Mazda MX-5 2009: pařížské omlazení

Mazda se rozhodla, že v Paříži představí omlazenou legendu v podání modelu MX-5. Jak se to povedlo a co vše je nové?

Mnoho lidí by to jistě neřeklo, ale příští rok oslaví „em-iks pětka“ dvacáté narozeniny. To je pěkně dlouhá doba a za tento čas si malý roadster dokázal získat přízeň davů. Tento model totiž není o extrémních výkonech, ale je o spojení řidiče s vozem. A to se mu daří perfektně.

Takže je na čase shrnout uskutečněné změny. Hned od pohledu se nám MX-5 trošku změnila, zásahy ale nejsou nijak radikální - dodávají vozu pouze víc svěžesti a výraznější tvary.

Další změnou je charakteristika motoru. Maximální výkon 160 koní je položen o 300 otáček výš, tedy přesně do 7000 ot./min. Změnil se i limit zásahu omezovače – ten zastaví otáčkoměr v rozletu až v 7500 ot./min., což je o 500 ot. více než tomu bylo doposud. Tento zásah byl umožněn použitím některých nových dílů na motoru, které jsou nyní odolnější a dovolují motoru dosahovat vyšší otáčky.

Nové díly dostala i šestistupňová manuální převodovka, jde konkrétně o synchronizaci - u prvních čtyř stupňů byl použit také karbon. V nabídce bude také šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem.

Téměř dokonalý a tolik vychvalovaný podvozek se dočkal kupodivu modifikací také. Systém odpružení dostal nové pružiny i tlumiče - výsledkem má být ještě preciznější a čitelnější jízda, a to i díky ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Další změnou má být lepší tlumení hluku od podvozku samotného.

Pozadu nezůstává ani komfortní výbava malého sporťáku. Na palubě zákazníci jistě ocení vylepšený audiosystém Bose, pětistupňové vyhřívaní předních sedaček, stabilizaci, zobrazování průměrné spotřeby nebo vnější teploty.

V interiéru slibuje Mazda kvalitnější materiály, větší výběr kvalitnějších kombinací včetně nových metalizovaných laků. V nabídce příplatkových výbav by měly být k dispozici také sedadla Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 2009

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků