Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Mazda ukázala na autosalonu v Lipsku velmi zajímavě upravený roadster MX-5. Nese jméno Yusho Prototype a nejde o nic jiného, než o přepracované provedení, které dostalo kromě řady designových prvků především vyladěný. Ten díky novým pístům, jinému výfuku, novému softwaru řídící jednotky a hlavně systému přeplňování s mezichladičem stlačeného vzduchu nabídne namísto sériových 160 k rovných 241 k při 6800 ot./min. Točivý moment vzrostl z původních 188 Nm na 274 Nm.

Mazda

Mazda MX-5 Karai: 165 kusů pro německý trh

Bohužel výrobce neudává údaj zrychlení z nuly na stovku, maximální rychlost ovšem dosahuje na 240 km/h. Ostrá MX-5 dostala samozřejmě přepracovaný podvozek, sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R17, dozadu difuzor a uprostřed umístěnou dvojitou koncovku výfuku.

Špatnou zprávou na závěr budiž fakt, že jde stále pouze o výstavní exponát a vůbec není jisté, jestli se dočkáme sériové výroby. Ale Nissan Juke-R také byl dříve jen výstavní, zájem zákazníků ovšem výrobce donutil k alespoň omezené sérii. U MX-5 s přeplňovaným motorem by se tento scénář mohl opakovat. Zájem o takový vůz určitě bude.  

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků