Mazda Hazumi ukazuje, jak si Japonci představují Fabii

Stylový hatchback nižší třídy sází na atletické proporce, organické křivky a minimální převisy karoserie. Sériová Mazda2 by mu měla být velmi podobná.
Seznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogalerie

Autosalon v Ženevě se stal místem světové premiéry také pro model Mazda Hazumi. Jedná se sice „jen“ o koncept, ale vysoce relevantní – naznačuje totiž, jak má vypadat budoucí Mazda2. 

Současný model byl jedním z prvních, na kterém malá, ale odvážná automobilka začala uplatňovat strategii snižování hmotnosti cestou systematického odlehčování jednotlivých dílů. A také ve své době moc hezky jezdil. Nová Mazda2 – pardon, Hazumi – na tento odkaz navazuje technikou Skyactiv a designem Kodo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Typická tvář slohu Kodo – pětiúhelníková maska s přimhouřenými světlomety 

Tisková zpráva Mazdy se tradičně hemží poetickými přirovnáními a sáhodlouhými popisy designu („Svítící diodové LED prstence... evokují zarputilost nezkroceného zvířete“), mnoho konkrétních technických informací však neposkytne.

Víme ale, že Mazda Hazumi meří 4070 mm na délku, 1730 mm na šířku a 1450 mm na výšku. Stojí na rozvoru dlouhém 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D o objemu 1,5 l. Ten stejně jako jeho větší sourozenci splňuje Euro 6, aniž by potřeboval odlučovač NOx, a má rekuperační systém i-Eloop na bázi kondenzátoru. V konceptu je spřažen se šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaný interiér nemá šanci dostat se do výroby v této podobě

Vzhledově se Hazumi vyznačuje dlouhou kapotou, vzad posazenou kabinou a minimálními převisy. Velmi se podobá modelu Mazda3, byť menší půdorys dává autu mohutnější boky. Celkový design s množstvím organických křivek působí dynamicky a velmi atraktivně. Jsme ale zvědaví, nakolik dobře bude fungovat s menšími koly. Podběh Hazumi jsou totiž do posledního místečka vyplněny velkými „osmnáctkami“.

Interiér provedením detailů připomíná spíš něco od Horacia Paganiho než produkci japonské automobilky. Čtveřice samostatných sedadel a palubní deska potažená bílou kůží se do výroby určitě nedostanou, ale přístrojový panel s centrálně umístěným otáčkoměrem naopak téměř jistě ano. Vždyť i Mazda3 má podobný.

Mimochodem, Hazumi prý v japonštině znamená „skákat“ nebo „vyskočit“ a pto koncept bylo zvoleno proto, že auto od pohledu překypuje energií.

Následující kapitola
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků