Mazda MX-5 slaví dvacátiny speciální edicí

Mazda MX-5, pro některé možná známá spíše jako Miata nebo Roadster, letos slaví kulaté jubileum - od jejího zrození uběhlo rovných 20 let. A rozhodně je za tu dobu co slavit, s 860 tisíci prodanými kusy vozu ve třech generacích je MX-5 daleko nejprodávanějším otevřeným sportovním vozem vůbec.

U automobilek patří už tak nějak k dobrému tónu oslavit podobné jubileum zvláštní edicí dotčeného modelu a Mazda zjevně nechce být výjimkou. Pro japonský trh tak představila model Roadster 20th Anniversary, který se od konfekce bude lišit výjimečnými detaily uvnitř i venku.

Zvenku bude nepřehlédnutelná především barva vozu, křišťálová bílá s perleťovým efektem. Taková barva se „běžných” neobjevuje. Velkou změnu doplní menší detaily - označení 20th Anniversary na bocích a vzadu spolu se specifickými 17" koly.

Také uvnitř se dočkáme několika úprav. Nepřehlédnutelná jsou zejména červeno-černá sedadla Recaro s označením 20th Anniversary, standardně vybavena vyhříváním.

Vůz bude dodáván ve verzích RS a RS VHT, z nichž pro tu první bude standardem plátěná střecha a šestistupňová manuální převodovka, pro tu druhou pak odnímatelná pevná střecha neboli hardtop a šestistupňový automat.

Pokud jste četli pozorně, jistě jste nepřehlédli zmínku o určení vozu pro japonský trh. Jestliže jste proto už začali smutnit nad nedostupností této víly silnic, rychle přestaňte, k určení pro japonský trh je třeba dodat slovíčko zatím. Ještě v průběhu tohoto roku se totiž má MX-5 20th Anniversary objevit jak na americkém, tak evropském trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 20th Anniversary
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků