Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

32 komentářů

animal
8. července • 18:12

Tak to je poradna kchara a ne jak ty nove auta tedka co kdyz uz si na neho pockate tak vyjedete ze salonu a spadne cena o 1/5 nehlede na kvalitu.

joke
6. července • 16:49

Některé firmy zkouší používat něco jako Wankely, ovšem převážně s vnějším (externím) spalováním. Montují je to do aut, kterým pak říkají elektromobily. ;-)

Vana666
7. července • 8:16

Takže v nich spalují elektriku ?

joke
7. července • 23:43

Kdepak, uhlí nebo jiné nerostné suroviny. Tím se vytvoří pára, která se pak přemění na jinou formu energie a ta se použije pro pohon elektromotoru. Takže se v podstatě pořád jedná o parní stroj. Jen na rozdíl od lokomotivy je to "topeniště" podstatně dále od elektromotoru. Nejvzdálenější takové používané topeniště je asi Slunce? ;-)

Vana666
8. července • 6:34

A jakou roli v tom hraje ten Wankel ?

joke
8. července • 22:26

Wankel to palivo spaluje uvnitř, ale převádí tu tepelnou energii přímo na otáčivý pohyb hřídele, tedy podobně, jako elektromotory ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
9. července • 6:17

To se poněkud mýlíš, Wankel nepřevádí tepelnou energii přímo na otáčivý pohyb

joke
9. července • 20:07

Holt si už úplně všechno že školy přesně nepamatuju. Asi tak kolem toho r. 1985 jsem viděl model Wankelu poprvé v učebně fyziky. Byl to vlastně jenom řez tím motorem, kde byl pohyblivý trojúhelníkový píst ovládaný zezadu klikou.

Vana666
9. července • 20:44

Ano, ani Wankelův motor se neobejde bez klikového mechanismu. Takže sis to asi trochu spletl. Jediný motor který převádí termomechanickou energii horkého plynu přímo na otáčivý pohyb hřídele je totiž turbína.

joke
9. července • 21:15

To je pravda. Tehdejší profesor fyziky nám předváděl spoustu různých pokusů. Když předváděl Geiger-Müllerův počítač a přikládal k němu různé mírně radioaktivní vzorky, tak zkusil přiložit i čerstvě řezané květiny, které dostal k narozeninám. Počítadlo částic se rozběhlo podstatně rychleji, takže pojal podezření, že na něj studenti chtěli spáchat atentát. Začátkem května 1986 nikdo u nás netušil, co se stalo v Černobylu a třeba s tím ta zářící kytice nějak souvisela?

Vana666
10. července • 7:25

To jste měli fajn. Nám učitel fyziky předváděl v praxi jen zákon akce a reakce. Hlavně když jsme vyrušovali.

Perkins
6. července • 12:44

Krásný auta.Skvělá doba to byla.Co se týče Wankelu.Někdo vždy přeci musí nést obtíže nových technologií na svých bedrech.To že Mazda Wankel stále vyvíjí a věří mu znamená že to slepá ulice být nemusí.

mikeczcom
7. července • 10:21

Oni ho ještě vyvíjí? jsem myslel že už i oni na to hodili bobek... (drahý vývoj, žravost, emise, spolehlivost.... a nakonec asi prodeje)

Orlando
6. července • 11:45

Mazda proti Porsche :D leda tak ve snu :D

Perkins
6. července • 12:52

Ano.Mazda proti Porsche.Co je na tom špatného? Svezl jsem se v několika generacích 911 i Boxter a musím říct ze jsou to jednoduše krapy.Poslední generace mě zatím minula a vůbec mi to nevadi. Kvalita neskutečně špatná.A krámy z 80 let na tom byly ještě hůř.Jediné co Porsche má je samotný název Porsche.

lethal924
8. července • 13:30

Aspon si priste precist jak se ten Boxster vlastne pise. Subjektivni pohled, vkus, ma kazdy jiny - pokud se porsche nekomu nelibi tak se mu nelibi. Neni treba to nikomu nutit. Motoristickou verejnosti je Boxster povazovany za jeden z nejpovedenejsich roadsteru, ale novinari o tom hovno vedi, ze. Je to proste vrak. A ze 911 bez problemu konkuruje dvakrat drazsim supersportum a pritom se s ni da denne jezdit, to je urcite znamka neskutecne spatne kvality. A srovnavat 911 s RX7? To je taky uplne mimo misu. RX7 mela komkurovat hlavne 944 ktera se tehdy v americe uspesne prodavala.

Antonín
25. srpna • 13:26

Ona rx7 byla vážně o dost lepší jak 944 viz dobový top gear došel ke stejnému závěru. Navíc byla podstatně levnější. Srovnávat 911 a rx7 nelze, možná pak s eunos cosmo co měla třírotor wankela 2.0l, ale to bylo spíš auto co mělo konkurovat Maserati...

Orlando
6. července • 14:16

:-D cože :-D jsi asi velký komediant, opravdu se ti ten vtípek povedl :-D smějeme se tady všichni :-D asi máš Mazdu ne ? křápe :-D sranda je to dobrá, ale teď vážně, Mazda a Porsche opravdu nemají nic společného, když se nebudeme bavit blbýma vtipama a podíváme se na úspěchy v motorsport, tak Porsche je od Mazdy v nedohlednu.

Perkins
6. července • 15:38

V podobných případech doporučují zvednou zadek z upocenych židli v hospodě začít makat a z ročních platu ušetřit na vikendovou půjčku podobneho super germánského auta.Poté umístit nestranný prispevek.B-] Mazdu nevlastním. Tím pádem bych mohl být nezaujatý.Řekl bych.

Orlando
6. července • 16:16

Jsi čím dál vtipnější :-D pokud je Porsche křáp a Mazda je cool, pochybuji, že jsi někdy řidil něco jiného než koloběžku :-D srovnávat Mazdu a Porsche ? nenech se vysmát, 911 a rx7 :-D jdi raději tahat kačera, nezaujatý odborníku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Welig
10. července • 19:06

Bohužel Porsche, stejně jako většina 'božské německé' produkce používá v rámci snižování nákladů většinu komponent z východoevropských filiálek. Proto i současná VW (a ti jsou v tom asi nejlepší), Porsche, Audi a ostatní klenoty jsou vlastně RVHP produkce. Moc s o tom nepíše, ale v Cayenne nejvíc problémů způsobuje kvalitní elektronika Hella z Rumunska, Contitech z Rumunska, jinde potěší tuba Honneywel z Rumunska, Delphi z Maďarska, Valeo z Rumunska, Bosch z Polska, Inna (LuK) ze Slovenska, ...

BMW
11. července • 10:03

Mluví se zde o autech z roku 1985 - 1991. Východoevropská filiálka ? Cayenne ? něco mi asi uniká :-/

Phoenix
6. července • 9:26

Jedna zajímavá věc je v článku - nízké povinné ručení díky nízkému objemu motoru... Díky downsizingu má dnes 1.2 motor kolikrát dvojnásobný výkon proti starším 2.0 nebo 2.3 motorům... že se nad tím ještě pořád nikdo nezamyslel...

Václav Holec
6. července • 10:58

...a většinou naopak poloviční spolehlivost:-/ Řády FIA to vyřešily dobře, objem přeplňovaných motorů se přepočítává koeficientem (benziny mají 1,7, diesely 1,5), stejně jako Wankel (2), který jsem zmínil v článku.

Phoenix
7. července • 8:24

Nejde ani tak o spolehlivost jako spíš o to, že systém povinného ručení čistě podle objemu je už poněkud přežitek...

Václav Holec
10. července • 7:26

Vždyť už se také nepoužívá...

fff
5. července • 13:11

ktery auta jsou v teto kategorii konkurenci RX7 a da se u nas sehnat do 100 tisic nejaky slusny ?

....
9. července • 16:11

RX8

lethal924
8. července • 13:13

Porsche 944

Vana666
5. července • 11:12

Škoda že tam dávali ten užraný wankel. Jinak na tu dobu pěkné auto

lethal924
8. července • 13:12

Porad nechapu jak se nekdo muze u sportovniho auta divat na spotrebu. Tohle neni Fabia RS . Krome zrejmych nevyhod wankel mel zase jine vlastnosti ktere jsou u sportovni jizdy zadouci. Napriklad tocil do vysokych otacek a dostal se do nich rychle. Nastup vykonu byl taky hezky plynuly. Prave tyhle zajimave motory delaji z techto aut legendy jakymi jsou.

brk77
5. července • 15:40

To už dnes stejně není auto na běžné a tenhle neobvyklý motor tak dělá tohle auto ještě zajímavější.

Doporučujeme

Články odjinud