McLaren 675LT je lehčí a silnější sourozenec 650S s větším zadkem

McLaren na autosalonu v Ženevě představí vedle limitované edice modelu P1 GTR také novinku řady Sport Series nazvanou 675LT. Vůz technicky vychází z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm prodlouženou záď – odtud označení LT, tedy Long Tail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový McLaren je o 100 kg lehčí a i když to tak nevypadá, je proti modelu 650S zásadně přepracován. Například motor má polovinu dílů nových

Jedná se především o vzpomínku na legendární McLaren F1, který se také vyráběl v prodloužené karoserii kvůli zlepšení aerodynamiky. Stejně jako předchůdce je novinka zároveň lehčí. McLaren proti modelu 650S ušetřil na verzi 675LT celkem 100 kg. Suchá hmotnost modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Tajné | Zajímavosti | Volkswagen | Ford | BMW | Byznys | Mercedes-Benz | Audi | Renault | Toyota | Hyundai | Ferrari | Porsche | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Přepracován byl přední nárazník, který dostal větší spoiler a optimalizovaný tvar vstupů vzduchu, čímž se údajně zvýšil přítlak na přední nápravě. Nově tvarovaný je i zadní nárazník s difuzorem a například zadní aerodynamická brzda je o 50 % větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladl se důraz na snižování hmotnosti, takže v základu není ani klimatizace. Můžete si ji ale objednat. Síla motoru 3,8 l bi-turbo putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

McLaren modernizoval i motor. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l dostal na z poloviny nové součásti, snížilo se tření, jiný je tvar spalovací komory, nový je výfuk a vyměněna byla i turbodmychadla. Motor má i nové, lehčí vačkové hřídele a ojnice.

Retro | Fascinace | Sport

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Výsledkem je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, dvoustovkou jede za 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážného soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků