Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

58 komentářů

carpediem
2. září • 16:17

..je uplne nadherne, inak sa to ani neda popisat. Osviezenie dizajnu po neviem kolkych rokoch. Audi, BMW nic take niesu schopne priniest. Mercedes je auto pre dedkov a babky, to ani nehovorim.. VW je dobry akurat tak na vyrabanie dodavok, tie ich auta su absolutne bez duse. A ano - Mazda aby od niekoho nieco potrebovala kopirovat? Zobudte sa.. Europa nie je stred sveta, a rozhodne nie pre Japoncov.

lethal924
2. září • 17:08

Dnes uz se snad neda mluvit o kopirovani. A) Kdyz neco funguje tak proc to vymyslet znova. Co se tyce technologii japonci zacli kopirovat kdysi davno ale s tim ze to vzdycky o nejaky kousek vylepsili. Proc jim to zazlivat? B) Dnes maji auta tolik ruznych tvaru a zakriveni, ze se nejde divit ze jsou si ruzne auta podobne. Taky si zkuste nacmarat neco na papir a jiny vam rekne ze tamta linka vypada jako od bmw. Pak se musite citit strasne provinile ze jste jim ukradli design :-)

jas
2. září • 16:39

bohuzial s tym kopirovanim to neni celkom tak pravda. Tu su auta ktore tento dizajn ciastocne kopiruje. Z boku to kopiruje nove Bmw Z4, vid liniu ktora ide od predneho kolesa. Celkovy tvar auta kopiruje koncept od Infinity s nazvom Essence a ciestocne aj Tesla Model S. Kazdopadne finalny mix tvarov ako ho podala Mazda v tomto koncepte je vynikajuci. Vypada to ovela sportovejsie ako BMW, Mercedes, Aston alebo Porsche, cize zakaznikov si to urcite najde! Ja by som to bral hned.

Toper
2. září • 16:37

Prodeje automobilek jasně ukazují, za co jsou lidé ochotni platit. Většinou je to ta nuda a auta pro dědky. Designové výstřelky oslovují opravdu malé procento lidí.

carpediem
2. září • 19:07

Nehovorim ze to ludia nekupuju, ak sme pri mercedese, tak v nich naozaj vidno vacsinou starsich ludi. Jednak preto ze su konzervativni a jednak preto ze maju dost penazi aby si to mohli kupit.. Mladi si to nedovolia.

Toper
2. září • 20:01

Prakticky sis odpověděl sám. Situace ve společnosti i nadále naznačuje, že tomu tak (že prachy mají primárně starší) bude i nadále.

jas
2. září • 14:41

podla mna je ten dizajn nadcasovy a ak to prinesu v takejto podobe tak sa to bude vyborne predavat. ak si pozrete detaily z interieru, tak to vypada byt celkom dotiahnuty dizajn az do detailov. tak dufam ze seriovka nebude mat dake velke zmeny oproti tomuto konceptu.

Skyline
2. září • 13:32

Pod clankem jsou podepsani 2 autori. Clovek by cekal, ze aspon jeden z nich nema sedy zakal. Pripadne, pokud tomu tak je, titulek napise ten bez nej.Pokud reference na porsche nebyla vedena podobnosti designovou, ale nejakou jinou, ocenil bych, kdyby ji autori zminili. Krome toho, ze se mi koncept libi osobne velmi doufam, ze s panamerou nebude mit spolecneho vubec nic. Byla by skoda, kdyby tak pekne auto byla po jizdni strance nepovedena nuda. Spis doufam, ze to bude konkurovat maserati (pochopitelne ne image a cenou, aby me tady nejaky poblazneny italofanatik nechytal za slovicko).

lethal924
2. září • 16:53

Ehm... proc vsichni tak nenavidi panameru? kdyz pominu vzhled, ktery je nejcastejsim tercem narazek i presto ze je to naprosto subjektivni zalezitost - tohle auto ma na svou kategorii naprosto nadprumerne jizdni vlastnosti. Opet koupi porsche ziska majitel neco navic. Ja tomu autu nemam co vytknout...ale k veci - prave proto bych nebyl proti kdyby tohle auto skloubilo sportovni chovani panamery se vzhledem mazdy. pak by se dalo mluvit o nejake podobnosti

Skyline
2. září • 17:04

Proc vsichni nenavidi panameru netusim. Ja k ni zadne takove city nechovam. Nez se pustime do dalsi diskuse:
- dle ceho soudis, ze ma panamera na svou kategorii naprumerne jizdni vlastnosti? Jel jsi s ni? Jestli ano, se kterou?
- co vlastne povazujes za kategorii panamery, tedy se kterymi auty ji porovnavas?

lethal924
3. září • 9:34

- nejel jsem s ni, byl jsem svezen, ale soudim na zaklade testu v topgearu. Vim, tam je vsechno takove prehnane, takze to co tvrdim neni pravda, ale domnenka. Omlouvam se vsem co nikdy nepouzili domnenku v diskuzi :-)
- za kategorii panamery povazuju luxusnejsi 4dverove kupe - MB CLS, quatroporte... Chtel jsem hlavne rict ze si MYSLIM ze na to ze to auto vazi 2 tuny jezdi dobre

Skyline
3. září • 9:48

CLS jsem nejel, takze nemuzu soudit. Nicmene ve srovnani s Quattroporte jsou jizdni vlastnosti panamery doslova ubohe. Obecne soudit na zaklade testu je ponekud usmevne. Chapu, ze vetsina lidi nema moznost vlastni zkusenosti, zvlast s podobnymi auty, ale nasledna argumentace vyctenymi moudry podle toho vypada. Kdybys mel moznost projet par aut a srovnat s novinarskymi testy, dost by ses divil a uz bys takto neargumentoval.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. září • 13:47

Ono, komu věřít, nějakému Skylinovi, který označí jízdní valstnosti za "ubohé", nebo hromadám testů a okruhových časů, které naznačují, že Panamera se v konkurenci vůbec neztrácí a umí také něco předvést. Záleží taky nepochybně na schopnostech řidiče. ;-)

Skyline
3. září • 13:58

Toper by se mel predevsim naucit cist. Napriklad Skyline jasne napsal, ze jsou jizdni vlastnosti ubohe ve srovnani s Quattroporte. Ve srovnani s necim jinym muzou byt treba i skvele, v takovem pripade je ale potreba rict, co tim "necim jinym" je. Opet, na tom, co jsem napsal, se nic nemeni. Mimochodem, misto blaboleni a pokusu muj nazor znevazit bys mohl byt vic chlap a obohatit i ostatni necim konkretnim - jako treba proc si myslis, ze ubohe nejsou, co konkretne ti prijde na panamere lepsi, nez quattroporte apod. Muzes tady na me hazet spinu, protoze se ti me nazory nehodi do kramu, nebo se muzes chovat jako slusny clovek a podle toho se spolu muzem bavit. Je to na tobe.PS: svym prispevkem jsi prave lethalovi presne demonstroval, o cem jsem psal v pripade Focusu RS. Zaklinani se nazory novinaru je skutecne tezka argumentacni raze:-D

Toper
3. září • 16:04

V podstatě je mi úplně jedno, co tu píšeš za ptákoviny, to jsi už ostatně předvedl výše. Stačí zadat do gůglu panamera, quattroporte a vyjede pár testů, které budou mít nepochybně větší váhu, než moje či tvoje tlachání. Stejně jako testovací časy na okruzích. Takže jen fakta a nikoli osobní subjektivní dojmy. ;-)

Skyline
3. září • 16:23

Takze abysme si to shrnuli:
- muj nazor neuznavas
- sam nedavas nic konkretniho, z cehoz usuzuji, zes ani jedno zminene auto neridil
- zaklinas se testy, ktere pisou lide, o nichz nic nevis, ale protoze se ti to hodi do kramu modlis se k nim a povazujes je za "fakta"
- vsechny testy jsou subjektivni, Topere, to ti nikde nerekli?:-DPripominas mi cloveka, ktery nikdy nesoulozil, ale hada se o to, ktera poloha je lepsi, protoze si vyguglil, ze Rocco to ma nejradsi zpusobem XY a soucasne vydava Roccuv nazor za dulezitejsi, nez nazor jineho cloveka, ktery take soulozil. Ani nevis, jak se ted bavim, ty jeden objektivni dojme:-D

lethal924
6. září • 1:59

Jeziiiiis to sem ani nechtel takovou hadku tady zapricinit :-D
Klasicke hadky typu ktere auto je lepsi nebo kdo dal docura tu budou vzdycky. A nikdy nebude zalezet jestli v tom nekdo jel nebo ne. Pocit z jizdy muze byt take subjektivni, pokud clovek neni zrovna zavodnik, nevezme ty dve auta na okruh a nezmeri jim casy. Me, jako cloveka pro ktereho neni tak jednoduche sednout za volant aut za 2M a zkouset jejich jizdni vlastnosti, presvedcil cas "panaturba" 7:56 na Nordschleife - malo dvoutunovych 4dverovych limuzin se pohybuje pobliz. Ja jsem porsche fanda, priznavam, tak se mi libi panamera. Skyline je zase fanda maserati, nebo se mu nelibi jak jezdi panamera, ja to respektuju a kecat do toho nebudu. Quattroporte je prece jen taky hodne fajn kara;-)

Matěj Fanta
10. září • 3:50

Po přečtení všech příspěvků, jsem se musel podívat na nadpis článku abych vůbec věděl o čem, že se to tu bavíte. Nadpis Mazda a skončilo to u dost jiných aut. Myslim, že se není třeba dohadovat o kvalitách Mazdy (osobně si myslím že jsou lehce nadprůměrné, ale nic extra to neni), ale hlavně to, že Mazda něco podobného vytvořila uplně poprvé a to se jim povedlo!P.S. O kopírování nemůže být řeč, kopírovalo se vždycky všechno a všechno se bude kopírovat dál.P.S.S. Omlovám se, že vám tady ničím tak dlouho debatu, (s prominutím) o ničem ;-)

Toper
3. září • 17:03

Shrnout bys to měl zcela jednoduše a to asi takto. Je tu internetová diskuze, nějakých anonymních pisatelů, kteří povětšinou času nadávají na kde co.
Chce li se nějaký zájemce dozvědět opravdu relevantní informaci, něchť zadá do vyhledávače ony dva pojmy a ve výsledcích se dočte to, co potřebuje. Nechci tu vypichovat jeden,dva, pět testů, které by ses ty osobně určitě snažil znevážit a poplivat. Testy dostupné jsou a vypovídají co vypovídají.Tedy, kdo chce, hledá a najde nepochybně lepší informace, než je mu nějaký subjektivní Toper, potažmo Skyline, schopen poskytnout (nahustit do hlavy). ;-)

Skyline
3. září • 18:55

Mily Topere, tvuj problem je v tom, ze nemas k problemu co rict a tak jen placas o tom, co napsali jini. Prijd se bavit mezi dospele, az se s temi auty projedes. Pak se mozna i na chvili zastydis, jaks dneska blabolil a uvedomis si, ze nad vlastni zkusenosti skutecne neni. Odkazuji na svou reakci lethalovi, ve kterem jsem napsal vse podstatne ohledne argumentace cizimi zazitky a jak trapne to pusobi. Bavi me, jak sis z toho nic neodnesl a naopak lethalovi v praxi a temer "live" ukazal, jak se zesmesnit a ztrapnit. Mas na vikend jednicku za sluzbu, kterou jsi tak aktivne prokazal ostatnim. Ne kazdy by delal obecniho vola tak horliveB-]

Toper
3. září • 19:21

Mylý Skyline, tvůj problém je v tom, že tu jako malá žabička pěstí do kamenu bušíš a snažíš se všechny kolem sebe přesvědčit, že jen ten tvůj názor (třeba na tu Panameru) je správný. A nikdo jiný ho nemůže mít odlišný. A pokud by se už někdo takový našel, tak to bude lhář, člověk který nemá vlastní zkušenost nebo to slyšel něco někde v hospodě mezi dveřma, případně uplaceny novinář a ták podobně.Je úplně irelevantní, jestli ty/já si s ní jel, nebo jen od někoho slyšel, že stojí za prd/že je super.
Jen upozorňuji na to, že je tu dost lidí, kteří tvůj názor nesdílí a mají proto stejně pádne argumenty, jako ty. A čí názor má vyšší váhu? Pro tebe jistě ten tvůj, osotatně vidím, že máš patent na rozum (díky Bohu jen na ten svůj). ;-)

lethal924
3. září • 11:57

Ok, uz drzim hubu. evidentne mas vice zkusenosti nez ja :-)

Skyline
3. září • 12:49

Neni potreba "drzet hubu", ale je dobre rict "tam a tam rikali, ze to dela XX a je to lepsi nez XY" a ne to vydavat za sve nazory. Ochranis se tim proti tomu, ze kdyz nekde napisou blbost a ty ji prevezmes, nebudes za blbce taky. Panuje totiz zazita predstava, ze novinar je zkuseny a vi, co dela. Realita ja ponekud jina a kdyz clovek par testeru z casopisu pozna osobne, nestaci se divit. Nakonec takove vejlupky zname dobre i z autorevue, blahe pameti mistr Vasicek a jeho scenka se Civikem se nezapomina. Proste, je dobre vedet, s nazory koho se clovek ztotoznuje a neprebirat je jen proto, ze se cloveku hodi do kramu. Obecne clovek inklinuje k tomu, ze kdyz se mu neco libi, ale je to kram, hleda takove nazory, ktere o tom jako o kramu nemluvi. Coz muze vest k tomu, ze se clovek v ramci obhajoby sveho vlastniho nazoru ztotozni s hloupym nazorem nejakeho blba. Z aktualniho deni doporucuji zamysleni nad clanky ohledne Focusu RS. Ja s nim jel a kdyz sve zkusenosti porovnam s tim, co se kde pise, musim se jen smat. Testu, ktere o tom aute pisi pravdu je jako safranu a jsou povazovany za bludy, protoze "tam a tam vsude to pochvalili". Dokonala ukazka toho, jak touha verit patetickym blabolum zaslepuje mozek. Je lepsi do toho timto zpusobem nespadnout;-)

Toper
2. září • 16:35

Obávám se, že tohle dílko od Mazdy nebude dosahovat ani na tu německou nudu a to vůbec ničím (možná krom poloviční ceny). O trojzubci ani nemluvě.

Skyline
2. září • 17:02

Designove to zuffenhausenskou obludu prevysuje vyrazne uz ted, uvidime finalni verzi, zprasit se da sebelepsi koncept.Pokud jde o kvalitu, pak dosahnout na Porsche nebude tezke, se snizovanim kvality obvykle automobilky nemaji problem. Prekonat jizdne Panameru taky nemusi byt slozite, mazdy obecne patri k autum s velmi slusnymi podvozky, zvlast u ne-mainstreamovych modelu (MX-5, RX-8). Jak na tom bude motor je velka otazka, tam naopak mazda za zadny zazrak neplati, pomineme-li wankel.O image nema smysl mluvit, tomu bude odpovidat i cena. Dulezite je, ze na image to nejezdi a kdo vic resi dojem na sousedy, nez zazitek z jizdy se podle toho zaridi, ja se na to divam z pohledu cloveka, ktery uprednostnuje to druhe. Jestli se z Shinari stane "poor man's Quattroporte", budu jen rad. Jestli z nej bude panamera-like crap, skoda. Z okna kvuli tomu ale skakat nebudu.

Toper
2. září • 19:57

Já mám naprosto jasno.
Design je věc subjektivní, tohle se povedlo, nicméně nepředpokládám, že by to dokázalo oslovit poměrně konzervativní zazobané lidi.
Motoricky nemá mazda prakticky nic, co by bylo schopno konkurovat. Mazda snad ani konkurovat Panameře, Rapidu či QP nechce. Ta bude mířit níže.
Podvozkově to bude lautr to samé. Slabý motor nevyžaduje ultimativní podvozek.
Interiér bude o dvě třídy níže, protože jsem doposud neviděl ani jednu Mazdu, která by měla iteriér aspoň porovnatelný s těmito lux. vozy.
O míře individualizace snad ani není potřeba dále diskutovat, tady Japonci stále nechápou, po čem zákazníci prahnou.
O kvalitě Porsche bych si nedovolil vůbec ani náznakem spekulovat. Porsche patří mezi top značky, které se trvale řadí, mezi špičku. Tady na Mazdu rozhodně neztrácí, spíše bych to viděl přesně naopak. A konkrétně ve spolehlivosti je to lautr to samé.Já tady v tomhle konceptu nevidím nic přelomového, ale pouze další model od... Mazdy.

Skyline
3. září • 9:40

Pletes moc veci dohromady a sam sobe odporujes. Uz jsme se shodli, ze tohle konkurence pro porsche nebude. Proc by to tedy melo oslovovat konzervativni zazobane lidi? Vzdyt je prece jasne, ze to auto by bylo mnohem levnejsi a tedy by melo oslovit uplne jinou sortu lidi (tezko predpokladat, ze nekdo bude resit dilema "mazda za mega a pul vs. maserati za ctyri"). Slaby motor ultimativni podvozek nevyzaduje, to je zrejme. O tom ale taky nikdo nemluvi. MX-5 nema podvozek nijak ultimativni, presto je perfektni. A jak rikam, panamera ho ma naprosto o nicem a pusobi spis dojmem snizeneho SUV nez ctyrdveroveho supersportu (coz je napr. quattroporte). Interier vypada na fotkach skvele. Nicmene je to vec nazoru a interier M6 neni v kontextu tridy vubec spatny. Ono takove BMW 1 je doslova hnus a taky kvuli tomu nerikam, ze je urcite strasidelny plastak i v sedmicce, takze nevim, proc by vrchol nabidky mel kopirovat mazdu 3. Mira individualizace je individualni. Zaprve tohle jeste neni v nabidce, takze neco hodnotit je usmevne. Zadruhe, staci se podivat, jak vypada nabidka BMW treba v USA nebo v Japonsku. Nemusis to hledat, vypada asi tak, jako nabidka Lexe u nas. Holt co povazuje za dulezite cesky Pepik nebo nemecky Helmut (a co si muzou dovolit mistni automobilky) neni nutne to stejne, po cem touzi Johny nebo Katsu. A kam by tahle mazda mirila predevsim je snad jasne, do zaprdene Evropy kde je dulezitejsi znak na kapote a akcni cena nez slusna vybava urcite ne. Tady by to byla zalezitost pro par jednotlivcu a nepredpokladam, ze by mazda planovala cokoliv jineho.O kvalite porsche zrejme nepochybujes predevsim proto, ze s ni mas nulove zkusenosti, nema tedy vyznam ji dale resit. Plati, co jsem napsal. Co by to melo byt prelomoveho? Je to prece AUTO, ne? A vypada skvele. Osobne doufam, ze to bude na salonech, i kdyz tomu davam realnou sanci tak 20%. V nabidce mazdy by to proste nebylo kam zaradit. Cela diskuse je tedy pouze akademicka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. září • 13:40

Snažíš se tu protlačit především svůj pohled náázor. Já ho nesdílím. Zkušeností mám dost a mám je jiné.
Tuto mazdu nepovažuji za žádný přelom, prostě normálně zapadne do nabídky (pokud vyjede) a každý pozná že to je Mazda jak z venku, tak zevnitř. Evropský trh v kontextu světa považuji (a to nejen já) za nejnáročnější automobilový trh světa, který je nepoměrně rozmlsaný a vyžaduje vysokou míru individualizace a špičkové techniky.
O Prosche toho vím, tipuju, více než ty, který se jednou svezl někde v Panameře a má ve všem (i v kvalitě jasno). Bohužel, tady vaříš z vody a já se tomu směju. Kvalita porsche a Mazdy je neporovnatelná. Mimochodem, do té kvality patří právě i ta možnost individualizace modelů. Kvalitní nabídka, kvalitní služby. Mazda x Porsche -> neporovnatelné.

Skyline
3. září • 13:53

Nic netlacim, stejne jako ty rikam svuj nazor a nevim, proc te to tak irituje. Bacha, at ti nepraskne zilka:-DPovazovat evropsky trh muzes za co chces, na tom, co jsem napsal ja to ale nic nemeni.Ohledne kvality Porsche se zase ja smeju tobe, takze je to 1:1. Klidne se smej dal, je to pry zdrave. Lepsi, nez aby ti praskla ta zilka.Ze patri moznost individualizace do kvality je zcela dokonala hlaska:-D BMW je tedy v USA zjevne nekvalitni, tedy minimalne je mene kvalitni, nez v Evrope. Sokujici.

Toper
3. září • 16:09

Co jsi tu napsal, ukazuje, jak se orientuješ. Když považuješ třeba zmíněný americký automobilový trh za náročnější než ten evropský, je to tvoje právo a tvůj názor, ale že je to chybný a nesmyslný názor, to je také pravda.Ač se ti to líbí nebo nelíbí, tak do kvality produktu se počítá jak možnost individualizace, tak třeba spolehlivost, použité materiály, technologie a další faktory, které produkt nějakým způsobem ozvláštňují, případně mu přídávají vlastnosti, které poté oslovují větší procento zákazníků. ;-)

Skyline
3. září • 16:19

Zajimave, budu rad, kdyz mi ocitujes pasaz, ve ktere jsem napsal, ze povazuju US trh za narocnejsi, nez evropsky. Priste nejdriv cist a az pak reagovat, ano?B-]Ad kvalita - ze do ni pocitas moznost individualizace je tvoje vec, ale ze je to chybne a nesmyslne je take pravda. Jeste jsem neslysel cloveka, ktery by u auta, ktere porad stoji v servise rikal "ne, to neni nekvalitni, vzdyt jsem si tam mohl vymyslet vybavu podle sveho":-DMoznost individualizace nema s kvalitou produktu nic spolecneho.

Toper
3. září • 16:56

Jde vidět, že se bavím s někým, kdo o tomto ví opravdu prd. ;-)O autě, které stojí v servise z hlediska četnosti poruch, řeknu, že je nespolehlivé. ;-)PS: Zkus si vzít dva počítače, nějaký "no name" a třeba něco od HP, Dellu. O kterém prohlásíš že je kvalitní, když součástky mají v sobě oba stejně z Tajwanu? Ony se totiž stejně chovat určitě nebudou (pokud tedy víš něco o IT).
Na značkový seženeš nepochybně více příslušenství, lepší servisní zázemí, podporu a dá se očekávat, že bude spolehlivěji a déle fungovat (ovšem 100% pravidlem to jistě není). Toliko k pojmu kvalita. ;-)

Skyline
3. září • 18:50

Je to tak, vis o tom prd. ;-)Asi se budes divit, ale ja prohlasim, ze je kvalitni ten, ktery bude fungovat. Bude mi pritom srdecne jedno, kdo jej vyrobil. Lepsi servisni zazemi nema s kvalitou produktu nic spolecneho. Z mych zkusenosti je dell po strance kvality prumer, ale prave to zazemi pro firmy maji velmi dobre. To neznamena, ze jsou ty pocitace najednou nadprumerne, stejne jako nezacnou byt podprumerne jen proto, ze tady dell zavre firemni prodej. Pocitace budou porad stejne. Docela se divim, ze mas takovy problem odlisit dva zcela nesouvisejici pojmy. Nicmene to vysvetluje to blaboleni pokud jde o auta.PS: kde je ta citace ohledne narocnosti US trhu? Dost jsem se na ni tesilB-]

Toper
3. září • 19:12

Něco si tu zmiňoval, ale koukám, že toho více natlacháš, než bys věděl.
Ani si dokonce nepochopil ten můj příměr, který jsem uvedl. Tady nešlo o to, chytat se slovíček, ale pochopit základ.Čekal jsem, že když se třeba ten "noname" počítač bude spouštět deset minut a na start programů budeš čekat 5 minut a práce s ním bude extra pomalá, kdy budeš dlouhé vteřiny čekat na každý klik a ten počítač ti bude třeba bezchybně fungovat "dvacet let", tak ty osobně ho povýšíš nad model, který bude šlapat jak hodinky, startovat bude za deset sekund, programy v něm spustíš bez prodlevy a práce s ním bude super rychlá, ale - jednou za rok se něco třeba pokazí, nicméně servisní zázemí bude perfektní a ty do 24h budeš zase moci pracovat.
Tohle neber doslova, ale pouze jako příklad s vysokým kontrastem. Já budu stokrát raději dělat na tom super rychlém, ale kazivém šuntu, než na té pomalé (pro mne plečce), protože zrovna ta mi nepřinese vůbec konkurenceschopný poměr času běhu x počet provedených operací.
Spolehlivost není všechno. Výrobci to ví už asi padesát let. Ty ses k tomu ještě nedopracoval. ;-)

zdenek
2. září • 13:18

je to subjektivní ,ale tohle je naprosto fantastický design

Antiautomat
2. září • 12:35

...az na ten design prednych+zadnych svetiel, tam by sa malo este na veci popracovat, ale inak parada, celkom pekne vozitko :)

Permon
2. září • 14:28

A ja si naopak myslim, ze design prednich i zadnich svetel je naprosto genialni!

hazoš
2. září • 11:46

Jaguar, jako Rapide, s trochou bláznivosti možná jako jiná auta ale 100% ne jako Paramera. Takže srovnání v nadpisu je silně zavádějící ale chápu, jde tu o počty rozkliknutí článku.

ObiWanKenobi
2. září • 10:44

by sa to predavalo ako teple rozky :)))

mclown
2. září • 10:27

skor v tom citim jaguar alebo maserati

Tomas B
2. září • 9:57

líbí

Zelí
2. září • 9:55

Po desítkách let systematického kopírování, by snad mohli japonci přijít s něčím skutečně vlastním a originálním. Zatím žijí jen z toho pajcování. Je to samozřejmě jednodušší a nemusí u toho používat mozek.

mrazik
2. září • 11:21

Vsichni kopiruji, vse tu nekdy bylo. Nicmene i japonci k tvemu udivu prijdou s necim novym - treba Nissan GTR, Toyota Yaris - ano v roce 1999 to byl original design atd.
Japonci nepouzivaji mozek, ale jaktoze patri v automobilovem prumyslu mezi ty nejlepsi ? Pro rypaly myslim v masovem meritku spotrebnich aut.

Zelí
2. září • 11:26

Ne, to není nic originálního.
Myslím tím, aby nám ukázali něco z té své japonské kultury. Něco originálního jako např.kimono, aby to přivezli a my v evropě se mohli cítit obohaceni něčím novým. Ne něčím co jenom okopčí a nalepí na to sdělano v japanii.

Permon
2. září • 14:26

To jsou takove zvasty! Prosim Te, dej mi 5 prikladu, co nam za posledni roky prinesl VW, BMW, MB, Opel, Ford.... cim nas tyto automobilky proboha obohatily, co prinesly noveho atp. Meles tu jen trapne obehranou pisnicku. Jen maly dotaz, kdo zalozil segment SUV tak, jak je dnes zname (mam na myslis ty bazmeky X5, X6 atp...) BMW to nebylo, pokud se nemylim, tak s tim prisel LEXUS, model rada RX. Minivozy, kde se asi vzaly? Kdyz pominu puvodni Mini, tak jej zpet do Evropy vratili prave japonci. Kdo spustil celou lavinu elektoautomobilu a hybridu? Japonci. Kdo nabizel/nabizi super sport auta za lidove ceny (Mazda RX7, Nissan SKYLINE, Toyota SUPRA...)? Japonci. A kdyz tak japonci kopiruji evropsky design... rekni mi proc ma Jaguar vice "sikme oci" nez jakekoliv soucasne japonske auto.... atd atd. Proste, kecas srance. V dnesni globalizovane dobe, plne neuveritelneho mnozstvi aut, nejde vymyslet nic prevratneho... a pokud ano, tak to bude na ukor uzitnych vlasnosti, anebo to bude nevidane revolucni (ale nic nevidane revolucniho asi neprijde).

Zelí
2. září • 18:18

Toto je typický japonský (nebo čínský, každý co si vezme) postup. Vezmu vybrané auto, v tomto případě panameru, maserati a naplácám na to z hlíny nějaké "nové" linky- prohlásím, že se jedná o nový převratný japonský designový styl např. šinzoku, kukikoku ( nám je to v evropě vcelku jedno jak to nazvou, stejně nikdo neví co to znamená). A udělají tomu pokud možno barnumskou reklamu, aby spřízněné duše, které si kupují v evropě jejich japonské krámy ryčely a hýkaly nadšením. Pokud by v evropě měli lidi japonskou mentalitu, tak by si nic mimoevropského ze zásady nekoupili.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
3. září • 6:58

Takže např. ve Škodovce pracují japonci ? Já jen, že třeba design Škody Joyster je obšlehnutý od konceptů Saabu ;-)Si to sám srovnej:
Joyster: www.koncepty.cz ... Saab: www.saabhistory.com ...

ABC
2. září • 18:51

On to někdo vydává za převratný designový styl? Vlastně vůbec ne, to sis jenom ty tak nějak vyplodil v tvé dutině co? ;-)

Permon
2. září • 14:39

A malem bych zapomnel.... Mazda MX-5 ta v podstate znovu zalozila segment lehkych, malych roadsteru (MBW Z3, MG, Fiat Barcheta, Toyta MR2....)

kamil
2. září • 12:03

Tak třeba kolení airbagy evropské automobilky opajcovali od Toyoty ;-)
Co opajcovat nedokážou, to od japonců nakupujou, viz třeba celý koncern VW nakupuje klimatizace od japonců (Denso - "odnož" Toyoty) atd.

Zelí
2. září • 18:08

Od toyty není co pajcovat. Ty auta jsou cca deset let pozadu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nommo
2. září • 23:42

Už nebreptej, hlupáčku...
Nehraj si na to, na co nemáš, a nech mluvit chlapy... B-]

jj
8. září • 9:27

Když dojdou argumenty, nastupuje arogance....?;-)

Thor
2. září • 21:23

Zapoměl jsi jen napsat za kým, jsou deset pozadu. :-D:-D:-D ať nás taky něčím obohatíš a nejen sdělano v Zelí head :-D:-D:-D

asdf
14. června • 7:56

:-D:-D:-D

kamil
2. září • 19:44

To si pleteš s ostatními automobilkami, Toyota vyrábí cca 13 let hybridní auto. Kdy s tím začali ostatní (resp někteří ještě ani nezačali) ? V době kdy byli všechny benzínové motory u Toyoty s 16V (resp 4V na válec) jezdila půlka evropy ještě na 8V motorech (někteří i dodnes), totéž se dá říct i o proměnném časování ventilů, což je i dnes u některé konkurence nedostižným snem.
První evropská automobilka, která přišla s přímovstřikovým benzínovým motorem byl Renault a ten s tím přišel rok po Toyotě a navíc to byla koupená licence od Mitsubishi.
A pak kdo je tu pozadu ;-)
V Evropě je leaderem Fiat, který má v této oblasti snad nejvíce patentů.

jj
8. září • 9:32

Zrovna ty jejich hybridy bych sem moc netahal, každej rozumě uvažující asi tuší, že to nemůže být trvalé řešení ale jen jakási předražená přestupná stanice a propagace pseudoekologických fikcí. Jinak souhlas (fiat sice leaderem v patantování je, ale vždy ten jeho nápad musel holt někdo dopracovat do reality).:-)

Permon
2. září • 10:38

Kecy, kecy, kecy.... :-/

Doporučujeme

Články odjinud