Mazda získala licenci na používání hybridního ústrojí Toyoty Prius

Zřejmě nepsaným pravidlem „když nemůžeš nepřítele porazit, spoj se s ním“ se řídili představitelé automobilky Mazda při snaze nabídnout ve svých vozech hybridní pohon. Do svých budoucích modelů totiž hodlají implantovat kompletní pohonné ústrojí z Toyoty Prius, a tak se vydali cestou získání veškerých práv pro toto používání.

Automaticky to ovšem neznamená, že hybridy od Mazdy budou vlastně jen převlečené Toyoty, automobilka i nadále hodlá vyvíjet svůj systém SKY, v němž se ale jistě několik prvků a řešení od Toyoty objeví. Mazda může přitom dosáhnutí tohoto cíle považovat za velice úspěšné, na Toyotu se totiž s podobnými požadavky obrací několik společností každý měsíc a licenci samozřejmě nedostane zdaleka každý.

Na „dobastlení“ celého hybridního ústrojí má Mazda ještě zhruba tři roky, první masově vyráběný hybrid se má v Japonsku objevit někdy ke konci roku 2013.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků