Mazda nabídne zpětný bezpečnostní radar

Bezpečnost je v současném světě automobilů hned po ekologičnosti snad nejzásadnějším tématem a přispívají k ní nové technologie. Příkladem může být Rear Vehicle Monitoring System (RVMS) na bázi radaru, kterým Mazda hodlá již od února standardně vybavovat své vozy Mazda6 Sport. Znamená to, že vývoj systému byl zdárně dokončen, i když výše zmíněná informace nebyla dosud zcela přesvědčivě potvrzena.

RVMS využívá dvou seznzorů v zadní části auta, které sledují provoz za vozem a po jeho stranách a jsou díky programu a koordinaci schopny řidiče varovat před rychle se blížícími vozidly, ale také před auty, které se nacházejí ve slepých úhlech včetně těch vytvářených zadními sloupky karosérie. Celý systém přichází ke slovu ve chvíli, kdy řidič dává blinkr, takže funkčnost systému je podmíněna jen primitivními a elementárními řidičskými návyky. Své varování řidiči pak systém předává akustickým a grafickým systémem ve sloupku A. RVMS také upozorní řidiče na auto, které je za vozem ve vzdálenosti 50 metrů a blíží se rychlostí vyšší než 60 km/h a lze předpokládat, že se ve slepém úhlu objeví dříve, než se řidič naděje.

Mazda při vývoji tohoto systému vycházela ze statistik americké NHTSA, podle které připadá na nehody během přejíždění z pruhu do pruhu devítiprocentní podíl.

Klepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků