Mazda6 2,0 16V: když auto zraje jako víno (velký test)

Mazda6 2,0 16V: když auto zraje jako víno (velký test)

Kapitoly článku:


Parta malých skříněk

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Okládací prostor u spolejzdce není zrovna největší, ale pro základní potřeby dostačuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středová opěrka skrývá dva odkládací prostory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Praktický držák na nápoje, schovaný ve středovém tunelu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Schránka nad středovým tunelem je výborný nápad, ovšem její bytí a nebytí je závislé od zvolené výbavy.

Pohodový kufr

Zavazadlový prostor v šestce disponuje v základu 492 litry objemu. Po sklopení, asymetricky dělených sedadel v poměru 3:2, získáte až 1 662 litrů. Samotné sklápění sedaček si zaslouží zmínku. Mazda6 je vybavena systémem Karakuri, což v praxi znamená, že stačí v kufru zmáčknout uvolňovací tlačítko a opěradla se sama sklopí s tím, že sedák se přitom zasune pod opěradlo. Není třeba obcházet vůz a nějak nastavovat a popojíždět s přední sedačkou. Podobným systémem disponovala i nedávno testovaná Honda Accord, složitá manipulace se sedadly je Japoncům zjevně cizí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Průměrný zavazadelník se systémem Karakuri, který usnadňuje sklápění zadních opěradel --- Detail uvolňovacího tlačítka, po jehož uvolnění se sedačka a opěradlo samy sklopí.

Jak to už u liftbacků bývá, k lepšímu přístupu do kufru pomáhá možnost otevření celé zadní části včetně okna. Po otevření nehrozí případný úraz ani vyšším postavám. Páté dveře se totiž otevírají vysoko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Páté dveře se otevírají vysoko.

Samotný přístup do kufru je bezproblémový. Otvor pro nakládku je dostatečně široký a ani podběhy zadních kol moc nenarušují šířku zavazadelníku. Malou výtku si neodpustím k nakládací hraně, ta je zhruba o 10 cm výše nad podlahou kurfu a může občas dělat potíže. Po sklopení sedaček získáte jen velmi mírně nakloněnou ložnou plochu, ale bez schodu v oblasti přechodu kufru a zadních opěradel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po sklopení asymetricky dělených sedadel získáte až 1 662 litrů zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Téměr rovná ložná plocha umožní převést i velké náklady --- Vyšší nakládací hrana může znesnadnit nakládku zavazadel.

Místa je tu dost

Šestka nabízí přesně tolik místa, aby byla jízda pohodlná a přitom nijak nevystupovala z řady. V oblasti kolen nabízí jak vepředu tak vzadu velmi štědré prostory a ani pro postavu s výškou okolo 190 cm nebyl problém se pohodlně usadit sám za sebe. A to ani v případě, když se usadí velmi pohodlně a ležérně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Místa v šestce je dostatek jak na předních tak na zadních sedačkách a při výšce 188 cm, není problém se usadit kdekoli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Cestující s výškou okolo 174 cm si pak budou připadat jako v obývacím pokoji.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud