McLaren, Lotus, Force India, Williams a Ferrari: monoposty pro rok 2014

8 komentářů

rousini
26. ledna • 10:58

Hlavně, aby se něco dělo na trati, protože vítězství zásluhou zvolené strategie může zvyšovat hladinu adrenalinu snad jen u jedinců narozených po r. 2120 :-P

ou
25. ledna • 7:31

Nepřijdou vám ta auta nějaká malá? Oproti předchozím rokům mě přijdou menší o cca 20%.

F1
25. ledna • 9:47

To bude spíš optickej klam těch nízkých nosů a užšího předního křídla. Najednou ty auta nevypadají tak mohutně. Pro F1 je dlouhé auto výhodné (větší prostor pro hrátky z vzuchem), takže kratší než loni asi nijak výrazně nebudou.

F1
24. ledna • 23:24

Ferrari F14-T, jak píšete, bude představeno zítra... to co tady máte, je jen demonstrace nových pravidel oblečená do hávu Ferrari. Nejedná se o F14-T.

Venouch
24. ledna • 17:03

z toho mclarenu bych blinkal

JFM
24. ledna • 17:28

Panske prirozeni trosku pripomina, ale aerodynamika je dulezitejsi nez design ;-)

Gouda
24. ledna • 19:10

Tohle ale není nijak aerodynamicky efektivní řešení. Je to primárně důsledek technických regulí. Ten falický výběžek je nejjedodušší cesta, jak co nejméně změnit aerodynamiku z loňska, aby to vyhovovalo pravidlům (totožná situace, jako předtím se schodem nad nosem). Jak vidno na Lotusu a Ferrari (pokud se potvrdí), lze to udělat i jinak, ale bude to risk.

F1
24. ledna • 23:28

Špatně. Chobot je jedno z nejefektivnějších aerodynamických řešení v souladu s pravidly pro tento rok. Nos prostě musí jít dolů, ale týmy zárověň potřebují dostat co nejvíce vzduchu pod auto. Pokud by tedy nechali nos široký (jako na demonstraci designu na Ferrari), bylo by to plýtvání drahoceným vzduchem, který by mohli hnát pod autem k difuzoru. Malý chobot není tak velké stínění. A řešení Lotusu je pro tohle nejspíš ještě lepší. A navíc má tu výhodu, že vzduch i přímo nasměrovává.

Doporučujeme

Články odjinud