Mazda MX-5 GT pro vytrvalostní závody

Do britského šampionátu MSA po boku renomovaných matadorů vystartuje také nováček v podobě otevřené Mazdy MX-5.

Vozy Mazda MX-5 patří dlouhodobě k vůbec nejoblíbenějším, prodejně nejúspěšnějším, ale také nejspolehlivějším roadsterům posledních dekád. Třeba ve statistice německé Dekry pro rok 2011 figuruje MX-5 na postu nejspolehlivějšího sportovního vozu s kilometrovým nájezdem do 50 000 km. Mazda MX-5 stále budí emoce, teprve před několika dny jsme vás informovali o zavedení akční edice MX-5 55 Le Mans připomínající dvacáté výročí vítězství speciálu Mazda 787B se startovním číslem 55 na legendárním okruhu Le Mans. Za zmínku stojí také aktivity britského tandemu BBR – Cosworth, jenž nabízí své ladičské sady prakticky pro všechny generace modelu MX-5. Ale zpět k horké novince.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mazda představila stroj MX-5 GT, jenž po boku vozů renomovaných stájí Aston Martin, Lotus, BMW nebo Porsche nastoupí do letošního ročníku britského seriálu vytrvalostních závodů MSA. K tomuto odvážnému kroku přispěla kooperace se specializovanou společností Jota Sport, jež tyto stroje bude v MSA nasazovat. Podle tvůrců je stroj MX-5 GT nejlehčí a nejvýkonnější Mazdou MX-5 všech dob, zásahy Joty vedly kromě jiného také k enormnímu zvýšení skeletu karoserie, jehož tuhost sedmnáctinásobně překračuje limity FIA. Kroků k odlehčení byla celá řada, výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 850 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon modelu MX-5 GT se stará zážehový čtyřválec Mazda s objemem 2,0 l naladěný na 279 koní (205 kW), na který navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením. Zrychlení z klidu na 96 km/h proběhne v této konfiguraci údajně za 3,0 s, přičemž hranice nejvyšší rychlosti leží poblíž hodnoty 260 km/h. Mezi další úpravy patří instalace nového pérování a tlumení, výkonnější brzdové soustavy nebo speciálních kol. Na první pohled MX-5 GT osloví zeleným lakováním Spiritek Green doplněným oranžovo šedými motivy typickými pro stáj Jota Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dveře z uhlíkových kompozitů otvírají přístup do proti rozmarům počasí nijak nechráněného a takřka „holého“ interiéru, který je opatřen bezpečnostní klecí, hasicím systémem, externím vypínáním zapalování, sportovním volantem a skořepinovým závodním sedadlem pro řidiče (umístěným pochopitelně vpravo). Do prvního závodu nastoupí vozy Mazda MX-5 GT již pozítří, kdy se jede úvodní závod seriálu MSA na slavném britském okruhu Silverstone. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků