Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

I když sám šéf Mazdy řekl, že automobilka v současných plánech žádný větší sportovní model s motorem Wankel nemá, neznamená to, že by ho značka nechtěla vyrábět. Tento typ pohonu patří k firemní tradici a inženýři Mazdy na něm údajně pořád pracují.

Problémem jsou samozřejmě peníze a návratnost investice do takového modelu. Mazda nemá v současné době na rozhazování, neboť vývoj technologií SkyActiv stojí spoustu peněz. Výsledky se už ale začínají dostavovat a blýská se na lepší časy.

Retro | Video | Technika | Mazda

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda by měla letos po dlouhé době vykázat velký zisk a to právě díky novým lehkým platformám, na kterých jezdí nová Mazda3 a Mazda6. I při sdílení vývoje roadsteru Mazda MX-5 s Fiatem se podařilo uspořit nějaké prostředky a návratnost investice by mohla přijít velmi brzy.

Navíc platforma roadsteru Mazda MX-5, jak informoval magazín Autocar, je poměrně variabilní a může posloužit ke stavbě většího sportovního auta s pohonem zadních kol. Tím vypadá budoucnost sportovního modelu (nebo dokonce modelů?) s motorem Wankel mnohem jasněji.

Motor Wankel má sice konstrukční nevýhody, které v době přísných emisních limitů převážily nad výhodami, ale vždycky, když se o něm někde vyjadřují konstruktéři Mazdy, se jim prý povedlo odstranit největší potíže a motor jim funguje velmi dobře. Několikrát se mluvilo o jeho návratu v roce 2017.

Technika | Sportovní auta | Mazda

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Jeho nejpravděpodobnější aplikace jsou v moderních hybridních pohonech, ale prý může fungovat i samostatně a s přeplňováním. To by možná vysvětlovalo, proč lidé z Mazdy tak rádi používají termíny RX-7, RX-8 i RX-9. Že by se nám tu rýsovaly hned tři modely s tímto typem motoru?

V souvislosti s hybridním pohonem se mluvilo právě o modelu RX-9. Wankel funguje uspokojivě také jako tzv. range extender, tedy jednotka pro prodloužení dojezdu elektromobilu. S podobným využitím experimentuje třeba Audi. Wankel a modely s označením RX automobilky Mazda tak nejsou mrtvé. Jen se čeká na vhodnou příležitost. Nakonec stejně asi rozhodne průzkum trhu a preference zákazníků.

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků