McLaren a BMW opět navazují spolupráci. Budou vyvíjet nové motory

Automobilky McLaren a BMW oficiálně spojují své síly. Cílem strategického partnerství je vývoj nové generace pohonných jednotek.

Nové motory, které vzniknout ve spolupráci BMW a McLarenu, mají nabídnout vyšší výkon, ale zároveň nižší emise C02. Projekt je částečně financován britskou vládou a dohromady se týká hned šesti výrobních a dodavatelských partnerů.

„Jedná se o vzrušující projekt, který je důležitý pro všechny zúčastněné partnery,“ uvedl Mike Flewitt, generální ředitel McLaren Automotive. „I nadále budeme samostatně navrhovat a stavět vlastní motory, ale díky tomuto projektu bude celý proces tvorby o poznání rychlejší.“

Zajímavosti | Video

Jakou rychlost zvládl McLaren F1 v roce 1998? Prozradí archivní video

Není to první spolupráce McLarenu s německou automobilkou. Populární model F1 poháněl atmosferický 6,1litrový dvanáctiválec, který vyvinulo BMW.

V roce 2019 se pak dočkáme nového superauta, nástupce modelu F1. Vůz má uprostřed ukrývat osmiválec s výkonem okolo 750 koňských sil! Počet aut bude limitován, vzniknout má jen 106 kusů. McLaren slibuje, že novinka bude nejdokonalejším a nejluxusnějším výrobkem značky.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků