Mazda Hazumi v Ženevě naznačí, jak bude vypadat příští Mazda2

Nová Mazda2 bude po crossoveru Mazda CX-5, modelu střední třídy Mazda6 a kompaktu Mazda3 dalším modelem japonské automobilky, který dostane odhlehčenou konstrukci Skyactiv a design Kodo. Jeho podobu naznačí koncept Hazumi, který Mazda předvede na autosalonu v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek
Hazumi bude koncept hatchbacku nižší třídy

Tisková zpráva Mazdy ani přiložený obrázek toho o novém konkurentovi Fabie mnoho neřeknou. Pouze tedy spekulujeme, když se domníváme, že nová Mazda2 dostane lehčí karoserii s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí, nové motory a hodnotněji působící interiér. Stejně tomu bylo i u modelů Mazda6 a Mazda3. 

Automobilka rovněž prozradila, že přiveze do Ženevy nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Pro model nižší třídy ale tato pohonná jednotka jistě nebude tou stěžejní. V Mazdě 2 by se mohla objevit benzínová patnáctistovka z „trojky“, ale i to je pro většinu zákazníků v segmentu příliš velký a výkonný motor. 

Statistiky | Byznys

EU trh v lednu 2014: Rostly Dacia, Mazda i Škoda, Hyundai v minusu

Otázka tedy zní, jestli v Hirošimě vyvíjejí nový Skyactiv-G o objemu 1,0 až 1,3 l, nebo příští Mazda3 bude pokračovat s dosavadními zážehovými jednotkami.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pro koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků