Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda z čista jasna ukázala světu koncept „čtyřdvéřového kupé” Shinari. Je zajímavý svou povahou i vzhledem. (63 foto, video)

Mazda překvapila veřejnost představením studie Shinari. Jde o velký čtyřdveřový sedan s rozložitou, nízkou karoserií povahy kupé. Shinari ukazuje nový stylistický jazyk, jenž má nést jméno Kodo (lze přeložit jako „duch pohybu“) a spojuje tradice designu studií Mazda v Japonsku, USA i Evropě.

Vůz zaujme v podstatě z jakéhokoli pohledu. Agresivní příď se zjevně vyhýbá dnes obvyklému optimismu a tvarováním předních světel, masky chladiče i spodní části nárazníku se spíše snaží zjednat si respekt. Pozoruhodným prvkem, který odhalí až bližší zkoumání, je spodní linie masky chladiče, která postupně přechází do předních světel a protínajíc přední blatníky opět vystupuje v bočním odvětrání motorového prostoru.

Podobný prvek je použit též na zádi, jakkoli zde už zasahuje pouze koncové světlomety a spodní hranu víka kufru. I tak jsou zadní partie výjimečné, nízké víko kufru a vysoký zadní nárazník s pár „kudrlinkami” ve spodních partiích vypadá svalnatě a rozhodně ne tuctově.

Ani interiér nezůstává při zemi, i když oproti působivým liniím zevnějšku je již méně odvážný. Zaujme hlavně tvarování palubní desky i středového tunelu a také pojetí všech čtyřech sedadel, která hrají na jakousi „skořepinovou notu”.

Sluší se dodat, že Shinari svým vzhledem poněkud připomíná model Fisker Karma, který se má začít vyrábět v dohledné době, za kopii jej ale označit nelze, nese řadu zcela originálních prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co má vůz pod kapotou, to zatím nevíme, ale zjevně jezdí. Klíčové je ovšem jeho vzhledové pojetí. To naznačuje styl budoucích Mazd i třídu, kam chce automobilka s některým z dalších modelů směřovat. Mazda totiž míní vstoupit do prestižního a poměrně mladého segmentu luxusních sedanů křížených se supersporty, mezi nimi nyní vynikají nejen tradiční Maserati Quattroporte, ale především Aston Martin Rapide nebo Porsche Panamera. „Chtěli bychom zde hrát stejnou roli jako BMW nebo Audi,“ oznámil Derek jenkins, šéfdesignér stylistického centra Mazdy v USA. „A proto chceme dosahovat srovnatelných kvalitativních parametrů.“ To je sice poněkud odvážné, ale jistě možné.

Zřejmě dříve se ovšem linií Shinari dočkáme na některém z obvyklejších modelů. Na otázku, kdy se tento styl objeví na sériových Mazdách, odpověděl šéf automobilky Mazda Ikuo Maeda vyhýbavě, prý se tak stane „u nové generace vozů Mazda“. Z dalších informací vyplývá, že by jím měly být „postiženy” všechny chystané nové modely od 3 přes 6 až po nástupce MX-5 a RX-8.

Studie Shnari se před zraky veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. My vám ale již nyní nabízíme celou řadu fotografií i video z její první prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Shinari
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků