Ačkoli kouzlo kompaktního sportovního roadsteru MX-5 bylo vždycky v tom, že byl vlastně relativně slabý, občas není pár koní navíc na škodu. Jenže jak vytunit Mazdu MX-5, aby jí zůstala vrozená vyváženost a přesnost? Odpověď má britský úpravce BBR.
Místo obvyklé instalace kompresoru nebo turba následuje úpravce BBR poctivé ladění atmosférického motoru
Zatímco běžné úpravy obnáší buď zástavbu turbodmychadla nebo pro plynulost dodávky výkonu trochu příjemnějšího kompresoru, úpravce BBR razí cestu poctivého tuningu motoru s tradičním atmosférickým sáním. Upřímně, přeplňování do Mazdy MX-5 prostě nepatří, pokud chcete zachovat její charakter.
Ačkoli se brzy ukáže už nová generace Mazdy MX-5, bude ta současná třetí určitě pořád velmi oblíbená. Nový tuningový balíček od BBR označovaný jako Super 200 pak posune Mazdu o level dál.
Asi nejzásadnější změnou je instalace ostřejších sacích a výfukových vaček a s tím související přestavba sání, výfukového systému a přeladění řídící jednotky. Výsledkem je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravce BBR uvádí, že nejvýraznější je nárůst výkonu od 3000 ot./min.
Přesto se vrchol točivého momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., tedy o 1100 ot./min. dolů proti sériovému provedení. Motor může spalovat i benzín s oktanovým číslem 95. Celá úprava stojí v přepočtu necelých 80 000 korun, ale pokud si myslíte, že si ji dokážete namontovat sami, BBR vám ji dodá o asi 20 000 korun levněji.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5