Mazda MX-5 teď může mít přes 200 koní. A bez kompresoru

Ačkoli kouzlo kompaktního sportovního roadsteru MX-5 bylo vždycky v tom, že byl vlastně relativně slabý, občas není pár koní navíc na škodu. Jenže jak vytunit Mazdu MX-5, aby jí zůstala vrozená vyváženost a přesnost? Odpověď má britský úpravce BBR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo obvyklé instalace kompresoru nebo turba následuje úpravce BBR poctivé ladění atmosférického motoru

Zatímco běžné úpravy obnáší buď zástavbu turbodmychadla nebo pro plynulost dodávky výkonu trochu příjemnějšího kompresoru, úpravce BBR razí cestu poctivého tuningu motoru s tradičním atmosférickým sáním. Upřímně, přeplňování do Mazdy MX-5 prostě nepatří, pokud chcete zachovat její charakter.

Zajímavosti | Retro | Mazda | Sportovní auta | Kabriolety

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Ačkoli se brzy ukáže už nová generace Mazdy MX-5, bude ta současná třetí určitě pořád velmi oblíbená. Nový tuningový balíček od BBR označovaný jako Super 200 pak posune Mazdu o level dál.

Retro | Mazda | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Asi nejzásadnější změnou je instalace ostřejších sacích a výfukových vaček a s tím související přestavba sání, výfukového systému a přeladění řídící jednotky. Výsledkem je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravce BBR uvádí, že nejvýraznější je nárůst výkonu od 3000 ot./min.

Přesto se vrchol točivého momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., tedy o 1100 ot./min. dolů proti sériovému provedení. Motor může spalovat i benzín s oktanovým číslem 95. Celá úprava stojí v přepočtu necelých 80 000 korun, ale pokud si myslíte, že si ji dokážete namontovat sami, BBR vám ji dodá o asi 20 000 korun levněji.

Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2009
Stav: 78 486 km
Cena: 164 000 Kč
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 185 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků