Mazda RX-7: rotační motor se vrátí v roce 2017

Mazda údajně potvrdila návrat sériově vyráběného automobilu, který bude mít pod kapotou motor s rotačním pístem. Mělo by se tak stát v roce 2017, kdy se představí nová Mazda RX-7. Ne náhodou byl vybrán tento rok. Za pět let totiž u Mazdy oslaví padesát let od představení prvního modelu s wankelovým motorem.

Testy | Mazda

Mazda RX-8: absolutní euforie (velký test)

Nová jednotka s rotačním pístem by měla mít objem 1,6 litru a výkon kolem hranice 300 koní. Se systémem přeplňování se ale nepočítá. V porovnání s předchozí verzí bude nová generace samozřejmě lehčí a namíří si to proti soupeřům typu Subaru BRZ / Toyota GT86. Jako základ poslouží platforma z připravované nové generace MX-5. Špatnou zprávou na konec budiž fakt, že spolu s lepšími výkony motoru a celkově lepším automobilem údajně půjde nahoru také cena. 

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: The Motor Report
 

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků