Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení [první jízdní dojmy]

Technologie Skyactiv se tak dlouho zmenšovaly, až dospěly do vyloženě kapesního balení v podobě nové Mazdy2. Dokáže tohle auto zaujmout v konkurenci u nás tolik propírané Fabie?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pěkná, ne-li přímo atraktivní, Interiér je skromný
  2. V základu 280 litrů, Zapomeňte na downsizing
  3. Baví vás řídit?, K dispozici už teď, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Technologie Skyactiv už mnohokrát potvrdily, že to bylo pro Mazdu dobré rozhodnutí. Japonská automobilka připravila nové motory, lehkou konstrukci karoserie a velmi povedený podvozek. Výborně jezdí jak řada šest, tak třeba crossover CX-5. A ne jinak tomu je v případě nejnovější Mazdy2, která taktéž využívá těchto technologií.

Nejmenší japonský hatchback je už na první pohled zajímavé auto. Tam, kde konkurenti neustále zmenšují motory a nasazují turba, najdete relativně velký čtyřválec s atmosférickým plněním. Tam, kde se ostatní přetahují o milimetry v interiéru a litry v zavazadelníku, najdete karoserii do jisté míry podřízenou designu.

Zajímavosti | Technika | Mazda | Hatchbacky

Nová Mazda2 a základní technická data: S čím jde proti Fabii?

Mazda2 si jde vlastní cestou. Na českém trhu určitě nebude v prodejních statistikách šlapat na paty Fabii nebo korejské i20, ale pro všechny, kteří z nějakého důvodu nechtějí zapadnout ve středním proudu, to bude velmi zajímavá volba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design navazuje na Mazdy poslední doby. Výsledek vypadá velmi dynamicky.

Pěkná, ne-li přímo atraktivní

Proporce Mazdy2 jsou zajímavé, což byl také účel. Designéři navrhli na poměry tohoto segmentu poměrně dlouhou kapotu a dokonce si dovolili posunout přední sloupek o osm centimetrů směrem vzad. Podle Mazdy by to mělo zlepšit výhled z auta a především tahle volba zařídí zajímavý design.

Ten pak u lépe vybavených verzí podtrhnou také diodová hlavní světla, což v kategorii malých automobilů není úplně běžná záležitost. Tedy alespoň prozatím. Nabídka obsahuje deset barev karoserie, přičemž především dvě nové (Dynamic Blue a Smoky Rose) vypadají na autě opravdu dobře.

Mazda2 v číslech

Karoserie je lehčí o 7 % a zároveň tužší o 22 %, A sloupek posunut o 80 mm vzad, přední náprava se posunula o 80 mm vpřed, hmotnost začíná na 970 kg, prostor pro ramena vpředu byl zvětšen o 12 mm, mezi předními sedadly je navíc 20 mm, zavazadelník nabídne v základu 280 litrů, všechny motory v nabídce mají 4 válce a objem 1,5 litru, nejúspornější benzin jede za 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, diesel si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km, vrcholná motorizace zvládne stovku za 8,7 s a 200 km/h, v nabídce je 6 výbav a 10 barev karoserie. 

Pokud chcete pěkný vzhled, dostanete maximálně šestnáctipalcová kola, standardem jsou patnáctky. Že ani ty, přestože mají poměrně vysokou pneumatiku, vzhled příliš nekazí, to dokazuje přiložená fotogalerie. Úplným základem jsou patnáctipalcové plechové disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabina byla posunuta o osm centimetrů dozadu. Nová dvojka tak dostala poměrně dlouhou kapotu. 

Interiér je skromný

Říká se, že vše souvisí se vším. U aut to platí dvojnásob. A-sloupek odsunutý směrem vzadu zkrátil kabinu, což bylo potřeba nějak kompenzovat. Mazda tudíž zvětšila rozvor náprav a to tím, že posunula přední nápravu o osm centimetrů vpřed.

Vznikl tak prostor pro pedály, které bylo možné také přesunout více vpřed a ve finále tedy řidič sedí blíže k čelnímu oknu. Možná odtud pramení fakt, že budete uvnitř novou Mazdu vnímat jako menší, než doopravdy je. Prostoru totiž vyloženě málo není. Stačí si jen zvyknout.

Jak přesně na tom ale Mazda2 je, to nejlépe prozradí naměřené milimetry. Zde je srovnání se Škodou Fabia a Hyundaiem i20.

Mazda2 vs. Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Prostor pro cestující (cm)
  Mazda2 Hyundai i20 Škoda Fabia
Šířka v úrovni loktů vpředu 141 144 141
Šířka v úrovni loktů vzadu 136 141 139
Max. prostor pro hlavu vpředu 99 98 100
Prostor pro hlavu vzadu 91 93 95
Délka sedáku vzadu 43 47 47

Zatímco ve Fabii jsou sedadla blízko u sebe a relativně daleko od dveří, v Mazdě2 je tomu přesně naopak. Ve srovnání se starou generací automobilka přidala mezi přední sedadla dva centimetry a uvnitř to okamžitě poznáte. Naopak zvykat si budete muset na těsnou blízkost dveří, přestože podle oficiálních údajů se i zde přidávalo. Mezi dveřmi a předními sedadly údajně přibylo šest milimetrů.

Testy | Škoda | Hyundai | Srovnávací testy | Nová Fabia | Škoda Fabia

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V Mazdě2 by se měli cítit pohodlně řidiči vysocí až 190 cm. Kvůli tomu automobilka zvětšila možnost nastavování sedadla a volantu. Sedadlo lze posouvat celkem v rozsahu 26 cm, což by mělo být nejvíce ve třídě, volant lze v podélném směru nastavit v rozsahu 9,5 cm, tedy o čtyři centimetry více než u předchozí generace. Mezigeneračně pak byl upraven také tvar dveří a to samozřejmě s ohledem na nastupování a vystupování. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 114 000 Kč
Mazda 5 1.998
Rok výroby: 2008
Stav: 191 035 km
Cena: 80 000 Kč
Mazda MX 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 98 780 km
Cena: 65 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků