Mazda CX-9: facelift i pro velké SUV

V rámci svých hektických snah z poslední doby Mazda představila i facelift pro typ CX-9, tedy velké SUV prodáváné hlavně v USA.

Poslední měsíce byly pro Mazdu skutečně rušné. Během nich představila modernizované modely MX-5, CX-7, ale především svůj stěžejní typ 3 v kompletní škále verzí. Mazda se zkrátka vrhla v boji proti recesi k aktivnímu přístupu, jaký by jí mohli mnozí konkurenti závidět. V New Yorku Mazda nyní navíc představuje i své mohutné SUV CX-9, upravené pro modelový rok 2009. Nejdůležitější a nejvýznamnější modifikací prošla příď vozu, která teď sleduje aktuální trend značky směrem k „vysmátému“, hladkému a přívětivému dojmu v intencích francouzské konkurence. Změnilo se též tvarování mlhovek, záď byla ozvláštněna novými koncovkami výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové provedení modelu CX-9 kombinuje prvky studie Nagare s prostředky aplikovanými při nedávné modernizaci menšího typu CX-7. S ním tak sdílí též hodnotnější a kvalitněji sezazené materiály v interiéru, nový vzhled některých ovladačů a nový vícefunkční displej. Středová konzole nyní nese v širší míře uplatněné chromované ozdobné prvky, jiné jsou též materiály čalounění, volant i středová konzole nesou rámování s lesklým černým povrchem a rozšířila se škála odkládacích prostor. 

Modernizované SUV CX-9 si pod kapotou zachovává osvědčený šestiválec s objemem 3,7 l, který dává nejvyšší výkon 273 koní a jeho točivý moment dosahuje 366 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 250 ot./min. Na motor navazuje šestistupňový japonský „automat“ Aisin Sport AT s možností manuálního řazení. Při jízdě za běžných podmínek jsou poháněna pouze kola přední nápravy, teprve při razantní akceleraci či stížených adhezních podmínkách přichází ke slovu automaticky připojovaný pohon zadních kol.

Modernizovaná Mazda CX-9 slaví svoji premiéru na autosalonu v New Yorku. Na stánku Mazdy jí však společnost dělají ještě faceliftovaná CX-7 a nová Mazda 3 MPS, představená již v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-9
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků