Mazda MX-5 GT pro vytrvalostní závody

Do britského šampionátu MSA po boku renomovaných matadorů vystartuje také nováček v podobě otevřené Mazdy MX-5.

Vozy Mazda MX-5 patří dlouhodobě k vůbec nejoblíbenějším, prodejně nejúspěšnějším, ale také nejspolehlivějším roadsterům posledních dekád. Třeba ve statistice německé Dekry pro rok 2011 figuruje MX-5 na postu nejspolehlivějšího sportovního vozu s kilometrovým nájezdem do 50 000 km. Mazda MX-5 stále budí emoce, teprve před několika dny jsme vás informovali o zavedení akční edice MX-5 55 Le Mans připomínající dvacáté výročí vítězství speciálu Mazda 787B se startovním číslem 55 na legendárním okruhu Le Mans. Za zmínku stojí také aktivity britského tandemu BBR – Cosworth, jenž nabízí své ladičské sady prakticky pro všechny generace modelu MX-5. Ale zpět k horké novince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mazda představila stroj MX-5 GT, jenž po boku vozů renomovaných stájí Aston Martin, Lotus, BMW nebo Porsche nastoupí do letošního ročníku britského seriálu vytrvalostních závodů MSA. K tomuto odvážnému kroku přispěla kooperace se specializovanou společností Jota Sport, jež tyto stroje bude v MSA nasazovat. Podle tvůrců je stroj MX-5 GT nejlehčí a nejvýkonnější Mazdou MX-5 všech dob, zásahy Joty vedly kromě jiného také k enormnímu zvýšení skeletu karoserie, jehož tuhost sedmnáctinásobně překračuje limity FIA. Kroků k odlehčení byla celá řada, výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 850 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon modelu MX-5 GT se stará zážehový čtyřválec Mazda s objemem 2,0 l naladěný na 279 koní (205 kW), na který navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Zrychlení z klidu na 96 km/h proběhne v této konfiguraci údajně za 3,0 s, přičemž hranice nejvyšší rychlosti leží poblíž hodnoty 260 km/h. Mezi další úpravy patří instalace nového pérování a tlumení, výkonnější brzdové soustavy nebo speciálních kol. Na první pohled MX-5 GT osloví zeleným lakováním Spiritek Green doplněným oranžovo šedými motivy typickými pro stáj Jota Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dveře z uhlíkových kompozitů otvírají přístup do proti rozmarům počasí nijak nechráněného a takřka „holého“ interiéru, který je opatřen bezpečnostní klecí, hasicím systémem, externím vypínáním zapalování, sportovním volantem a skořepinovým závodním sedadlem pro řidiče (umístěným pochopitelně vpravo). Do prvního závodu nastoupí vozy Mazda MX-5 GT již pozítří, kdy se jede úvodní závod seriálu MSA na slavném britském okruhu Silverstone. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků