Mazda zahájila výrobu nové generace modelu CX-9

Mazda CX-9 se světu oficiálně představila v listopadu minulého roku na autosalonu v Los Angeles, nicméně na zahájení výroby se ještě několik měsíců čekalo. Od dvanáctého února ale už platí skutečnost, že se nová CX-9 vyrábí. První trhy se dočkají svých exemplářů ještě v průběhu jara.

SUV | Video | Premiéry | Mazda

Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Mazda oznámila start výroby nové generace CX-9 v pátek 12. února. Největší model postavený na technice Skyactiv se vyrábí v továrně Ujina v Hirošimě. První exempláře mají namířeno na americký trh a do Kanady, tedy tam, kde Mazda očekává největší odbyt. Přesně řečeno by na těchto trzích mělo skončit osmdesát procent produkce. Aby také ne, když byla CX-9 stavěna na míru právě Američanům.

Testy | Kombi | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Nová CX-9 je oproti té předchozí o tři centimetry kratší, ale má o více než pět centimetrů delší rozvor náprav. Mezigeneračně se podařilo snížit hmotnost až o 130 kg a výrazně se zlepšilo odhlučnění. CX-9 je také první Mazda, která dostala přeplňovaný motor Skayctiv-G 2.5T o výkonu 184 kW (250 k). Spekuluje se o tom, že stejnou jednotku Mazda nasadí také do svých sportovních modelů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků