Mazda MX-5 od BBR a Cosworth: až 238 koní

Britský ladič BBR nabízí ve spolupráci s Cosworthem zajímavý úpravy pro Mazdu MX-5. Ty zvyšují výkon až na 238 koní.

A za zmínku stojí, že přitom nemusíte být pouze provozovatelem nejnovější generace Mazdy MX-5, jež je prodejně nejúspěšnějším roadsterem moderní doby, ale též prvních dvou generací, přesto začněme od konce. Britská společnost BBR spojila své síly s renomovanou firmou Cosworth Engineering a teprve před několika dny společně představili sadu pro navýšení výkonu zaměřenou na standardní „dvoulitr“. Jádrem přestavby je instalace kompresoru Eaton MP62 čtvrté generace, jemuž bylo u Cosworthu namíru vyvinuto jednodílné litinové sací potrubí, které prý vyhoví požadavkům na výkon i hospodárnost provozu.

Ve svém standardním odladění dává čtyřválec 2,0 l výkon 160 koní (118 kW), ale instalace přeplňování od tandemu BBR-Cosworth tuto cifru navýší až na 238 koní (175 kW) při 7 130 ot./min., přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 257 Nm při 5 260 ot./min. Cena této přestavby pro Mazdu MX-5 třetí generace činí 5 960 eur, k dostání však má být také v podobě stavebnice, její cenu však zatím neznáme. Celá sada kromě nového kompresoru a sání obsahuje také mezichladič stlačovaného vzduchu vzduch - voda, větší vstřikovače, sportovní filtr sání, předřazenou řídicí jednotku a patřičné nálepky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí, že první Mazda MX-5 s přeplňováním od společnosti BBR spatřila světlo světa přesně před dvaceti lety. Nyní tato firma tedy vlastně obnovuje svoji nabídku pro ty, kteří dnes provozují vozy MX-5 první a druhé generace, opatřené čtyřválci s objemem 1,6 a 1,8 l. V prvním případě se také, zřejmě s ohledem na bezpečnost provozu, můžeme těšit na vylepšený podvozek i vzhled karoserie. Na rozdíl s výše popsaným modelem se pod kapotou starších vozů skrývá turbodmychadlo Garrett GT25 s vodním chlazením a ložisky s keramickým povrchem, změn doznalo také sání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takto vylepšená „šestnáctistovka“ na brzdě vykázala výkon 224 koní (165 kW) při 6 900 ot./min. a točivý moment 237 Nm při 5 100 ot./min. Čtyřválec 1,8 l bude zřejmě silnější, ale společnost BBR údaje neoznámila. Cena tohoto projektu je stejná jako u výše popisované přestavby, přičemž stavebnice přijde na 4 780 eur.

BBR pro první generaci Mazdy MX-5 nabízí také optickou sadu za 8 960 eur, jež sestává kromě dmychadla zejména z koženého čalounění sedadel a lakování podle volby zákazníka. Za další příplatek se nabízí výkonnější brzdy, diferenciál s omezenou svorností, specifické lité ráfky nebo další navyšování výkonu motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 od BBR a Cosworth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků