Tento týden nám dělá v redakci společnost dvoulitrová Mazda MX-5. Jde o výborné auta, které snad ani mnoho úprav nepotřebuje, ale najdou se tací, kteří tento názor nesdílí. Takoví zákazníci pak mohou sáhnout po něčem na způsob úpravy od japonské společnosti Aimgain.
Ta opatřila malý roadster především pořádně vytaženými blatníky a řádně rozšířeným rozchodem kol na obou nápravách. Samozřejmě se přidávaly i další záležitosti typu zadního křídla nebo karbonových doplňků.
Už od pohledu je také jasné, že velkými úpravami prošel taktéž podvozek, o patřičný zvuk se stará nový výfuk. Motoru se ale podle všeho úprava nedotkla. Dvoulitrová MX-5 sice není supersport, nicméně dynamika jí ani v sériovém provedení opravdu neschází.
Výsledek řádění lidí od Aimgain si můžete prohlédnout na prvních fotkách.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5