Mazda: sportovní klasika MX-5 se už přehoupla přes 900 000 kusů

Nejprodávanější dvousedadlové kupé znovu přepisuje historii. Japonská společnost Mazda Motor Corporation sídlící v Hirošimě oznámila, že v pátek vyrobila sportovní roadster MX-5 s pořadovým číslem 900 000. To ho řadí podle Guinessovy knihy rekordů mezi nejúspěšnější vozy historie.

Mazda vyrobila první automobil MX-5 v dubnu 1989. Už v květnu 2000 dosáhla továrna rekordního počtu těchto kupé, když výroba dosáhla úctyhodných 531 890 kusů. V roce 2005 se počet zakulatil na tři čtvrtě milionu. Současné vozy této sportovní klasiky jsou už třetí generací původního modelu a jejich obliba neklesá.

Pečlivě naleštěná japonská perla získala popularitu a množství zájemců jednak díky snadnému ovládání, sportovnímu charakteru jízdy, ale i lahodícímu zvuku dvoulitrového motoru. Výrobce si úspěchu užívá již delší dobu, například k dvacátému výročí od zahájení produkce MX-5 připravil limitovanou edici luxusních modelů.

Guinessova kniha rekordů registruje automobily s mnohamilionovým počty vyrobených kusů. Na absolutním vrcholu stojí Toyota Corolla, které se vyrobilo přes 35 milionů, a modely značky Volkswagen. Golf dodnes přesáhl hranici 27 milionů, výroba legendárního „Brouka“  se v roce 2003 zastavila na čísle 21 529 464. Milionové hranice by se měl časem dočkat i mrštný sporťák Mazda MX-5.

Klepněte pro větší obrázek 
Sporťák s nezaměnitelnou siluetou Mazda MX-5
 
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 138 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků