Mazda MX-5 2009: pařížské omlazení

Mazda se rozhodla, že v Paříži představí omlazenou legendu v podání modelu MX-5. Jak se to povedlo a co vše je nové?

Mnoho lidí by to jistě neřeklo, ale příští rok oslaví „em-iks pětka“ dvacáté narozeniny. To je pěkně dlouhá doba a za tento čas si malý roadster dokázal získat přízeň davů. Tento model totiž není o extrémních výkonech, ale je o spojení řidiče s vozem. A to se mu daří perfektně.

Takže je na čase shrnout uskutečněné změny. Hned od pohledu se nám MX-5 trošku změnila, zásahy ale nejsou nijak radikální - dodávají vozu pouze víc svěžesti a výraznější tvary.

Další změnou je charakteristika motoru. Maximální výkon 160 koní je položen o 300 otáček výš, tedy přesně do 7000 ot./min. Změnil se i limit zásahu omezovače – ten zastaví otáčkoměr v rozletu až v 7500 ot./min., což je o 500 ot. více než tomu bylo doposud. Tento zásah byl umožněn použitím některých nových dílů na motoru, které jsou nyní odolnější a dovolují motoru dosahovat vyšší otáčky.

Nové díly dostala i šestistupňová manuální převodovka, jde konkrétně o synchronizaci - u prvních čtyř stupňů byl použit také karbon. V nabídce bude také šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem.

Téměř dokonalý a tolik vychvalovaný podvozek se dočkal kupodivu modifikací také. Systém odpružení dostal nové pružiny i tlumiče - výsledkem má být ještě preciznější a čitelnější jízda, a to i díky ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Další změnou má být lepší tlumení hluku od podvozku samotného.

Pozadu nezůstává ani komfortní výbava malého sporťáku. Na palubě zákazníci jistě ocení vylepšený audiosystém Bose, pětistupňové vyhřívaní předních sedaček, stabilizaci, zobrazování průměrné spotřeby nebo vnější teploty.

V interiéru slibuje Mazda kvalitnější materiály, větší výběr kvalitnějších kombinací včetně nových metalizovaných laků. V nabídce příplatkových výbav by měly být k dispozici také sedadla Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 2009

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 138 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků