Mazda MX-5 ve švýcarské výroční edici „55 Le Mans“

Švýcarské zastoupení automobilky Mazda nabídne svým zákazníků omezenou sérii roadsterů MX-5 připravenou k legendárnímu sportovnímu úspěchu značky Mazda na okruhu Le Mans. Roku 1991 totiž ve slavné čtyřiadvacetihodinovce její speciál 787B s Wankelovým motorem s rotačními písty zvítězil. Za volant stroje se startovním číslem 55 tehdy usedalo trio Johnny Herbert, Volker Weidler a Bertrand Gachot. Právě proto ponese limitovaná série označení „55 Le Mans“ a vycházet má z běžného roadsteru Mazda MX-5 s motorem 2,0i o výkonu 160 koní (118 kW) kombinovaným s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek
Mazda 787B s posádkou Johnny Herbert, Volker Weidler a Bertrand Gachot zvítězila v roce 1991 ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans

Mezi specifické rysy patří instalace samosvorného diferenciálu, sportovní tlumiče Bilstein, rozpěra mezi horními lůžky předních stabilizátorů a desetipaprskové lité ráfky. Čtveřici odstínů lakování doplňují kontrastní vodorovné pruhy na bocích a náraznících, švýcarští zákazníci se mohou těšit také na příslušná loga a číslované plakety v interiéru. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 v edici "55 Le Mans" bude k mání ve čtyřech barevných kombinacích
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků