Mazda MX-5: facelift také pro evropské provedení

V rámci nadcházejícího modelového roku 2013 se dočkal roadster Mazda MX-5 sady dílčích vylepšení.

Roadster Mazda MX-5 byl ve své první generaci s označením NA představen v roce 1989 na chicagském autosalonu. Do dnešních dnů vznikl již takřka 1 mil. vozů řady MX-5, což jí spolehlivě zajišťuje titul nejprodávanějšího dvoumístného roadsteru všech dob. Druhá generace (NB) následovala v roce 1998 a ta třetí (NC) pak o sedm let později.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5: takto vypadá nejnovější facelift pro evropské trhy

Je to jednoduché, lehké auto postavené po vzoru kompaktních britských roadsterů šedesátých let minulého století využívající motoru uloženého vpředu podélně a pohonu zadních kol, což posádce zajišťuje fantastické jízdní zážitky i bez enormně výkonného motoru. Za obchodní úspěchy vděčí Mazda MX-5 také celé řadě limitovaných edicí a speciálních prototypů.

Kabriolety | Premiéry | Mazda

Mazda MX-5 Yusho Prototype: jak by se vám líbilo turbo?

Z poslední doby za zmínku stojí třeba letošní chicagská série Mazda MX-5 Special Edition, německá edice Mazda MX-5 Karai nebo turbodmychadlem přeplňovaný prototyp Mazda MX-5 Yusho s výkonem zvýšeným 241 koní (177 kW). Vůbec prvním faceliftem prošla Mazda MX-5 třetí generace (NC) před třemi lety a ten druhý nastupuje právě nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 v provedení pro domácí, tedy japonský trh

Stalo se tak teprve několik dní poté, co Mazda uvedla modernizovanou verzi typu MX-5 na domácí trh. Její oficiální premiéra je naplánována na nadcházející pařížský autosalon, přičemž prodeje mají být zahájeny již koncem letošního roku. K mání budou dva typy skládací střechy, plátěná a pevná, a zvěnčí si všimneme snad jen nového předního nárazníku s upravenou maskou chladiče a parcelami pro mlhovky.

Video | Sportovní auta | Toyota | Mazda | Subaru

Toyota GT86 vs. Subaru BRZ vs. Mazda MX-5: co je nejrychlejší?

Úpravy to jsou ale jen velmi decentní, takže možná nejdůležitější novinkou Mazdy MX-5 modelového roku 2013 je zástavba bezpečnostního mechanizmu závěsů kapoty, které jsou v případě sražení chodce schopny zdvihnout její zadní hranu vzhůru, a tak snížit riziko jeho  závažnějších zranění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také uvnitř jsou japonská a evropská verze řady MX-5 takřka identické, snad až na volant vpravo (pochopitelně vyjma britského trhu) 

Dosud používané šedé lakování Metropolitan má být v rámci faceliftu nahrazeno šedým odstínem Dolphin, drobné změny byly připraveny také pro interiér. U vozů s manuálně řazenou převodovkou se údajně zrychlila reakce na pokyny plynového pedálu, zatímco podtlakový posilovač brzd byl přepracován tak, aby zajistil citlivější odezvy.
 

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků