Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení [první jízdní dojmy]

101 komentářů

Tereza
8. března • 11:30

Bude to Toyota Yaris s novým 1.2Turbo.

Tereza
15. února • 12:16

Tak Mazda 2 to nebude.

....
9. února • 22:40

pekné auto, ako všetky nové mazdy, ten dizajn sa im podaril

DanielDesign
10. února • 19:24

SúHLASíM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§§§

Tereza
7. února • 20:17

Mazda 2 Attraction 66 kW (359 900 Kč) versus VW Polo 1.2 TSI BMT 81 kW (362 900 Kč)Highline versus Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium 74 kW (333 990 Kč) versus Škoda Fabia 1.2 TSI 81 kW Style (319 900 Kč + výbava) versus Seat Ibiza 1.2 TSI 77 kW FR 5dv. (340 900 Kč) versus Opel Corsa Sport 1.0 Turbo 85 kW 5dv. (351 900 Kč). Co mám koupit? Priorita: Auto musí rychle předjíždět.

cudzinec11
9. února • 13:44

Jednoznačne mazdu2:
+ atraktívnosť
+ jedinečnosť - žiadna tuctovka na každom rohu, aj po rokoch bude jedinečná
+ nekradne sa
+ blbuvzdornosť - motor vydrží aj hrubšie zaobchádzanie, horšie palivo atď.
+ jednoduché ovládanie v interiéri
+ jazdné vlastnosti = zábava za volantom
+ vynikajúci manuál, keď uz preraďovať, tak na mazdeK rýchlemu predbiehaniu - ak vieš podradiť, bude to predbiehať vynikajúco - zrýchlenie 9,4s je na male auto veľmi slušné, ak nie a ani sa nechceš naučiť, zober turbomotor...+- náhradné diely = rozprávka, žiadne nebudeš potrebovať a hypotetické nebudú o toľko drahšie
+- nestratíš sa v dave
- o niečo menej miesta vzadu a v kufri ako vo fabii

Véna
15. února • 11:09

Vsichni vite velky kulovy,cintate tady vase subjektivni nazory a realita je nekde jinde!!!

xfaktor
9. února • 18:59

Co máš valutový cizinče za auto? Už jsi někdy jel s autem s turbem? Asi ne, to bys nepsal takový kokotiny. Nalož si do tý svoji mazdy další 3 lidi a do táhlých kopců se budeš plazit a podřazování tě nezachrání. Když tam krouticí moment a výkon není, tak tam prostě není. A končím, každý máme svoje priority, já už bych si auto bez turba prostě nekoupil.

cudzinec11
10. února • 1:01

- Ma to iba 5 kvaltov, takze nebude treba zase az tolko radit.- Vyhoda atmosfery a podradenia je v tom, ze to okamzite a plynule zrychluje prakticky az po obmedzovac, necakas na reakciu turba a prakticky sa ti nestane, ze by to uz nezrychlovalo napriek vysokym otackam a musel si pocas predbiehania preradovat, ale tak zase nemas ten "turbokopanec"... Bavime sa tu o malych turbomotoroch typu najslabsej verzie 1.2 TSI, dvojliter s turbom je ina kava, ale o ten tu nejde...

Manobb
9. února • 22:25

Prepáč, ale skúsený vodič si dokáže bezpečný predbiehací manéver pripraviť prakticky na každom aute súčasnej doby, t.j. s turbom alebo bez neho.Samozrejme na preteky na pretekárskom okruhu by som si motor vyberal dôkladnejšie, ale bežná cestná premávka nie je pretekárska dráha.P.S.: upratať / usporiadať = uklidiť / uspořádatV Tvojom prípade to chce naozaj ešte čas, asi si príliš mladý a o živote vieš toho zrejme ešte dosť málo. Musíš proste vyzrieť ... aj víno je tým lepšie, čím je staršie.A naozaj Ťa nikto nenúti si kúpiť auto bez turba, preto prosím nezatracuj ľudí a nenazývaj ich názori vulgárnym pomenovanbím len preto, že nezdieľajú Tvoj názor.

ACE
8. února • 10:20

Jde o to jestli chceš řadit, nebo ne. Mě osobně to baví a tak si dojdu pro Mazdu.

Tereza
8. února • 11:59

Já si myslím, že atmosféra Mazdy vydrží nebo bude méně poruchová, než motory u ostatních konkurentů. Předchozí Mazda 2 je ve spolehlivosti na předních místech podle TÜV reports. Nejméně by měl být cenový pokles u VW Pólo. U ostatních by to mělo být přibližně stejné.

Mirek
8. února • 12:21

Neřeš pokles ceny, ten bude u všech těchhle aut přibližně stejný. Když se podíváš na startovací cenu, tak zrovna Polo je o cca 30 000 Kč dražší než Fiesta a přibližně stejný rozdíl je i u prodeje. Nejlepší řešení je, zajít si auto osobně pořádně prohlédnou, každopádně se s ním projet a potom si vyhodnotit výběr se svými prioritami. Nedej na krátkou jízdu několik kilometrů a jen ve městě. Tohle prodejci rádi dělají. Požaduj vyjetí mimo město. Vem si k tomu někoho, kdo se v tom vyzná a upozorni tě na nějaké problémy. Každopádně musíš řídit ty, ať si zjistíš pocity z řízení a pocity z auta jako takového. Pokud se tomu bude prodejce nějak bránit, klidně jim nabídni, že zakoupíš projetý benzín. Takhle jsem si naposledy vyzkoušel Mazdu 3 a dostal jsem ji bezproblémově na jednu hodinu.

jirka
26. srpna • 14:02

Mazda půjčí na hodinu auto na projetí bezproblémů

xfaktor
8. února • 15:37

Předpokládám, že Tereza chce auto nový, v těch odkazech je to samá ojetina s naprosto zoufalým motorem. Auto má rychle předjíždět, to nesplňuje ani jedno. Můj názor jsem napsal. Mazda bude v téhle disciplíně jasně nejhorší, navíc předpokládám dražší servis a nejdražší náhradní díly v budoucnu. Řazení ji určitě nezachrání, i když bude u Mazdy kvedlat řadičkou jako o život, 90 koní a 148 N./m oproti 115koním a 170N./m u Corsy. Rozdíl pozná i trouba z pomocný školy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
11. února • 7:52

Náhradní díly??? Po kolika letech je můžeš potřebovat? Mám prastarýho Swifta (2002) a každej mě taky varoval. A ......byly to kecy a předsudky, za víc jak 10 let, jednou vejfuk, jednou ložisko v kole, co 5 let žárovky, brzdové kotouče a destičky cena jako za cokoliv jiného, spotřeba 5-5,5 ale to už jsou rychlosti nad limit, tak kde jsou ty hrozné náklady??? Kolega ve fabii měl větší za žárovky, měnil co pár tejdnů, čas od času se zastavila a nejela, ale třeba je to už lepší.:-D

Mirek
8. února • 21:06

Samozřejmě, ale třeba má jiné preference, než závodit. Pokud má rozum, tak si vybere podle sebe a tak by to mělo být. Samozřejmě si může nechat i poradit.
S náhradními díly to může být dost zavádějící. Vlastnil jsem Toyotu, všichni mi tvrdili, že se pěkně prohnu při výměně výfuku a dalších dílů, jenže já za celou dobu potřeboval jen spotřební materiál, destičky, kotouče, žárovky...., tedy nic se nekonalo. Výfuk byl originál nerez, žádný pozink a naprosto bezproblémový, vlastně vlnovec jsem musel vyměnit, ten jediný odešel, ale to je běžné.

xfaktor
7. února • 21:01

Mazda je pro ženu určitě nejatraktivnější, ale má z těchto aut jednoznačně nejhorší motor. Četl jsem poslední Svět motorů a strašně tam chválí motor Corsy. Cena bude nejpomaleji klesat u VW a Škody, nejrychleji u Fordu. VW a Škoda se ale zase nejvíc kradou. Já osobně bych volil mezi Fabií a Corsou.

Mirek
8. února • 10:20

A na tu blbost s klesající cenou u Fordu jsi přišel kde? Zjevně přehlížíš startovací cenový rozdíl a ostatní střílíš od boku.Když už chceš něco doporučovat, tak jedině vzít si sebou někoho, kdo tomu rozumí, jít si udělat u každého auta testovací jízdu a potom si vyhodnotit, co od toho očekávám a co se mi líbí. Pitomosti o ztrátě hodnoty je rada pro zoufalce. Na ztrátě hodnoty neujedeš ani kilometr a radost z auta a jízdy to také nedodá. A s tím motorem u Mazdy, tak to je naprostý nesmysl, pokud budu vybírat již novou Mazdu 2 a ne výprodeje.http://www.tipcar.cz/inzerat/ford-fiesta-125i4... ...
http://www.tipcar.cz/inzerat/skoda-fabia-12-ht... ...
http://www.tipcar.cz/inzerat/opel-corsa-14i-sp... ...
http://www.tipcar.cz/inzerat/opel-corsa-12i-en... ...
http://www.tipcar.cz/inzerat/volkswagen-polo-1... ...
http://www.tipcar.cz/inzerat/seat-ibiza-sc-12i... ...

Tereza
7. února • 21:20

Mazda 2 má také vyšší povinné ručení oproti Opelu Corsa.

veto
5. února • 21:42

je zaujimave, ako testeri prehliadaju chyby mazdy. Keby to bol francuz, ta by toto auto zvozili pod zem, ale tu ak pride na negativum, tak sa to jednoducho zakonci slovami "ale zvyknete si"
Kolko to toci pri 130kmh? aka je hladina hluku?
AK pride na lamanie chleba a urobi sa podobna porovnavacia recenzia, ako sa robila z C segmentom, tak urcite nevynechajte aj tuto mazdu. som zvedavy ako dopadne potom.

Gant
6. února • 9:57

Tak co takhle postavit Mazdu v naprostém základu proti Fábii a to včetně základních motorů a pak už jen jezdit až do poločasu rozpadu, bez nároku na nějaké opravy, jen výměny olejů a základní seřízení!? To by asi bylo divení až by Mazda přežila minimálně 3 Fábie!:-)) Bohužel to ale Škodovka nikdy nepřipustí, ale otravovat s vlezlou vtíravou reklamou dokáže na každém rohu!

james
6. února • 15:50

ha ha.fabiu si v zaklade malokdo, a mazda v lepsej vybave je predrazena hnusnevyzerajuca casom snad hrdzavejuca plechovica ktora sa sama vytrati z ciest

Šarka Jurcova
6. února • 15:58

Jsi borec!!! Zrovna jako Octavie, víš kolik jich jezdí jen v základu!???

xfaktor
6. února • 18:14

V roce 1998 jsem měl Felicii 1,6 55 kw. Pak mi do ni Cimbu dal ostřejší vačku, jiný tlumiče, kratší pružiny, laděný výfuk a výkon byl někde těsně pod 100k. Táhla jako urvaná ze řeťezu a bez problému jela 200km/h. Po 17 létech přijde někdo s jakýmsi skyactivem a na tom postaví marketing. Vezl jsem se v Mazdě 3 1.5 100k a ani náhodou to netáhne, jako ta moje felda. Emisní norma atmosféry úplně zlikvidovala a bez turba už to dneska prostě nejde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman
6. února • 20:00

No nevím jestli Mazda dávala motor 1.5 do trojky se záměrem, že to potáhne jak splašené. Na to jsou zde silnější varianty, třeba 2.0 G165 nebo (možná budoucí MPS) Na druhou stranu na běžné ježdění stačí 1.5 naprosto s přehledem. Hodně záleží co od toho kdo čeká já bych si například vybral spíše 2.0 G120 přijde mi to jako ideální motor pro toho kdo chce o špetku lepší výkon než 1.5 ale zároveň nechce to nejlepší.

ACE
7. února • 10:00

Naprostý souhlas, já jel v trojce s motorem 88kW a je to paráda. Samozřejmě pro piloty co jdou před každou zatáčkou výrazně na brzdu a poté plnej, aby to před každou další zatáčkou zopákli, je to slabý, ale pro toho kdo to nemá zapotřebí, výbornej motor.

xfaktor
7. února • 13:15

Nikomu to neberu, ale mám prostě rád výkon. Najezdím ročně 35tis.km a když potřebuju předjíždět v kopci, ať už na dálnici nebo i mimo ni, tohle by pro mě bylo utrpení. A aby mě napráskal nějakej dnešní moderní tříválec, to bych neunesl.

znám tě
25. března • 20:06

Chudáčku ,ego vid !!!To je trapení !!!:-D:-D:-D:-D

Manobb
8. února • 9:24

"A aby mě napráskal nějakej dnešní moderní tříválec, to bych neunesl."Ak si toto myslel vážne, tak to potom nemáš v hlave ešte celkom upratané, chce to čas ...

xfaktor
8. února • 17:16

Česky prosím, nevím, co je upratané.

ACE
10. února • 8:56

Já mylím že zrovna čeština Ti nepomůže, to spíš trocha zkušeností.

alapli
5. února • 13:56

Pokud by v základu byla i klima, domácí drahoušek by měl dooost velké problémy :-)

Tom
6. února • 19:27

No prave ta klima je docela zasadni faul... Tahle Mazda bude stejne jako ostatni Mazdy u nas o zanedbatelnych prodejnich cislech. Jedna vec jsou keci v diskusich kdo by si co koupil a druha vec je to co si kupuji skutecni kupujici. No a to tady kazdy mesic vidime ve statistikach. Takovych prospektovych radilku je u nas hromada, ale kdyz vyrostou, obvykle jezdi se skodovkou...

Troll
5. února • 12:46

Kdyby to byla Skodovka, uz by toho tu byla cela stranka. Tak to napisu ja. Vzdyt to auto je z venku prakticky obslehly Fiat Bravo...:-P

KarlRuhe
5. února • 14:25

To vypadá na dioptrie v mocnosti dna bavorského tupláku...:-O

Mirek
5. února • 17:39

Některým slepcům nepomůže ani přídavek v podobě zabroušení dna z popelníků.

Troll
5. února • 22:37

Tak jo, prebrousil jsem, ocistil uterkou z mikrovlakna a vidim, ze bocni linie tech aut ma spolecnou DNA a napriklad bocni obrys od zacatku predniho okna az po zadni partie je jako vejce vejci. To same linie rozhrani bocnich oken a karoserie. Nova mazda ma akorat prislaply predek kolem osy prednich kol a spise negativni uhel usekle pride (bravo ji ma od svisle osy mirne po smeru jizdy, mazda naopak). Kdo umi s fotosopem, muze si udelat peknou prolinacku. Kdyz si vzpomenu, jak mistni slepci vycitali Skodovce, ze nova Fabia vypada jako Stilo... :-D

Mirek
6. února • 6:16

Problém lidí, kteří stále řeší kde a co kdo zkopíroval je, že jim nedochází, že určitý druh aut, stejná třída, je vždy siluetově podobný. Doporučuji ti aby sis prolnul, dle tebou uváděným způsobem, i další auta a nepsal tyhle pitomosti. Podívej se na linii oken, tvary oken a nauč se s Photoshopem, Ten software, který uvádíš neznám. Jako první ti doporučím tuhle fotografii:
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2014-polo/1280... ...
Tady máš Mazdu 2 v lepším podání na tvou prolínačku:
http://www.netcarshow.com/mazda/2015-2/1280x960/wal... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
6. února • 9:21

uff. než jsem dočetl jsem, tak jsem mu tam přidal další "kopii" - Leona. :-)

Mirek
6. února • 16:09

Pravda, to také věrná kopie. :-D

Gant
5. února • 18:52

Mazda je a vždy bude Mazdou! A za kvalitu je dobré si vždy připlatit! A pokud na ni nemáš, tak si bohužel běž pro Fábii, ale počítej s tím že za každý dobrý skutek tě potká zasloužená odměna!!!

Mirek
5. února • 20:55

A proč mi to píšeš? Přečti si na co jsem reagoval. Nebo se ti zdá, že je správně psát tohle na reakci, že se někomu zdá být Mazda 2 jako napodobenina Fiatu Bravo a proto by mu nepomohly ani ty dna z popelníku jako čočky brýlí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gant
5. února • 21:35

To nebyla reakce na tebe, ale tak trochu ironie na Auto roku a zdejšího myšlení! Jen bych rád viděl v řadě ty borce co se nacpali koblih, které zalil chytrou vodou a pak z nich takováto hovadina vypadla! Ale chápu je to jen taková malá náplast na anketu Evropské auto roku! Příští rok bude stejný scénář v podobě nového a naprosto bezkonkurenčního Superbu!?

Gant
6. února • 9:30

No je vás mimo mísu docela hodně!! Bohužel patříte mezi těch pár vesnických chytrolínů co si nevidí na špičku nosu a co si stále mažou med kolem huby! Na jedné straně vy zdejší odborníci a na druhé pak evropští, kteří vám naprosto jasně dali najevo kam nová Fábie patří!!!:-)) Ale že to pro vás musel být šok že se ten váš zázrak nedostal ani do 10 kvalifikovaných pro titul Evropské auto roku a porazili vás takový mizerný křápy! Hlavně se modlete aby vás za rok neporazila i Dacie!!!¨
:-D

Tom
6. února • 19:20

Myslis tu anketu, kterou tady balíci pri kazdem uspechu koncernu VW obvinuji z uplacene a o nicem??? Tak si sva slova prosim zapamatuj, az uvidis na prvnim miste treba Passata... ;-)

Troll
5. února • 14:38

No prave, ja mam pocit, ze tu podobnost designu karoserie muze nevidet jen uplny slepec:
http://www.auto.cz/fiat-bravo-dravy-medvidek... ... Nic proti, Fiat Bravo je krasny auto.:-P

Mirek
5. února • 17:40

Nezlob se, ale tohle je opravdu na rychlou pomoc u očního.

LOL
5. února • 22:35

mno.. oční je IMHO marný, tohle diagnostikuju rovnou na slepeckou hůl.. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Troll
5. února • 23:05

Tak jo, kluci, ja vam tu prolinacku udelal.
Vpredu Mazda, vzadu Bravo...B-]http://www.nahraj-obrazek.cz/...

runner42
8. února • 12:56

Boční profil karoserie hatchbacku je díky posunu v simulacích a vývoji v aerodynamickém tunelu s cílem otimalizovat odpor a spotřebu víceméně daný. Více splývavá záď včetně změny odtokové hrany není důsledek kopírování, ale důsledek snah o snížení odporu vyvolaného podtlakem za vozidlem. Tedy snižování negativních důsledkům, které s sebou design hatchback z principu nese.
Mazda 3 přechozí generace v tomto nebyla navržena optimálně. Stejně tak již zmiňovaný Golf či BMW 1 jsou v tomto neskutečně zaostalé.

LOL
6. února • 9:20

přihodil jsem ti tam Leona, taky je vokopčenej! :-Dhttp://www.nahraj-obrazek.cz/...

Troll
6. února • 9:53

No ten už se signifikantně odchyluje. Zkus si tam dat Golfa ;-)
Asi se shodneme na tom, že tvar auta dnes do značné míry určují aerodynamika a bezp. požadavky a stále se opakující řeči o tom, co kde zase škodovka okopírovala jsou hloupé. Z podobného "kopírování" můžeme obvinit prakticky každého.

LOL
6. února • 12:40

mně to nepřipadne, jediná odchylka většího rázu je křivka zadní partie střechy. Jinak je tvar dokonale podobný.Jen bych rád upozornil, že jsem vzal první malý HB, který jsem našel v googlu vyfocený z profilu. :-)Co se hlášek o kopírování týká, nejvíce jich kdovíproč "sbírají" korejci, asi se jich sousedi z Bolky bojí. :-)

Mirek
6. února • 16:08

Ono už je docela komické brát siluetu jako kopírování. Přitom při pohledu na auto, při běžné prohlídce, nejde najít ani nádech tohoto kopírování. To však již dotyční vůbec neřeší. Hlavně, že našli nějakou blbost, na základě které mohou automobilku z tohoto nařknout. :-Dhttp://www.netcarshow.com/fiat/2011-bravo/1280x960/... ...
http://www.netcarshow.com/mazda/2015-2/1280x960/wal... ...

LOL
6. února • 9:12

žádnou podobnost tam nevidím, kromě základního tvaru karoserie, který u všech HB je přibližně stejný, a to i s ohledem na ideální aerodynamiku.

Kudla
5. února • 23:49

Hezky jsi to trefil, ne nadarmo se říká, že Japíci jsou mistři miniaturizace. :-D

Autař
5. února • 15:22

Neměl jsi náhodou na mysli 5dv. Fiat Stilo? Tomu jsou často přisuzovány podobné linky na zádi jako u nové Fabie. Ale o Bravu slyším v této souvislosti poprvé...:))

Zelí
5. února • 12:38

No hlavně, abyste si všichni obdivovatelé těch japonských aut, taky ty jejich auta koupili. Něco jiného je o tom rozkládat na fóru a něco jiného je vybrat z kasičky 300 tisíc a jít nějakého prcka koupit a rozhodnout se pro něj.
Kolik se tady obdivně nacintalo na nepřekonatelnou Hondu accord, ale nikdo to nekupoval. Takže ho museli stáhnout z prodeje.

Josef
10. února • 22:25

Po pár dnech kouknu co se děje na Autorevue a vidím roztomilou Mazdičku. Něco si přečtu a podívám se na diskusi.... Opět...Zelí!!! A reakce? Zase typicky "zelná"...
To, že v Česku vládne v automobilismu "doba kamenná", je jasné a má to řadu důvodů. Proč ale "šovinisticky" reaguje Zelí, to nechápu. Asi to vysvětluje tu "dobu kamennou" a související omezenost projevů některých diskutujících "automobilistů", v tomto případě Zelí.
Přece je hezké, když se někdo zajímá o hezké a dobré auto a není potřeba takové počiny komentovat urážkami a šovinistickými útoky, a to ať se jedná o jakoukoliv značku, či výrobek jakéhokoliv státu. Možná by si měli uvědomit i v Boleslavi, že tou jejich PR a neustálým vymýváním mozků způsobem neustálého vítězství ve všech možných testech a tendenčními manipulacemi, ze kterých vyplývá "objektivní" skutečnost, že nic jiné nemůže být lepší než ta Škoda.
Naštěstí existuje ještě pár normálních jedinců - fandů do aut, kteří umí pracovat s informacemi a umí si udělat vlastní názor a mají "odvahu" koupit si takové auto, jaké se jim líbí bez ohledu na to, co kategorie "zelných" expertů pronáší za "odborné" posudky a "zelné" názory. "Doba kamenná" bude trvat v automobilismu v Česku ještě dlouhou dobu. Bohužel situace se ještě poněkud zhoršuje, čehož důkazem je stárnutí a zvyšování průměrného stáří registrovaných aut - 14,5 roku je opravdu moc.
Co ale s tím dělat? Pokud se dováží do Česka většina aut v podobě ojetin a nová jsou v menšině, to je potom smutné. Jenže když lidi nemají peníze, aby si koupili to, co se jim líbí a po čem touží, tak přece není hezké, aby se jim nějaké Zelí vysmívalo a ironicky je komentovalo.
Já mám to štěstí, že jsem si mohl kupovat vždycky nové auto a "propracoval jsem se od malých aut až ke střední třídě a jsem v situaci, kdy nejsem omezen zoufalou částkou cca 300000,- Kč. Na druhou stranu nejsem v situaci, abych si mohl koupit nový MB - Éčko, či S-"klase" nebo vylepšenou specialitu AMG. Tak jako se mi nikdo z majitelů těchto auto nevysmívá, že jezdím autem pod hranicí milion, tak se ani já nevysmívám a ironicky nehodnotím někoho, kdo musí držet hranici 300000 Kč (nebo ještě méně).
To, že "nikdo" milé Zelí nekupuje Accorda, neznamená, že je to špatné auto. Naopak! A rozhodně se těch Accordů prodalo u nás v několika generacích dost na to, aby opravdu objektivně bylo možné konstatovat, že se jedná o moc dobré auto.
Jenže aby se takových aut prodávalo u nás více, musí se změnit celková situace v Česku a skončit "doba kamenná". To si ale ještě minimálně takových 30 let počkáme. Dokud nebude více aut v rodině (v domácnosti) a úlohou rodinného vozu bude v mnoha případech plnit kategorie malého vozu v modifikaci combi, tak se toho moc nezmění. Já se vůbec nedivím, že se někdo rozhodne pro "jistotu" v podobě Škoda, když jiná značka aut má servis více jak 100 km a doma jediné auto. Přece si nebude brát dovolenou! Když mám ale servis toužené značky za humny, tak proč si nekoupit něco jiného než třeba tu Škodu, že?
Hustou servisní síť žádná značka nevybuduje, pokud neprodá hodně aut. To je ale problém typického příkladu co dřív - jestli vejce nebo slepice. Proto Honda to pomalu v Česku balí - nejdříve Legend, teď Accord a jakmile Škoda dá na trh Snowmana, tak pravděpodobně odejde i s CRV. V západní Evropě je to podobné, ale z jiného důvodu, lidi mají dost peněz, aby si koupili řádově dražší vozy než Honda a ti chudí tam jednají jako u nás v Česku - levné malé auta nebo ojetiny s dostupným servisem v blízkosti bydliště.
Jenže Hondě patří Amerika, Asie a Australie, což není tak špatné a rozhodně celosvětově vyrábí Honda násobně více aut jako ta Škoda. A jako Škoda nikdy nepronikne do USA, tak podobně v Česku bude neslavně přežívat Honda. I ten tajný trumf v podobě vodíkového pohonu v Česku v dohledné době Honda asi neuplatní díky té zdejší "době kamenné".
Přece ale není špatné, když si někdo pochválí něco jiného než Škodu a sdělí, že se mu i líbí něco jiného než Škoda, nemyslíš Zelí? Proč pořád kolem sebe šíříš tu svoji zelnou kyselost?
Na závěr k tématu této diskuse - Mazda 2 je hezké a dobré auto a fandím všem, kteří si ho koupí. Určitě nebudou zklamáni. Pokud bych byl limitován penězi, tak Mazda 3, nebo i ta "dvojka" by byli mými favority. Navíc i cenově jsou srovnatelná s těmi Škodovkami (tedy pokud se nekupuje "holátko" s nejslabším motorem, což Mazda neumožňuje...) kolem kterých se v Česku točí svět.

Gant
6. února • 9:47

Mě by jen zajímalo srovnání kolik japonských aut se prodá ze v České republice a na druhou stranu kolik Škodovek se pak prodá v Japonsku! Jedině kde může Škodovka bodovat je zde a pak pouze v Rusku, Indii a Číně!

Tom
6. února • 18:02

Muzes se v klidu podivat kamkoliv po evrope na zapad ci na vychod od nasich hranic.

Hat
6. února • 22:07

Fajn rada, ale dementi jako on se ven nedostanou.

Took
5. února • 19:02

a na kolik tě vyjde ,,prcek fabia,, , kde si musíš přikoupit k základní ceně spoustu věcí, aby z toho bylo auto a to nemluvím o ,, ne motoru,, pod kapotou...?????:-D

rds
5. února • 13:30

Svatá pravda :-)

Axel Toronto (xax41)
5. února • 12:00

Rozhodne nejhezci auto v segmentu, interier pusobi premiovym dojmem ( nedavno jsem si prohlizel A1 za 20 tis Euro-cerna, gumovej volant, sedocernej interier, CD radio a jinak nic. Samosebou za dalsich 10 tis Euro uz vypada lip, ale ... ), opravdove motory ( zadnej trivalcovej vibrator ) a kvalita a spolehlivost Mazdy jsou samozrejme.

Aladin
5. února • 12:22

Opravdové motory? Nic moc hodnota max krouťáku a ke všemu až v 3800ot. To opravdový motor nabídne v každém kopci opravdové svezení :-)

Kankunen
5. února • 13:02

No a v 2t ot 90% max krouťáku, to je co.

runner42
8. února • 13:10

To je číslo bez významu. Když nevím, jak rychle se motor dostává do jakých otáček, jaký je průběh křivky momentu a jaký je tedy průběh křivky výkonu, je to výkřik úplně totálně o ničem.

Antiautomat
5. února • 12:39

...akokeby si sa s hocijakym skyactive uz previezol, no daj Tvoje prakticke skusenosti. Same oko same ucho. No a mam za to ze lepsie si obcas podradit a ponahanat to trochu a pobavit sa /pokial nemame obe ruky lave, ze/ ako nahanat odtahovku ked sa vysype ten polobakelitovy tzv ekozazrak menom TSi. Idealne mesiac po skonceni zaruky. Ostatne staci sa pozriet na motorove portfolio koncernu za poslednych 1o rokov. Pruser za pruserom a jednoznacne najslabsi clanok kazdeho auta. Co mam pri TSi z toho ze to taha o nieco skor ked je to na druhej strane notoricky nespolahlive a ked tomu dam, tak je to rozozrane co strach...zatial jedinym podarenym dausajzom je ecoboost od fordu (navyse z mensieho objemu podava ovela viac vykonu) a to okrem ineho aj z jedneho podstatneho dovodu a tym je co? Pouzity material a spravne nadimenzovanie suciastok. Vysledok je potom taky, aky je dnes.

james
5. února • 20:50

tieto tvoje neustale kuvikania a idealizovanie si atmosfer, ach ty stratena dusa.. ano TSI stoja po krajniciach a stare dobre atmo najlepsie v "starom poctivom maximalne predimenzovanom" pekaci stale zije, co tam po spotrebe co tam po komforte.. sa uz prosim zobud. uz sa doba posunula, co bolo, terazky su turba a keby boli zle tak by sa nepredavali.

Antiautomat
7. února • 21:39

@ james: ecoboost je teda tiez atmosfera, ze....a kedze si este ani jedno ani druhe este zblizka nazivo nevidel, daj si tu namahu a pozri si to dokladne - hlavne z coho je to postavene. Potom prid a pokecame ;-)

belga
5. února • 14:18

No, měl jsem všemi (asi neuživateli) zatracované TSi (1,4 twincharger) a když jsem ho ve 140 000 km prodával, tak jsem neměl žádný problém. Současný majitel s ním pořád jezdí a taky se nekoná žádná katastrofa. A kromě toho, i s tímto motorem se dá "podřadit". A taky s tou rozežraností bych byl opatrnější :-)

all
5. února • 12:31

To chce umět ten motor používat.;-) Navíc to auto neváží ani tunu.;-)

Aladin
5. února • 13:08

Ono ne vždy se chce motor posílat ke 4.5k ot a výše, aby to v kopci trochu táhlo. Já většinou po silnicích rád "volně pluji". Tudíž přeplňování je přesně pro mně. A točit se dá v pohodě taky a má ho smysl točit. Nikdy jsem neměl naftu. Jen benzínové atmosféry. Jenže to už je historie. Atmosféra zkrátka nesahá přeplňování ani po kotníky. Pochopili to v Evropě, dokonce v USA, teď to pochopí i Japonci.
PS pro Mazďáky: Nic proti Mazdě, i tak moc povedené auto. :-)

znám tě
25. března • 19:55

Jěště nedávno jsi tu vykládal jak přeplňovaní stojí za prd!!;-)

runner42
8. února • 13:05

Vzhledem k tomu, že se připravuje nová ES s metrikou měření spotřeby podobné EPA, tak bych si s tím přeplňováním tolik nefandil. On totiž každý nezkousne, když najednou oficiální kombinovaná spotřeba v této kategorii u turbomotorů vyleze i o tři litry nad aktuálně uváděnou.

Mino
6. února • 16:40

A v kolika otáčkách táhne to turbo, když atmosféra až při 4500 otáčkách? Uvědom si, že stejný výkon jako má ta atmosféra při 4500 otáčkách bude mít podobně výkonné turbo (co do max. výkonu) taky dost vysoko (plus minus při cca 3500).

Tom
5. února • 10:45

Moc pěkné autíčko. Pro zajmavost: nakonfiguroval jsem si mazdu 2 se základním motorem a výbavou v červené metalíze (která je nejdražší, stojí 15000Kč, ale je krásná) a vyšlo mi 274900 Kč, dal jsem fabii v základu a tam není nic, dal jsem stejně výkonný 1,0 MPI s 55 kw, nejhorší radio, modrou metalízu, maxidot a centrál, čili jsem +- dorovnal výbavu a to má ještě mazda ovládání na volantu ale to bych musel ve škode dokoupit dalších 10 věcí.. cena 285 300 Kč, asi vám nemusím říkat že zveku měla fabia černou mřížku zrcátka a dokonce i kliky dveří a ani nedostanu výškově nastavitelné sedadlo. Zkusil jsem tedy výbavu Ambition a dorovnal výbavu i s ovládáním na volantu ale musel jsem dokoupit dynamic paket a výsledek: 305 300 Kč. Zašel jsem ještě na stránky Hyundaie a nakonfiguroval jsem i20 se základním motorem a výbavou family+ a paketem club abych dostal téměř shodnou výbavu a cena byla 276 790 Kč. Takže ono to s tou cenou nebude tak horký. Navíc myslím že v hyundaii a mazdě vám dají minimálně matalízu zadarmo co mám zkušenost, ve škodě jsem slyšel že slevy moc nevedou, ale asi to záleží na jakého prodejce člověk narazí.

Aladin
5. února • 11:59

Je třeba vzít v úvahu celkové provozní náklady, kupní cena není zdaleka vše. Fabka bude mít levnější servis a hlavně pojistku. Taktéž ceny nd jsou u japonců mimo mísu a pokles ceny v bazarech je razantní.
Ovšem pokud někdo pár desítek tisíc neřeší, Mazda je krásné, dobře postavené auto, které udělá radost.

KarlRuhe
5. února • 14:21

Jsi mimo... Škodovka má sakra drahý servis (služební Roomester s 1.2 TSI jsem měl 1.G za bratru 5tis a 2.G jsem teď dával těžko zkousnutelných 8875Kč). To ubohé zaklínadlo o levném servisu u Škodovky není absolutně žádná pravda, ale jak vidno na některé "Pepíky" stále funguje.To samé s tou cenou... :-) Podívej se na Sbazar, nebo Tipcars a budeš "čumět" jak dobře si Japonci drží cenu B-]

Aladin
5. února • 16:00

No, vždyť ano. :-) Když jsem jezdíval s Almerou, velká garančka 14k, jen to frnklo. Dát 9k je v pohodě. A za zadní motorek na stěrač chtěli dalších 12k. Nakonec mi ho opravil za 300kč sokromý automechanik. Jestli se ti zdá servis na Škodu drahý, jdi k Dáčii a nemyslím to jako ironii. Litá kola 6k jedno, ale přiletěly by až z Japonska. O Japonských autech můžeš mluvit, že jsou krásná, jedinečná, spolehlivá. Ovšem o cenové výhodnosti s úspěchem pochybuj.

pavel
8. února • 9:48

Pred tremi tydny jsem byl s rocnim swiftem sport na 1.prohlidce a cena necele tri tisice.Auto stoji 390 tis v plne vybave vcetne xenonů a metalizy , ma 100 kw bez turba a uzasny podvozek. Nevyhodou je maly kufr.

-shadowcz
6. února • 11:01

Tak to museli do Almery lit olej se zlatymi supinkami. Mel jsem almeru N16, 1.5/66kW a bezna garancka do 4tis., vetsi do 6tis. Jinak napr. zadni svetlo za 3tis. (komplet material). Servis Skoda neni drazsi, ale ani levnejsi, nez cokoliv bezneho na trhu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
6. února • 12:16

Já měl N16 1.8/84kw, rv.2001. Při velké garančce mi měnili komplet brzdové ústrojí na předních kolech. A tady nastoupí ceny ND. Pochopitelně neuznáno v rámci záruky. Tohle byla jediná, zato velká slabost mého vozu. Brzdový systém byl náchylný na špínu a korozi. Dokonce jsem musel do servisu jednou i neplánovaně, přichytávaly se destičky na kotouče. A to jsem s vozem jezdil normálně. Nevím, zda jsem na toto měl štěstí jen já, nebo všichni v rámci nějakého roku výroby. Jen pro zajímavost, cena ukradených mlhovek v té době 8500tis.

Mino
6. února • 16:34

Největší problém je v tom, že lidé si neuvědomují, že záleží také na konkrétním servisu, ne jen na značce. Třebas já s ojetou Hondou jezdím do autorizáku, protože je to cenově překvapivě levné a u levnějšího garážníka moc neušetřím (např. když jsem se snažil zjistit hodinové sazby u Škodovek, tak jsem zjistil, že je to všude plus minus stejně drahé nebo dokonce dražší než v Hondě u nás). Pro zajímavost, nechal jsem měnit olej do motoru, olej do převodovky, filtry, takže materiál i veškerou práci, k tomu jsem nechal dělat geometrii náprav a platil jsem necelých 3600, což mi nepřijde špatné. Ale třeba v Nissanu po mně opravdu chtěli za čidlo ABS přes 8 tisíc (druhovýroba 4500) a za plastové ložisko stěrače 1600, mlhovka 5000. Záleží také na tom, co je to za díl. Některé specialitky jsou na Japonce opravdu docela ranec, spotřebák je v pohodě.

Jirka
5. února • 19:04

Pokud můžu přidat svojí, garančky na Corollu bývaly cca 2 500 - 3 500 vč. oleje. Nejdražší byl teď za 8k, kdy měnili destičky na všech kolech, kotouče na předních plus klasická garančka. Služební Fabia měla garančky dražší...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
5. února • 22:10

No, to jsi mě teď uzemnil. Dík za info.

Gant
5. února • 12:37

Levnější servis!!?? Po 60t km výměna motoru!??

Axel Toronto (xax41)
5. února • 12:03

Jak to vezmes s tim poklesem cen. Yarise z roku 2000 prodas za vic nez sedmicku BMW ze stejneho roku a za dvakrat vic nez stejne stareho Golfa.

Aladin
5. února • 12:52

Teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. :-D Na mobile.de z roku 2000 stojí vše 1000 euro. Ať je to co je to. :-) Z roku 2008 jsou Yaris skutečně dražší než Fábie. Asi o 1000eur. To se divím. Nicméně auto prodávám v Čechách a tady v bazoších frčí co? Ale máš pravdu.

Michal
5. února • 10:53

Zase když se koukneš na druhý konec ceníku, tak nejsilnější motor (85kW) se u Mazdy pojí pouze s nejvyšší výbavou a cenou 466 000Kč. U zmiňované Fabie je to nejsilnější TSI s 81kW a nejvyšší výbavou Style za 320 000Kč. Ono u Fabie se ani moc nevyplatí kupovat ty nižší výbavy...

Tom
5. února • 11:20

To máš pravdu. Proto si myslím že fabie v základu by měla stát mín když tam je jen volant. Mazda se sem taky musí dovést přes půl světa a to se do ceny taky projeví zatímco ti dva jsou domácí produkce. Osobně bych byl také rád kdyby japonci trochu uvolnili ty své pevně dané konfigurace a člověk mohl mít i nejsilnější motor v horší výbavě za těch 466 už mám pěkně vabavenou skladovou trojku.
Líbí se mi všechny 3 auta ale mazdá ma prostě takovej švih, něco za čím se člověk ohlídne, ale fabii tu bude milion a za měsíc je přestane človek vnímat, že je to vlastně ta nová fabia auto rou. :-D

Toper
5. února • 11:11

Navíc, 8% sleva u škodovky je automatická a na optání i větší. Takže Tom by za jeho konfiguraci u škodovky nezaplatil více než cca 260 tis.

KarlRuhe
5. února • 14:16

Můj soused "zabiják" dostal na F3 slevu 6%... B-]

Toper
5. února • 16:57

Záleží hodně na jakou konfiguraci. Ve výsledku je ale vše jasné. Jestli si tu někdo myslí, že za stejné peníze koupí Mazdu, tak nikdy nenavštívil prodejce. Za Mazdu si každý musí připlatit. Je dražší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jacob_I
6. února • 12:09

Ano, Mazda je drahsia, a je to uplne v poriadku. Ta kvalita a pocit z jazdy za tie peniaze proste stoja, k tomu niet co dodat.

Michal
5. února • 10:20

Auto to bude asi dobré, škoda těch vyšších cen. Mazda sice nikdy nepatřila mezi levný auta, ale 360-380 000Kč s rozumným (66kW) motorem a výbavou je na tak malé auto dost...

Gant
5. února • 10:20

Světe div se ještě jsou na světě i jiná auta než Škodovky a navíc ještě jezdí a ne špatně!???

znám tě
25. března • 20:12

Oni to sodofkáři těžko nesou!Když teda vydím fábku3 tak si říkám jak jeto auto už z pohledu staré vzhledem.Užofková krabice vysoká!!!!

Gant
6. února • 9:38

Tak to jen v šoku že na světě jsou jen Škodovky! A co takhle Dacie!???

Doporučujeme

Články odjinud