Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

S motorem s rotačním pístem typu Wankel je to u Mazdy, jeho historicky jediného velkosériového producenta, jako na houpačce. Nyní se ale zdá, že by se mohl skutečně vrátit do výroby, o žádné hybridní soustavě se navíc nemluví…

Dějiny této zcela atypické konstrukce pístového motoru jsou bohaté a zajímavé, a i když se podobné „experimenty“ většinou dlouhého života nedočkaly, Mazda motory Wankel bez přerušení vyráběla plných 45 let. Jejich produkce byla ukončena až předloni se zastavením výroby sportovního modelu Mazda RX-8. Tímto momentem odstartovala série informací o tom, že s Wankely se v Hirošimě počítá i nadále, jež se pravidelně střídaly se zvěstmi o tom, že Mazda s rotačními písty skončila nadobro.

Zajímavosti | Mazda

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Už v polovině roku 2012 jsme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankelu v nových hybridních soustavách připravovaných modelů, ovšem série rozporuplných zvěstí zatím ukončil loni v listopadu Masamichi Kogai, šéf Mazdy, s tím, že revival Wankelu je „vysoce nepravděpodobný“. Britský magazín Autocar ale nyní shromáždil všechny zákulisní zvěsti potvrzující, že ve vývoji je nejen nová Mazda RX-7, ale také nový rotační motor, který ji bude pohánět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Mazda Taiki z roku 2007 měla být ukázkou nové generace motorů Wankel

Nová Mazda RX-7 má být menší než dosavadní Mazda RX-8 a půjde o lehké dvoudveřové kupé ve stylu následnické generace současného roadsteru Mazda MX-5. Aby bylo možno dosáhnout přijatelných výrobních nákladů, je nová pohonná jednotka Wankel stavěna pro atmosférické plnění, podle všeho půjde o dvourotorovou soustavu s objemem 2x 600 ccm, což znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčního pístového motoru. Výkon by měl být jen okolo 250 koní, což má ale nová RX-7 dohánět mimořádně lehkou stavbou.

Retro | Technika | Fascinace | Příslušenství | Design | Ostatní značky

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Připravovaný Wankel má být zcela novou konstrukcí, jež bude využívat nejnovějších technologických poznatků, což umožní zvýšit účinnost spalování i spolehlivost motoru. A perlička na závěr: vývojem nového vozu Mazda RX-7, jenž by se měl představit na přelomu let 2015 a 2016, byl pověřen Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod ztvárnění první Mazdy RX-7 na sklonku sedmdesátých let…
 

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků