Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Japonská automobilka Mazda na své tiskové konferenci poodhalila část svých strategických plánů a konkrétně se zaměřila na cíle, které hodlá dosáhnout do roku 2015.

V časovém horizontu sedmi let plánuje Mazda inovovat téměř všechny současné agregáty. Ty by měly být více šetrné k životnímu prostředí a kromě toho mají mít o 30 procent nižší spotřebu. Automobilka tak reaguje na celosvětový trend zvyšování cen benzínu a nafty, přičemž tento problém by měl být v roce 2015 ještě palčivější. Automobilka se v této souvislosti hodlá zaměřit i na redukování hmotnosti svých vozidel, už za čtyři roky by měly být její vozidla v průměru lehčí o 100 kg. Docílit to chce zejména použitím různých nových uhlíkových materiálů, nebo použitím recyklovatelných plastů.

Dalším bodem je záměr automobilky instalovat do některých modelů systém Stop and Start, přičemž k tomu by mělo dojít již příští rok a systém uvede pod názvem Smart Idle Stop System. Tento systém snad není třeba nějak podrobněji představovat, ovšem zmínit jeho základní funkci nemůže být na škodu. Systém funguje poměrně jednoduše, pokud řidič stojí na křižovatce, nebo motor určitou dobu běží na volnoběh, motor se vypne, čímž se dostane do jakéhosi stavu „hibernace“. Motor by měl opět „naskočit“ již do jedné vteřiny po sešlápnutí spojkového, nebo plynového pedálu.
 

Od příštího roku plánuje automobilka na severoamerický a severoevropský trh uvést některé modely s možností na pohon palivem E85, v ostatních částech se bude zatím pokoušet prosazovat nové vznětové pohonné jednotky po vzoru agregátů BlueMotion, nebo BlueTec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků