Mazda má speciální systém, který sníží únavu řidiče

Japonská automobilka Mazda představuje zbrusu nový systém, který sama vyvinula. Jmenuje se G-Vectoring Control (zkráceně GVC) a svým názvem naznačuje klasické vektorování točivého momentu, které už známe z celé řady jiných aut. Skutečnost je ale docela jiná.

Systém totiž staví na základech přenosu hmoty auta při průjezdu zatáčkou. Řídící jednotka v závislosti na úhlu natočení volantu, rychlosti a dalších údajích dokáže regulovat výkon motoru, a to až o 30 Nm. Díky tomu dojde ke změně zatížení mezi koly. Auto pak zatáčí mnohem přesněji a ochotněji a nevyžaduje tolik korekcí od řidiče.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

S testovacími prototypy už se svezli například redaktoři britského magazínu Autocar, kteří přiznávají, že změny jsou jen těžko postřehnutelné. Museli několikrát vyzkoušet jízdu se systémem a bez něj, aby přínos systému vůbec zaregistrovali. Když se však podívali na data z telemetrie, museli uznat, že rozdíl v korekcích volantu je rozhodně patrný a na dlouhé cestě po okreskách může řidiči skutečně ulevit.

Vedle toho Mazda připravuje také nově tvarovaná přední sedadla, která mají umožnit mnohem pohodlnější pozici za volantem, a to bez ohledu na to, jaké má řidič proporce. Automobilka už však neuvádí, kdy se s oběma novinkami setkáme u sériových modelů. Nejspíš to ale bude již velmi brzy.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků