Mazda představuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

49 komentářů

len-nie-LED
11. června • 14:48

K mazde 6:
Treba kupit trojku sedan dvojliter benzin namiesto sestky a problem vyrieseny. Omnoho lacnejsia, stale ma vsak 4,6 m a 420 l kufor, styria dospeli sa odvezu v pohode, interier je lepsi a prepracovanejsi a hlavne aj napriek tazkej prevodovke je zrychlenie pod 9 sekund a prevody na beznu jazdu uplne stacia a pri sportovej sa da podradit:D Subezne obcas jazdim V6 2.4 121 kW v staaarej audine A6, zrychlenie tiez pod 9s a ten mazdacky motor je napriek tazkej prevodovke zivsi, pretoze V6 chce otacky. Do 100-120kmh je ta mazda zivsia, vo vyssich rychlostiach uz vsak nastupuje V6 s vykonovou spickou pod obmedzovacom:DEste nikdy sa mi nestalo, zeby mazda 3 pri 130 na sestku nevladala na beznu jazdu alebo ze by som musel na dialnici podradit pri planovanom predbiehani...Tych 145k v sestke je zakladny motor, urcite v pohode, ale ziadny trhac asfaltu, chcelo by to 165k s lahsou prevodovkou, tak ale to je ta DEBILNA vybavova politika mazdy...

Kashmir
11. června • 18:04

...která je stejně debilní i u trojky. Zcela nelogicky nabízí dvoulitr s výkonem 165k jen pro hatchback, který má zoufale malý kufr, a pro sedan mají jen 120k! Takže prostě rychlý benzínový sedan s manuálem u Mazdy nekoupíš :-/

len-nie-LED
12. června • 3:43

m6 2.5 je na 7.9, takze m3 sedan by bol so 165k na 8.1, co je sakra zaujimave, ako je to skoda, ze neponukaju tuto kombinaciu...

len-nie-LED
12. června • 3:39

Suhlas, ale stale plati, ze:
m3 120k = 8.8 sekundy na 100 km/h
m6 145k = 9.6
m6 165k = 9.1 a iba vo vybave revolution!!!
cx-5 165k = 10.5Ako vlastnik m3 sedan mozem iba zopakovat - prevodovka nabada ku kludnej jazde, ale staci podradit a deju sa veci:D Ten 165k v m3 musi byt uplne super, ale aj 120k/8.8s je velmi slusne sportovo ladene zvezenie. Nejde len o motor, ale aj o auto, v ktorom je. Priklad:Bol som sa davnejsie previest na cx-5 so 165k a manualom. Ako motor sa nechal vytacat ochotnejsie ako 120 na m3, zvuk lepsi atd., ale jednoducho to tak neslo ako m3, lebo skoro 2 sekundy rozdiel je jednoducho citit. Mazda 3 vychadza v tych blbych kombinaciach mazdy asi najlepsie. U m6 je to brutal krute - skoro 10 sekund nie je na tak sportove auto primerane, obzvlast s tou dlhou prevodovkou, a skoro devat s kratsou prevodovkou je zase debilne iba v revolution. Pokial ide primarne o sportovo ladene zvezenie s velmi dobrou spotrebou ako aj interierom - hlavne ten MZD Connect je super - a postacujucim miestom a kufrom za najlepsiu cenu tak je podla mna mazda 3 sedan najschodnejsia cesta u mazdy. CX-5 si pyta 2.5-liter a m6 2.5-liter je zase koli vybave a prevodovke a cene okrajova zalezitost. Inak kufor u hatchbacku m3 nie je nejak tragicky - slusny priemer triedy, da sa sklopit do jednej roviny, chybaju haciky a podobne...

rtg
10. června • 21:57

asiat umí jenom motor na benzin, na naftu je to tragedie.
to pravděpodobně bude celohliníková sra.čka s nikasilem, ala subaru a honda, co se vydře po dvou výměnách oleje.

xx
10. června • 15:35

Mám osobní zkušenost s novou Mazdou 6, 2-litr benzin (107 kW). Může si psát kdo chce co chce, ale to turbo tam chybí a to auto prostě a jednoduše netáhne - na dálnici v kopci (D1 - a tam není jen jeden kopec) ve 140 km/h sešlápnutý plyn na podlaze a neděje se vůbec nic (v autě 2 lidi a žádný náklad). Podřadit na 5, motor kvílí, ale přes 140 km/h na pětku nejde. Proti tomu i starý fiaťácký 1,4 T-jet 120 koní táhne mnohem více (jezdil jsem s ním 4 roky), i když na spotřebě to pak je vidět. Když z Mazdy přesednu zpátky do své nynější Alfy 159 2,0 JTDM (125 kW), tak ta je sice o něco tupější v nízkých otáčkách, ale ve vyšších je to oproti atmosférické Mazdě raketa (uznávám, že diesel a benzin je něco jiného, ale benzin bych si představoval živější). Když si přidám interiér Mazdy (materiály - levné čalouny apod. i design vnitřku), tak moc nechápu, co na nové Mazdě 6 všichni vidí ...

jean
11. června • 13:20

So spracovaním súhlasím, nová 6 je tak na úrovni golfa alebo oktávie, čo je dosť hamba v porovnaní s cenou. Ďalšia vec ma zaráža, že je slabo odhlučnená, zase ledva na úrovni octávie a má to strašne tvrdý podvozok. Každopádne ja by som za to 30000evri nedal.
Ale je krásna.
Vďaka novej mazde som si začal vážiť svoje staručké volvo, ktoré je tiež hlučné, ale už sa mi nezdá podvozok taký tragický a interiér vyzerá, že prežije 3 také mazdy.

Mirec
10. června • 20:05

mam s tym motorom nabehanych len necelych 8tkm. Mozem povedat, ze mazda ma dost problemov, ale motor je ten najmensi.
Najvacsi problem su tesnenia, ktore bobia snad z Primerosu a v aute je proste hluk aj ked stojite na mieste. Proste akoby nedoliehali dvere , okna.
Plus to auto zabija blba politika a ked niekto chce silnejsi motor, musi mat AT, konzenkovy interier , atd. Takze dost ludi volu slabsiu verziu s blbou prevodovkou. Aj 2,5l ju ma do 5 stupna lahsiu .
Ale k 145k verzii. Zabijakom je prevodovka. Keby ta 1.4T-jet mala tak tazku prevodovku ako ma tato mazda, tak by na tej 6 do kopca tiez niejako moc nesla. A v akom aute bola ze ta 1.4T ? Bravo ? T je len porovnanie hodne ..... . Si treba uvedomit, ze pri 150 sa toci cca 3000ot. Na trojke zvlada 170. Motor je o.k , je celkom pruzny, slusne taha, ale len v ramci svojko vykonu . 190Nm od 2000ot az po 145k v 6000ot a debilneho sprevodovania 3 a 4 prevodoveho stupna.

honza
11. června • 8:21

Přesně tak. Jako základ těch 107 kW je ok. V Německu mají výbavu a motory poskládané mnohem vstřícněji, některé položky jsou nabízené v rámci paketů (xenony a pod.), takže lze mít prostřední výbavu s manuálem ve verzi 121 kW bez zbytečností (má kratší převody).
Ten 2,5 L v manuálu a s nižší výbavou zkrátka chybí. Na auto této velikosti je to adekvátní objem.

xx
10. června • 20:19

t-jet jsem měl v bravu (198). na 17 kolech na horských silničkách přes šumavu do německa (vimperk atd.) jsem zatím z běžné produkce nic lepšího neřídil :-) , ale jak jsem už psal, ta zábava je vykoupena o něco vyšší spotřebou. jinak k těm připomínkám ke zvuku dieselu - souhlas, také jsem byl ze začátku ze zvuku v alfě zoufalý, připadal jsem si jako v transitu. když vezmu jak pěkně zněl ještě starý motor 1,4 16V ve stilu, které jsem měl před bravem, tak se s tím zvuk dieselu nedá porovnávat (v nízkých otáčkách, když se roztočí, je to lepší).

Michal
10. června • 18:07

Souhlas, šestka by si zasloužila 2,5 litr, který je u ní jako jediněj motor nabízenej třeba v USA. Pak by ale taky vypadala úplně jinak spotřeba. Já osobně mám naftovýho Civica, ještě bez DPF. Až odejde do věčných lovišť, tak moje další auto bude benzín a Mazda je žhavým kandidátem. Pokud člověk nenajezdí 50 tis. km ročně a nechce měnit auto každé tři roky, tak se prostě nafta kvůli drahému servisu nevyplatí.

Kashmir
10. června • 16:01

Musím dát za pravdu, že šestka by si zasloužila větší porci výkonu, nemusí mít turbo, stačilo by ten motor odladit na trochu víc kW. Nebo znovu udělat MPS verzi. Na to z jaké je to auto kategorie, tak mě nemusí v kopci předjíždět oktávky. Ale pokud chcete jezdit s benzínem rychleji, tak je prostě hlasitější, ale pokud je ten zvuk dobrý, tak to beru jako jeho výhodu. Osobně je mi to mnohem příjemnější než traktorový zvuk, které vyluzují diesely.

Jan Havránek
10. června • 18:52

Osobně je mi to mnohem příjemnější než traktorový zvuk, které vyluzují diesely. ????? Jako třeba který? Pokud to nebude 20let stará atmosféra, nebo obyčejný tdi bz cr, tak jo, ale v roce 2014, kde je všude cr......

Kashmir
10. června • 19:32

No každé, včetně bmw, jinak by neexistovalo BMW active sound design, kterým u dieslů doháněj právě mizernej zvuk. V jiném ohledu člověk dneska rozdíl nepozná, ale to hrubé kloktání se za ty roky akorát ztišilo...

revan_21
10. června • 16:24

Motor by spíše potřeboval více krouticího momentu.

revan_21
10. června • 15:42

Je to jednoduché... Prostě by to potřebovalo turbínu. :D
Ale to ti, co jsou uplně nemocný na atmosfery nikdy nepochopí a ani to nikdy nepřiznají.

Jan
10. června • 12:29

1,5 Dci od Renaultu ve verzi 2014 81Kw je fantastická,žádná turbodíra,vynikající spořeba,špička mezi malými diesly;-)

Mirec
10. června • 20:10

mal som 78kW verziu a pri teplotach nad cca +15 to nemalo turbodieru, ale casove okno :-) Aj je 81kW v tomto lepsia, tak to v malom aute moze byt slusny motor.
Ale co do mazdackej novinky, tak parametre nic moc, mozno dokaze mat slubovanu spotrebu. Benzinaky ju maju slusnu, neviem aky velky vyznam na diesel, kedze mazda s dieslami bezproblemova nieje. Vypalovanie, stupajuca hladina oleja skrze naftu v oleji.
A u 175k ani ta spotreba co sim cital nic moc.

revan_21
10. června • 13:38

Tak počkej až ti odejde turbína... Jakožto bohužel největší neduh francouzkých naftáků.

Jiří Kokoška
10. června • 15:19

Opět perla! To se nesmíš bát sněhuláka v létě Lojzíku! :-P

revan_21
10. června • 15:41

Bohužel je to tak, říkej si co chceš... Protože o autech víš uplný prd.
Stával se ale ten problem... Že v oleji se tvořila spousta zkrabonizovaných kuliček, které ucpavají sítka v olejovem kanalku vecoucímu k turbu.. Tim dochálo k nedostatečnému mazání a přidírání turba... Stejnej problem se děl i u naftáku od Forda.

Jiří Kokoška
10. června • 15:47

Jasně to ucpávání síta olejového čerpadla je jedním z problémů právě u 1,8T 110Kw! A největší problém s turby mají motory 1,6 PSA, malá olejová náplň a špatný tvar vany motoru, kde zůstávají po výměně oleje nečistoty!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
10. června • 16:29

4,5 litru oleje (resp 5 litru oleje k maximalní hranici) ROZHODNE není malá olejová nápln.
Zase si vycucáváš hovadiny z prstu, ty pako.

Jiří Kokoška
10. června • 16:46

Končím, opět nemám chuť dál pokračovat v diskuzi s někým kdo má sice rodinný autoservis, ale jinak nic moc neví!? Lojzíku!

revan_21
10. června • 16:48

:DDD Dochazej ti argumenty z Blesku? Nedivim se. Už i tobě musí být trapně z těch hovadin co mi tady pišeš.

Jan
10. června • 17:00

Já mám u starýho(2006)1,5Dci náplň 4,5l,leju tam ELF každých 10000km(za cca650Kč) a motor krásně šlape už 320000km ;-)

Jiří Kokoška
10. června • 16:43

Jenže motory 1,6 PSA náplň 3,5l oleje! To ale koukám že ani nevíš když už si hraješ na mistra!?! Volvo používá cca 6l oleje!

revan_21
10. června • 16:47

Sorry, měl jsem to jako narážku na olejovou nápln do 1.8T.
6L? do 4 válce? Ty jsi asi upadl, že?

Adv
10. června • 18:45

Nehodlám nějak komentovat úroveň diskutujích, ale koukl jsem se do svého manuálu od volva a za debila je je očividně revan_21.D4 - doporučený olej ACEA A5/B5, SAE 0W–30, objem cca 5,9la to samé platí podle manuálu i pro D3

revan_21
10. června • 20:15

Jestli je to u volva které tak rádo dělal 5ti válcové motory... Tak je logické, že toho oleje je tam více.

Mato
11. června • 10:17

Do 3-koveho BMW 105kW (e90 - 318D) ide 5,5L a je to 4-valec :)

MichalH
10. června • 20:28

Japonci běžně používají větší olejové náplně především u dieselů a to mají obecně kratší interval výměny... Bavit se o tom proč nemá asi cenu, to je snad každému jasné... Accord 2.2 diesel 6,5l oleje, Mazda 6 2.2 D 6l oleje, Subaru 2.0D 7,2l oleje atd. A ani jeden z toho není osmiválec :-D Dokonce ani 6ti...

revan_21
10. června • 21:10

Tak ty mazdy maji přece jen velké motory a jsou to naftaky... A o subaru ani nemluve... jestli je to boxer.

honza
11. června • 8:08

1.8 TDCi ve FoFo1 má náplň 5,5 L.

revan_21
10. června • 20:10

A opravdu je ten motor 4 válec?

Jiří Kokoška
21. června • 15:20

Tříválec TSI 1.0 81Kw! A představ si že už ho zkoušejí v Česaně v Octavii, nevím jak tobě, ale mě to známý co dělá ve Škodovce včera říkal a že to bude trhák a prý si od toho moc slibují?! Má se to montovat příští rok, do Golfu a Seatu a do Octavie RS to prý dostane 3 turba!?:-P

Adv
12. června • 18:13

Děláš si srandu nebo jseš fakt tak hloupej? Hraješ si tady na chytrýho a ni nevíš jak se označujou volvácký pětiválce?

Jiří Kokoška
21. června • 15:07

Současné značení 4 válcových motorů Volvo Benziny označení T2 atd., nafty D2 atd.....!

andy
11. června • 10:48

sú aj štvorvalce, kde sa mení 8,5l oleja. či sa ti to pozdáva, alebo nie, realita je realita. zober si mazací plán nejakej olejárskej firmy a nájdeš tam na všetky značky množstvá oleja pri výmene. ;-)

revan_21
10. června • 16:20

Ja ale nemluvim o olejovem čerpadle ty hnupe.
Ano, olejové čerpadlo u 1.8T se ucpavalo dusledkem toho, kdyz majitel pouzival nekvalitní olej... A pak byl motor zvlást nechylnej na oleje Castrol.Já ale mluvim o samotné privodní trubce k turbu, který u renaultu a fordu obsahovala malá sítka... Ford to začal řešit tak, že povolil vyměnu trubek za verzi bez sítek.

MichalH
10. června • 20:21

Bože, náchylný na určitou značku oleje. Už toto když někdo napíše, tak je opravdový odborník a jakýkoliv jeho příspěvek má hodnotu lejna. :-D

Jiří Kokoška
10. června • 16:40

Jasně, veškerý mazací olej je nasáván přes síto čerpadla a tlačen dál do motoru, pokud se ucpe síto, tak bohužel už nic nepůjde do ložisek ani do turba! Zajímavé že právě koncern doporučuje pro mazání Castrol se kterým dosti úzce spolupracuje a demontáž vany motoru a vyčištění sacího síta čerpadla u motorů 1,8T!? To samé ohledně demontáže vany a vyčištění doporučuje i Ford! Mazda, která používá stejné motory pak preventivně změnila tvar olejové vany!

revan_21
10. června • 16:45

ANo, dnes. Jenže motor 1.8T je přes 13 let starý, hnupe. Dnes si muže koncern Castrol klidně doporučovat.Jenže víš včem je vtip, ty hnupe? Že ten karbon se netvořil v olejové vaně, ale v prostoru mezi 2 a 3 válcem... Přes olejové čerpadlo vubec nešel. JEZIS ty jsi ale mamlas. Viděl jsi vubec někdy auto na zvedáku?
Tvé informace mi připadají jak vyčtené z blesku a vykoukané ze serialu ulice.

Jiří Kokoška
22. června • 13:01

To opravdu myslíš vážně???:-/

Jiří Kokoška
21. června • 15:00

Víš vůbec co to je karbon!? To není aditivum!:-P

Jiří Kokoška
21. června • 14:58

Pane mistr přečtěte si SM 18/2014, kompletní hodnocení motoru Audi 1,8 20V Turbo! Největší problém vytváření karbonu a ucpávaní sacího síta olejového čerpadla! Viz . další servisní rady! Mám takový pocit že tady asi někdo motorům moc nerozumí!? :-P

Jiří Kokoška
10. června • 16:48

Ještě jen že ten motor od Audi je starý víc jak 20let!

revan_21
10. června • 16:50

A básník tím chtěl říci co?:D Zase zminuješ naprosto nepodstatnou informaci, protože nevíš jaké hovadiny máš dále plácat:D
Vždy se těším až někdo umlátí sám sebe vlastní nevědomostí.

lôkhl
10. června • 12:40

a?

Doporučujeme

Články odjinud