McLaren a BMW opět navazují spolupráci. Budou vyvíjet nové motory

Automobilky McLaren a BMW oficiálně spojují své síly. Cílem strategického partnerství je vývoj nové generace pohonných jednotek.

Nové motory, které vzniknout ve spolupráci BMW a McLarenu, mají nabídnout vyšší výkon, ale zároveň nižší emise C02. Projekt je částečně financován britskou vládou a dohromady se týká hned šesti výrobních a dodavatelských partnerů.

„Jedná se o vzrušující projekt, který je důležitý pro všechny zúčastněné partnery,“ uvedl Mike Flewitt, generální ředitel McLaren Automotive. „I nadále budeme samostatně navrhovat a stavět vlastní motory, ale díky tomuto projektu bude celý proces tvorby o poznání rychlejší.“

Zajímavosti | Video

Jakou rychlost zvládl McLaren F1 v roce 1998? Prozradí archivní video

Není to první spolupráce McLarenu s německou automobilkou. Populární model F1 poháněl atmosferický 6,1litrový dvanáctiválec, který vyvinulo BMW.

V roce 2019 se pak dočkáme nového superauta, nástupce modelu F1. Vůz má uprostřed ukrývat osmiválec s výkonem okolo 750 koňských sil! Počet aut bude limitován, vzniknout má jen 106 kusů. McLaren slibuje, že novinka bude nejdokonalejším a nejluxusnějším výrobkem značky.

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 115 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků