Mazda MX-5 Superlight zazáří ve Frankfurtu

Mazda MX-5 se stala jedním z nejpordávanějších roadsterů všech dob. Vděčí za to jednoduché kombinaci nízké hmotnosti, jízdních zážitků a dostupné ceny, která tomuto modelu sloužila plné dvě dekády.

K oslavě dvacátého výročí této řady připravila Mazda krom zvláštní edice 20th Anniversary také studii s názvem MX-5 Superlight, která se pŕedstaví na letošním autosalonu ve Frankfurtu . Jedná se o zajímavou modifikaci stávající verze, která přišla o čelní sklo, přičemž ochranu posádky převzaly blouky integrované v „kapucích“ za hlavovými opěrkami. Důležitá je však péče, kterou konstruktéři věnovali omezení hmotnosti tohoto aerodynamicky optimalizovaného, v Německu stavěného vozu. Nákres jednoduchého interiéru naznačuje použití skořepinových sedadel závodního typu. Pod kapotou se zřejmě objeví sériový zážehový dvoulitr, ale díky odlehčení bude Superlight zřejmě o poznání rychlejší než sériové provedení MX-5.

Bohužel se podle všeho bude skutečně jednat jen o studii, přičemž vyhlídky na sériovou produkci jsou zanedbatelné. Ale nikdy neříkejme nikdy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 Superlight
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků