Mazda MX-5 2009: pařížské omlazení

Mazda se rozhodla, že v Paříži představí omlazenou legendu v podání modelu MX-5. Jak se to povedlo a co vše je nové?

Mnoho lidí by to jistě neřeklo, ale příští rok oslaví „em-iks pětka“ dvacáté narozeniny. To je pěkně dlouhá doba a za tento čas si malý roadster dokázal získat přízeň davů. Tento model totiž není o extrémních výkonech, ale je o spojení řidiče s vozem. A to se mu daří perfektně.

Takže je na čase shrnout uskutečněné změny. Hned od pohledu se nám MX-5 trošku změnila, zásahy ale nejsou nijak radikální - dodávají vozu pouze víc svěžesti a výraznější tvary.

Další změnou je charakteristika motoru. Maximální výkon 160 koní je položen o 300 otáček výš, tedy přesně do 7000 ot./min. Změnil se i limit zásahu omezovače – ten zastaví otáčkoměr v rozletu až v 7500 ot./min., což je o 500 ot. více než tomu bylo doposud. Tento zásah byl umožněn použitím některých nových dílů na motoru, které jsou nyní odolnější a dovolují motoru dosahovat vyšší otáčky.

Nové díly dostala i šestistupňová manuální převodovka, jde konkrétně o synchronizaci - u prvních čtyř stupňů byl použit také karbon. V nabídce bude také šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem.

Téměř dokonalý a tolik vychvalovaný podvozek se dočkal kupodivu modifikací také. Systém odpružení dostal nové pružiny i tlumiče - výsledkem má být ještě preciznější a čitelnější jízda, a to i díky ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50. Další změnou má být lepší tlumení hluku od podvozku samotného.

Pozadu nezůstává ani komfortní výbava malého sporťáku. Na palubě zákazníci jistě ocení vylepšený audiosystém Bose, pětistupňové vyhřívaní předních sedaček, stabilizaci, zobrazování průměrné spotřeby nebo vnější teploty.

V interiéru slibuje Mazda kvalitnější materiály, větší výběr kvalitnějších kombinací včetně nových metalizovaných laků. V nabídce příplatkových výbav by měly být k dispozici také sedadla Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 2009

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 94 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 135 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 400 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků