Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda z čista jasna ukázala světu koncept „čtyřdvéřového kupé” Shinari. Je zajímavý svou povahou i vzhledem. (63 foto, video)

Mazda překvapila veřejnost představením studie Shinari. Jde o velký čtyřdveřový sedan s rozložitou, nízkou karoserií povahy kupé. Shinari ukazuje nový stylistický jazyk, jenž má nést jméno Kodo (lze přeložit jako „duch pohybu“) a spojuje tradice designu studií Mazda v Japonsku, USA i Evropě.

Vůz zaujme v podstatě z jakéhokoli pohledu. Agresivní příď se zjevně vyhýbá dnes obvyklému optimismu a tvarováním předních světel, masky chladiče i spodní části nárazníku se spíše snaží zjednat si respekt. Pozoruhodným prvkem, který odhalí až bližší zkoumání, je spodní linie masky chladiče, která postupně přechází do předních světel a protínajíc přední blatníky opět vystupuje v bočním odvětrání motorového prostoru.

Podobný prvek je použit též na zádi, jakkoli zde už zasahuje pouze koncové světlomety a spodní hranu víka kufru. I tak jsou zadní partie výjimečné, nízké víko kufru a vysoký zadní nárazník s pár „kudrlinkami” ve spodních partiích vypadá svalnatě a rozhodně ne tuctově.

Ani interiér nezůstává při zemi, i když oproti působivým liniím zevnějšku je již méně odvážný. Zaujme hlavně tvarování palubní desky i středového tunelu a také pojetí všech čtyřech sedadel, která hrají na jakousi „skořepinovou notu”.

Sluší se dodat, že Shinari svým vzhledem poněkud připomíná model Fisker Karma, který se má začít vyrábět v dohledné době, za kopii jej ale označit nelze, nese řadu zcela originálních prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co má vůz pod kapotou, to zatím nevíme, ale zjevně jezdí. Klíčové je ovšem jeho vzhledové pojetí. To naznačuje styl budoucích Mazd i třídu, kam chce automobilka s některým z dalších modelů směřovat. Mazda totiž míní vstoupit do prestižního a poměrně mladého segmentu luxusních sedanů křížených se supersporty, mezi nimi nyní vynikají nejen tradiční Maserati Quattroporte, ale především Aston Martin Rapide nebo Porsche Panamera. „Chtěli bychom zde hrát stejnou roli jako BMW nebo Audi,“ oznámil Derek jenkins, šéfdesignér stylistického centra Mazdy v USA. „A proto chceme dosahovat srovnatelných kvalitativních parametrů.“ To je sice poněkud odvážné, ale jistě možné.

Zřejmě dříve se ovšem linií Shinari dočkáme na některém z obvyklejších modelů. Na otázku, kdy se tento styl objeví na sériových Mazdách, odpověděl šéf automobilky Mazda Ikuo Maeda vyhýbavě, prý se tak stane „u nové generace vozů Mazda“. Z dalších informací vyplývá, že by jím měly být „postiženy” všechny chystané nové modely od 3 přes 6 až po nástupce MX-5 a RX-8.

Studie Shnari se před zraky veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. My vám ale již nyní nabízíme celou řadu fotografií i video z její první prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Shinari
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků