Mazda představuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

V Ženevě Mazda ukázala koncept Hazumi, který je předzvěstí nové generace Mazdy2. Už na autosalonu bylo oznámeno, že tato studie má pod kapotou novou naftovou jedna-pětku řady Skyactiv. Dnes automobilka zveřejnila základní údaje a zároveň potvrdila, že nový čtyřválec najde své uplatnění pod kapotou nové „dvojky“.

Video | Autosalony | Hatchbacky | Premiéry | Design | Mazda | Ženeva 2014

Mazda Hazumi ukazuje, jak si Japonci představují Fabii

Motor dostal objem válců 1497 ccm, vrtání má velikost 76 mm, zdvih 82,5 mm. Stejně jako větší dieselový čtyřválec se také naftová jedna-pětka chlubí na poměry dieselových motorů velmi nízkým kompresním poměrem 14,8:1.

Testy | Srovnávací testy | Design | Peugeot | Mazda

Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Maximální výkon činí 105 koní a motor jej dosahuje při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí na 250 Nm dostupných v rozmezí od 1500 do 2500 ot./min. Samozřejmostí je systém start/stop a rekuperace brzdné energie. K dispozici novinka bude jak s manuální tak s automatickou převodovkou.

Údaje o spotřeba Mazda zatím tají, nicméně automobilka slibuje v případě Mazdy2 jeden z vůbec nejúspornějších modelů dané kategorie (pokud nebudeme počítat hybridy). Jako první se dočkají zákazníci v Japonsku. Kdy přesně vůz dorazí do Evropy, to prozatím oznámeno nebylo.

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků