren, nelze v tomto ohledu nezmínit loňský prototyp McLaren X-1 odvozený z mechanického základu MP4-12C pro jistého sběratele vozů McLaren z USA.
Na tomto místě popisovaný model McLaren MP4-12C High Sports si však s vozem X-1 co do exkluzivity příliš nezadá, ale jde přeci jen o poněkud uvěřitelnější projekt již na první pohled vzniklý modifikací standardní řady McLaren MP4-12C. Vaší pozornosti by nemělo uniknout zvláště video v závěru článku, jež zachycuje jeden z pěti vyrobených vozů série High Sports. Auto se však na něm bohužel ani nerozjede.
Nejvýznaměnjší úpravou v rámci série High Sports zřejmě prošla příď karoserie
V současnosti parkuje v prodejně společnosti Dimmitt Automotive Group v Pinellas Parku na Floridě, kde zřejmě čeká na svého kupce (cena ovšem zveřejněna nebyla). Při pohledu na „rodinnou fotografii“ všech pěti vyrobených vozů si jistě všimnete, že tento vůz musel projít sadou dalších modifikací a změnou zbarvení.
Dílčími úpravami prošel také interiér všech pěti vozů
Na závěr připomeňme, že pětice vozů McLaren MP4-12C High Sports doznala během vývoje řady modifikací zahrnující především přepracovanou příď. Její nové tvarování má zajistit především zlepšení přítlaku kol přední nápravy a usnadnit přístup vzduchu k mezichladičům stlačovaného vzduchu pro zvýšení plnicích tlaků.
Změny se dotkly také zadní části karoserie i motorového prostoru
Změny se dotkly také zadní části karoserie s novým nárazníkem opatřeným větším difuzorem, přičemž motor posílil zhruba o 75 koní (55 kW). O majitelích těchto pěti vozů toho mnoho nevíme, jeden z nich údajně vlastní šéf McLaren Ron Denis a druhý pak korunní princ z Bahrajnu. Mimochodem, výchozí McLaren MP4-12C byl vloni vyhlášen Autem roku Středního východu…
Foto: Tomirri Photography