Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

V dnešní době je to takto prakticky s každým novým modelem. Oproti svému předchůdci je nástupce větší, luxusnější a hlavně těžší, což je případ také modelu MX-5. Ten vážil ve své první generaci pouhých 980 kg, v současnosti je téměř o 200 kilogramů těžší. Automobilka ale už pracuje na čtvrtém vydání, které by se mělo „vrátit ke kořenům“.

Pro magazín What Car? to uvedl šéf výzkumu a vývoje Hirotaka Kanazawa a kromě toho přidal pár dalších zajímavých informací. Nadcházející MX-5 bude využívat technologie Skyactiv, přičemž hmotnost by neměla přesáhnout 1000 kilogramů. Vůz se ještě více zaměří na jízdu a zábavu za volantem. Oproti předchůdcům ale nedostane atmosféricky plněný motor, nýbrž malou přeplňovanou jednotku. Už dříve Mazda představila přeplňovanou jedna-trojku Skyactiv, která by do tohoto scénáře přesně zapadla.

Designem bude čtvrtá generace Mazdy MX-5 vycházet z nového designového jazyka Kodo prezentovaném na konceptu Takeri. Příchod nového vydání oblíbeného modelu je naplánován na rok 2014. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků