McLaren chystá tři nové modely

Omlazený McLaren chystá nástupce okázalého modelu F1. A nejen to, dojde i na dostupnější sporťáky pro každý den.

Věci okolo slavné značky McLaren nabraly rychlý spád. Nedávno se nadobro rozešla se společností Mercedes-Benz, zaměstnala nového ředitele a konstrukční tým ve Wokingu se dal znovu do práce. Podle čerstvých informací zde však nepracuje na jednom, ale rovnou třech modelech, z nichž alespoň jeden bude supersportovním vozem s cenou okolo 100 000 dolarů. Nová modelová nabídka se superautem P11 v čele by měla řádně zamíchat s kartami ve své třídě. Samozřejmostí je plán na výrazné zvýšení produkce a sebevědomý souboj se zavedenými značkami Ferrari, Lamborghini a Porsche.

Jedním z tria bude jistě relativně dostupný vůz, jenž si na trhu vezme na mušku třeba Porsche 911. Jeho technika bude pochopitelně výrazně konvenčnější než tomu bylo u legendárního typu F1 nebo u série 722 vozů SLR, jež McLaren vyráběl ve spolupráci s Mercedesem. Hlavními materiály tak budou ocel a hliník a uhlíková vlákna či exotické slitiny budou spíše přílohou. Motory by měly vycházet, jak jinak, z jednotek ještě nedávného partnera Mercedes-Benz.

Před několika týdny se objevily další podrobnosti o vrcholném typu, zatím označovaném jako P11. Vyznačovat by se měl precizním provedením, ultralehkou stavbou a osmiválcem 6,2 l v úpravě AMG o výkonu přes 600 koní a do křížku se vrhne se současnou supersportovní smetánkou.

Velkou neznámou tak zůstává prostřední z trojice připravovaných modelů McLaren. Že se pokusí překlenout mezeru mezi ultimativním P11 a „běžným“ vyzyvatelem modelu 911, to je jasné, ale situace nechává široký prostor spekulacím. A těch může nový šéfkonstruktér Frank Stephenson využít ve svůj prospěch. Na svém kontě má třeba vznik vozů Mini Cooper, Alfa Romeo MiTo, Ferrari F430 nebo 612 Scaglietti, ale také novodobý Fiat 500, takže se máme jistě na co těšit. Značka McLaren má totiž za sebou bohatou a úspěšnou, ale vyjma typu F1 takřka výhradně závodní historii, která vyniká důvtipem a znamenitými technickými finesami. Její nástup do vybrané společnosti výrobců silničních sportovních a supersportovních aut může tomuto světu jedině prospět. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1/Niki Lauda na McLarenu v roce 1982/M-B McLaren SLR 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků