Mazda Takeri: předzvěst další generace Mazdy 6

Značka Mazda představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu studii Takeri. A právě tak by měla vypadat budoucí „šestka“.
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie

Příznivce automobilky z Hirošimy zřejmě kdesi v podvědomí stále mrzí (oficiálně jen prozatímní) přerušení výroby slavných motorů s rotačním pístem Wankel, za kterým pomyslnou tečku udělala omezená série Mazda RX-8 Spirit R určená zákazníkům na domácím, japonském trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda Takeri, studie připravovaná pro listopadový tokijský autosalon

Ale i skalní stoupenci Mazdy se mají nač těšit. Hirošimští totiž hodlají na 42. autosalonu v Tokiu, jenž své brány otevře 30. listopadu, představit novou studii pojmenovanou Takeri. Půjde o koncept čtyřdveřového sedanu blízké budoucnosti, jenž by měl i na evropských trzích v dohledné době nahradit pomalu dosluhující model Mazda 6.

Mazda

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Takeri nese jisté znaky loňské studie Mazda Shinari, o níž se chvíli hovořilo jako o budoucí „japonské Panameře“, tentokrát však jde o předznamenání nového sedanu střední třídy, který by se měl na trzích objevit v prvním pololetí roku 2013. Podobně jako třeba studie Mazda Minagi, jež naznačila podobu nového SUV Mazda CX-5, je i Takeri stylizována jazykem „KODO – Soul of Motion“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový koncept od Mazdy se vyznačuje elegantními a ucelenými proporcemi zvenčí i uvnitř, přičemž řada linií pochází z již zmíněné studie Shinari. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně pod kapotou sériového provedení se jistě objeví také nový vznětový čtyřválec Skyactive D s výkonem 175 koní (129 kW) a točivým momentem 420 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na řadu prvků přispívajících ke snižování spotřeby a emisí. Patří mezi ně především zhášení motoru start/stop, rekuperace brzdné energie a konverze tepla vznikajícího brzděním na elektřinu, jež bude uchovávána v kondenzátorech a připravena k napájení pomocných palubních soustav.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie
Mazda 6 2.261
Rok výroby: 2003
Stav: 231 873 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 626 1.998
Rok výroby: 2002
Stav: 212 030 km
Cena: 35 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 140 800 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků