Mazda CX-9: facelift i pro velké SUV

V rámci svých hektických snah z poslední doby Mazda představila i facelift pro typ CX-9, tedy velké SUV prodáváné hlavně v USA.

Poslední měsíce byly pro Mazdu skutečně rušné. Během nich představila modernizované modely MX-5, CX-7, ale především svůj stěžejní typ 3 v kompletní škále verzí. Mazda se zkrátka vrhla v boji proti recesi k aktivnímu přístupu, jaký by jí mohli mnozí konkurenti závidět. V New Yorku Mazda nyní navíc představuje i své mohutné SUV CX-9, upravené pro modelový rok 2009. Nejdůležitější a nejvýznamnější modifikací prošla příď vozu, která teď sleduje aktuální trend značky směrem k „vysmátému“, hladkému a přívětivému dojmu v intencích francouzské konkurence. Změnilo se též tvarování mlhovek, záď byla ozvláštněna novými koncovkami výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové provedení modelu CX-9 kombinuje prvky studie Nagare s prostředky aplikovanými při nedávné modernizaci menšího typu CX-7. S ním tak sdílí též hodnotnější a kvalitněji sezazené materiály v interiéru, nový vzhled některých ovladačů a nový vícefunkční displej. Středová konzole nyní nese v širší míře uplatněné chromované ozdobné prvky, jiné jsou též materiály čalounění, volant i středová konzole nesou rámování s lesklým černým povrchem a rozšířila se škála odkládacích prostor. 

Modernizované SUV CX-9 si pod kapotou zachovává osvědčený šestiválec s objemem 3,7 l, který dává nejvyšší výkon 273 koní a jeho točivý moment dosahuje 366 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 250 ot./min. Na motor navazuje šestistupňový japonský „automat“ Aisin Sport AT s možností manuálního řazení. Při jízdě za běžných podmínek jsou poháněna pouze kola přední nápravy, teprve při razantní akceleraci či stížených adhezních podmínkách přichází ke slovu automaticky připojovaný pohon zadních kol.

Modernizovaná Mazda CX-9 slaví svoji premiéru na autosalonu v New Yorku. Na stánku Mazdy jí však společnost dělají ještě faceliftovaná CX-7 a nová Mazda 3 MPS, představená již v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-9
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků