Mazda Hazumi v Ženevě naznačí, jak bude vypadat příští Mazda2

Nová Mazda2 bude po crossoveru Mazda CX-5, modelu střední třídy Mazda6 a kompaktu Mazda3 dalším modelem japonské automobilky, který dostane odhlehčenou konstrukci Skyactiv a design Kodo. Jeho podobu naznačí koncept Hazumi, který Mazda předvede na autosalonu v Ženevě

Klepněte pro větší obrázek
Hazumi bude koncept hatchbacku nižší třídy

Tisková zpráva Mazdy ani přiložený obrázek toho o novém konkurentovi Fabie mnoho neřeknou. Pouze tedy spekulujeme, když se domníváme, že nová Mazda2 dostane lehčí karoserii s vyšším podílem vysokopevnostních ocelí, nové motory a hodnotněji působící interiér. Stejně tomu bylo i u modelů Mazda6 a Mazda3. 

Automobilka rovněž prozradila, že přiveze do Ženevy nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Pro model nižší třídy ale tato pohonná jednotka jistě nebude tou stěžejní. V Mazdě 2 by se mohla objevit benzínová patnáctistovka z „trojky“, ale i to je pro většinu zákazníků v segmentu příliš velký a výkonný motor. 

Statistiky | Byznys

EU trh v lednu 2014: Rostly Dacia, Mazda i Škoda, Hyundai v minusu

Otázka tedy zní, jestli v Hirošimě vyvíjejí nový Skyactiv-G o objemu 1,0 až 1,3 l, nebo příští Mazda3 bude pokračovat s dosavadními zážehovými jednotkami.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pro koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků