Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Japonská automobilka se všemožně brání přeplňovaní zážehových jednotek. K elektromobilitě se však zády neotáčí.

Vedoucí vývoje Mazdy, Kiyoshi Fujiwara, uvedl, že první elektromobil výrobce představí již v roce 2019. „Až deset procent světových prodejů bude do roku 2020 podle mého názoru patřit elektromobilům. Zbytek budou stále klasické spalovací motory, na které se proto nepřestáváme soustředit,“ říká Fujiwara.

Zajímavosti | Elektromobily | Sportovní auta | Mazda

Jediná elektrická Mazda MX-5 je na prodej. Stojí čtvrt milionu

Mazda je podle Fujiwary v kontaktu s konkurenční Toyotou, se kterou se nabízí spolupráce na projektu elektromobilu. „V tomto segmentu se stále nejedná o velký byznys, takže je pro obě strany výhodné se na nákladech rozdělit,“ říká s tím, že definitivní dohoda ještě nepadla.

Tajné | Elektromobily | Byznys | Toyota

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Podoba nového elektromobilu zatím není známa. Podle všeho se však výrobce chce ubránit vývoji speciální platformy, která by vůz prodražila. „Pokud bude potřeba velkého množství baterií, potřebujeme novou platformu. Pokud ne, zvládneme to i bez ní. Máme totiž vyvinutý prodlužovač dojezdu, náš rotační motor,“ říká Fujiwara.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků