McLaren Bespoke Project 8: další dílo MSO

Mát být toto symbolem proklamované „nové éry“ značky McLaren? Zřejmě nikoli, přesto by naší pozornosti tento prototyp neměl uniknout.
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že na nadcházejícím autosalonu v Paříži má značka McLaren odstartovat novou éru své existence. Ale toto tvrzení zatím bereme s rezervou, neboť to není poprvé, co McLaren „novou éru“ slibuje. Již na sklonku roku 2008 totiž značka z britského Wokingu oznámila přípravu hned tří nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren Bespoke Project 8 sestává hned ze dvou speciálů

Plánovaná ofenzíva se tehdy nakonec z důvodu finančních obtíží nekonala a jediným jejím svědkem se stal pozvolný náběh výroby zcela nového modelu McLaren P11, později přeznačeného na McLaren MP4-12C. Takže si raději počkejme na pařížský autosalon. Nicméně kolem automobilního oddělení McLarenu je živo a za příklad poslouží třeba divize McLaren Special Operations (MSO), která se stará o uspokojování i těch nejdivočejších požadavků zákazníků.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Premiéry | McLaren

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Z jejích dílen přitom letos v srpnu vyjel prototyp McLaren X-1, který slavil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey. Jméno zadavatele zakázky nebylo zveřejněno, bylo jen řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: legendární McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér obou vozů byl sladěn

Nejnovějším produktem oddělení MSO se stává prototyp s ryze lakonickým označením McLaren Bespoke Project 8. Ani v tomto případě jméno nového majitele neznáme, ale jisté je, že z něj vzešla série dvojice vozů. Tím prvním je nově zbarvený a mírně upravený starší McLaren F1, tím druhým pak přepracovaný nový McLaren MP4-12C, přičemž obě stavby najdete na přiložených snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Budoucnost většiny luxusních automobilek spočívá v individuálně stavěných prototypech pro nejzámožnější klientelu

Oba vozy se vyznačují stejným barevným schématem s bílým lakem v kombinaci s rudými detaily a speciálními litými ráfky. V rámci zakázky Bespoke Project 8 dostal McLaren MP4-12C také ventilační otvory na předních blatnících a kompletně přepracovaný a přečalouněný interiér, jehož pojetí bylo v maximální možné míře přiblíženo staršímu F1, ovšem základní konfigurace sedadel byla zachována v tradičním dvoumístném uspořádání a s řízením nikoli uprostřed, ale vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků