Mazda má plán, zaměří se na snižování spotřeby

Japonská automobilka Mazda na své tiskové konferenci poodhalila část svých strategických plánů a konkrétně se zaměřila na cíle, které hodlá dosáhnout do roku 2015.

V časovém horizontu sedmi let plánuje Mazda inovovat téměř všechny současné agregáty. Ty by měly být více šetrné k životnímu prostředí a kromě toho mají mít o 30 procent nižší spotřebu. Automobilka tak reaguje na celosvětový trend zvyšování cen benzínu a nafty, přičemž tento problém by měl být v roce 2015 ještě palčivější. Automobilka se v této souvislosti hodlá zaměřit i na redukování hmotnosti svých vozidel, už za čtyři roky by měly být její vozidla v průměru lehčí o 100 kg. Docílit to chce zejména použitím různých nových uhlíkových materiálů, nebo použitím recyklovatelných plastů.

Dalším bodem je záměr automobilky instalovat do některých modelů systém Stop and Start, přičemž k tomu by mělo dojít již příští rok a systém uvede pod názvem Smart Idle Stop System. Tento systém snad není třeba nějak podrobněji představovat, ovšem zmínit jeho základní funkci nemůže být na škodu. Systém funguje poměrně jednoduše, pokud řidič stojí na křižovatce, nebo motor určitou dobu běží na volnoběh, motor se vypne, čímž se dostane do jakéhosi stavu „hibernace“. Motor by měl opět „naskočit“ již do jedné vteřiny po sešlápnutí spojkového, nebo plynového pedálu.
 

Od příštího roku plánuje automobilka na severoamerický a severoevropský trh uvést některé modely s možností na pohon palivem E85, v ostatních částech se bude zatím pokoušet prosazovat nové vznětové pohonné jednotky po vzoru agregátů BlueMotion, nebo BlueTec.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků