Mazda: sportovní klasika MX-5 se už přehoupla přes 900 000 kusů

Nejprodávanější dvousedadlové kupé znovu přepisuje historii. Japonská společnost Mazda Motor Corporation sídlící v Hirošimě oznámila, že v pátek vyrobila sportovní roadster MX-5 s pořadovým číslem 900 000. To ho řadí podle Guinessovy knihy rekordů mezi nejúspěšnější vozy historie.

Mazda vyrobila první automobil MX-5 v dubnu 1989. Už v květnu 2000 dosáhla továrna rekordního počtu těchto kupé, když výroba dosáhla úctyhodných 531 890 kusů. V roce 2005 se počet zakulatil na tři čtvrtě milionu. Současné vozy této sportovní klasiky jsou už třetí generací původního modelu a jejich obliba neklesá.

Pečlivě naleštěná japonská perla získala popularitu a množství zájemců jednak díky snadnému ovládání, sportovnímu charakteru jízdy, ale i lahodícímu zvuku dvoulitrového motoru. Výrobce si úspěchu užívá již delší dobu, například k dvacátému výročí od zahájení produkce MX-5 připravil limitovanou edici luxusních modelů.

Guinessova kniha rekordů registruje automobily s mnohamilionovým počty vyrobených kusů. Na absolutním vrcholu stojí Toyota Corolla, které se vyrobilo přes 35 milionů, a modely značky Volkswagen. Golf dodnes přesáhl hranici 27 milionů, výroba legendárního „Brouka“  se v roce 2003 zastavila na čísle 21 529 464. Milionové hranice by se měl časem dočkat i mrštný sporťák Mazda MX-5.

Klepněte pro větší obrázek 
Sporťák s nezaměnitelnou siluetou Mazda MX-5
 
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků