Mazda získala licenci na používání hybridního ústrojí Toyoty Prius

Zřejmě nepsaným pravidlem „když nemůžeš nepřítele porazit, spoj se s ním“ se řídili představitelé automobilky Mazda při snaze nabídnout ve svých vozech hybridní pohon. Do svých budoucích modelů totiž hodlají implantovat kompletní pohonné ústrojí z Toyoty Prius, a tak se vydali cestou získání veškerých práv pro toto používání.

Automaticky to ovšem neznamená, že hybridy od Mazdy budou vlastně jen převlečené Toyoty, automobilka i nadále hodlá vyvíjet svůj systém SKY, v němž se ale jistě několik prvků a řešení od Toyoty objeví. Mazda může přitom dosáhnutí tohoto cíle považovat za velice úspěšné, na Toyotu se totiž s podobnými požadavky obrací několik společností každý měsíc a licenci samozřejmě nedostane zdaleka každý.

Na „dobastlení“ celého hybridního ústrojí má Mazda ještě zhruba tři roky, první masově vyráběný hybrid se má v Japonsku objevit někdy ke konci roku 2013.

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek