Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Uvnitř vládne Superb, Zavazadelník: Další velký trumf
  3. Dojmy z interiérů, Není 150 koní, jako 150 koní
  4. Rychlejší má být Superb, jenže...,
  5. Jízda: Téměř jednoznačné vítězství Mazdy
  6. Kolik za to?, Vítězem se stává...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogalerie

Jestli chcete v kategorii kombíků střední třídy vybírat svůj budoucí automobil, máte dnes poměrně solidní nabídku poměrně zajímavých aut. Těžko byste ale hledali dva vyhraněnější soupeře, než jakými jsou Škoda Superb Combi a Mazda6 Wagon. Každý prezentuje úplně jiný pohled na svět, respektive na přání a potřeby zákazníka. Tak jak: Máte raději pořádný kufr, nebo hledáte kvalitní jízdní vlastnosti?

Testy | Kombi | Mazda

Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka  

Přesně o tomto celý srovnávací test totiž bude. Mazda u všech svých současných modelů vycházejících z techniky Skyactiv preferuje heslo „jezdec a kůň jsou jedno“, což má symbolizovat fakt, že si každý model této značky snadno osedláte a bude vás bavit s ním jezdit. Z toho také vychází konstrukce auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Superb Combi sází jednoznačně na prostor, Mazda6 Wagon na jízdní vlastnosti. Po kterém z nich sáhnete raději je především otázka vašich priorit

Například zatímco ostatní tlačí přední sloupky co nejvíce dopředu, aby vznikla co největší kabina, Mazda je klidně posune dozadu, aby vznikla delší kapota, lepší proporce, zajímavější vzhled a aby řidič seděl pokud možno uprostřed auta. Minimálně na pohled musíte uznat, že tato taktika svůj smysl má. Škoda jde na věc jinak.

Testy | Škoda | Sedany | Škoda Superb

Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf  

Modely mladoboleslavské značky obecně sází na prostor a na litry v zavazadelníku. Ať už si koupíte cokoliv, zejména pak Octavii a Superb, vždy dostanete vzhledem k dané kategorii prostor a zavazadelník, který se klidně může měřit s automobily z vyšší kategorie. Jinak řečeno, Škodovky musí být největší. Soupeři to samozřejmě ví, takže se i oni mezigeneračně zvětšují, ale Škoda musí být ještě větší. Jsem zvědav, kam tato taktika dojde. Nelze se zvětšovat donekonečna, jinak by Škoda musela časem vyrábět něco jako kloubové kombi.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vnější rozměry
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdíl
Délka (mm) 4856 4805 51
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rozvor náprav (mm 2841 2750 91

Superb Combi se zkrátka mezigeneračně zvětšil, takže pořád patří mezi největší v segmentu kombíků střední třídy. Mazdu6 Wagon přerůstá ve všech směrech. Je delší, širší, vyšší, má větší rozvor náprav i objemnější zavazadelník. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Superb Combi se designově povedl, ale vedle Mazdy je to trochu nuda. Vzhled japonského kombi obecně stojí za pozornost. Na trhu už je tento vůz několik let, ale pořád vypadá velice dobře

Jak už asi víte, do testu nám dorazily varianty osazené naftovými čtyřválci se shodným udávaným maximálním výkonem 110 kW (150 k), s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Tabulkově opět vítězí Superb, a to jak po stránce dynamiky, tak co do udávané spotřeby. 

Kdybychom měli věřit oficiálním faktům, můžeme test rovnou ukončit, protože Superb jasně vítězí. Praxe je ale trochu jiná. Jaká? 

Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD vs. Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4: Základní údaje
  Mazda6 Wagon Škoda Superb Combi 
Objem motoru 2191 cm3 1968 cm3
Nejvyšší výkon  110 kW (150 k) 110 kW (150 k)
Při otáčkách 4500 ot./min 3500-4000 ot./min
Nejvyšší točivý moment 380 Nm 340 Nm
Při otáčkách 1800-2600 ot./min 1750-3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h 9,5 s 9,1 s
Maximální rychlost 201 km/h 213 km/h
Hmotnost 1589 kg 1625 kg
Následující kapitola
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 148 632 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.198
Rok výroby: 2007
Stav: 148 000 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 164 498 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků