McLaren chystá tři nové modely

Omlazený McLaren chystá nástupce okázalého modelu F1. A nejen to, dojde i na dostupnější sporťáky pro každý den.

Věci okolo slavné značky McLaren nabraly rychlý spád. Nedávno se nadobro rozešla se společností Mercedes-Benz, zaměstnala nového ředitele a konstrukční tým ve Wokingu se dal znovu do práce. Podle čerstvých informací zde však nepracuje na jednom, ale rovnou třech modelech, z nichž alespoň jeden bude supersportovním vozem s cenou okolo 100 000 dolarů. Nová modelová nabídka se superautem P11 v čele by měla řádně zamíchat s kartami ve své třídě. Samozřejmostí je plán na výrazné zvýšení produkce a sebevědomý souboj se zavedenými značkami Ferrari, Lamborghini a Porsche.

Jedním z tria bude jistě relativně dostupný vůz, jenž si na trhu vezme na mušku třeba Porsche 911. Jeho technika bude pochopitelně výrazně konvenčnější než tomu bylo u legendárního typu F1 nebo u série 722 vozů SLR, jež McLaren vyráběl ve spolupráci s Mercedesem. Hlavními materiály tak budou ocel a hliník a uhlíková vlákna či exotické slitiny budou spíše přílohou. Motory by měly vycházet, jak jinak, z jednotek ještě nedávného partnera Mercedes-Benz.

Před několika týdny se objevily další podrobnosti o vrcholném typu, zatím označovaném jako P11. Vyznačovat by se měl precizním provedením, ultralehkou stavbou a osmiválcem 6,2 l v úpravě AMG o výkonu přes 600 koní a do křížku se vrhne se současnou supersportovní smetánkou.

Velkou neznámou tak zůstává prostřední z trojice připravovaných modelů McLaren. Že se pokusí překlenout mezeru mezi ultimativním P11 a „běžným“ vyzyvatelem modelu 911, to je jasné, ale situace nechává široký prostor spekulacím. A těch může nový šéfkonstruktér Frank Stephenson využít ve svůj prospěch. Na svém kontě má třeba vznik vozů Mini Cooper, Alfa Romeo MiTo, Ferrari F430 nebo 612 Scaglietti, ale také novodobý Fiat 500, takže se máme jistě na co těšit. Značka McLaren má totiž za sebou bohatou a úspěšnou, ale vyjma typu F1 takřka výhradně závodní historii, která vyniká důvtipem a znamenitými technickými finesami. Její nástup do vybrané společnosti výrobců silničních sportovních a supersportovních aut může tomuto světu jedině prospět. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1/Niki Lauda na McLarenu v roce 1982/M-B McLaren SLR 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků