Mazda CX-5: oficiální české představení

Segment malých SUV je kategorie, která se těší velkému zájmu a která přináší jeden nový model za druhým. Není to tak dávno, co představila automobilka Subaru svou novinku v podobě modelu XV, stranou ale nebude stát ani další japonská značka Mazda. Ta přichází s modelem CX-5, který jsme sice již krátce otestovali, ale oficiální české představení proběhlo až nyní.

Zajímavosti | SUV | Design | Premiéry | Mazda | První svezení

Mazda CX-5: první dojmy, živé fotky, kompletní ceník a údaje

O modelu CX-5 toho bylo napsáno více než dost. Mazda svým malým SUV začíná novou éru založenou na technologiích Skyactive. Přichází jak nový benzinový, tak dieselový motor, nové převodovky i podvozek. Touto snahou hodlá Mazda vyřešit problémy týkající se emisí a neustálého snižování spotřeby paliva. Nechce se plně soustředit na elektromobily a hybridní automobily, ale na klasické spalovací motory. Podle Mazdy totiž budou ještě v roce 2025 určitě tvořit většinu nabídky na trhu.

Mimochodem naftový i benzinový motor jsou vyráběny na jedné výrobní lince. Aby toho nebylo málo, Mazda chce být ještě flexibilnější a vyrábět na jedné lince auta různých segmentů (B, C, SUV, MPV). Tím by se měly snížit náklady na výrobu nových vozů a měla by se také zvýšit efektivita výroby.

Mazda CX-5 svým příchodem do prodeje trochu komplikuje situaci starší CX-7. Ačkoliv se řadí do segmentu kompaktních SUV, stojí přesně na hranici mezi kategoriemi C-SUV / B-SUV a od většího sourozence ji dělí, co se týká rozměrů, velmi málo. Dokonce objemem zavazadelníku „sedmičku“ poráží. CX-5 měří na délku 4555 mm a široká je 1840 mm. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 463 l, maximum (po sklopení zadních sedadel) je 1620 l.

Technika | Mazda

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Čtyři výbavy, tři motorizace

Mazda CX-5 přichází na český trh (respektive přišla) se čtyřmi výbavami a třemi motorizacemi. Zájemci mohou volit mezi novým dvoulitrem Skyactiv-G nabízejícím maximální výkon 121 kW a dvěma verzemi dieselového dvakrát přeplňovaného Skyactive-D o velikosti 2,2 litru. Slabší varianta zvládne 110 kW, silnější pak vyprodukuje 129 kW. Všechny možnosti můžete kombinovat s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jen pro doplnění, systému pohonu všech kol se žádné novinky netýkají. Jde o mezinápravovou spojku převzatou z CX-7.

První cena Mazdy CX-5 zní 499 900 Kč za benzinový dvoulitr a základní výbavu Emotion. Za diesel si připlatíte 50 000 Kč. Součástí základní výbavy je šest airbagů, startování tlačítkem, manuální klimatizace, elektrické ovládání všech oken nebo systém stop/start. Od druhé úrovně výbavy získá majitel městský přednárazový systém SCBS (v podstatě jde o to samé, co jsme popisovali nedávno u Volkswagenu up!), druhá nejvyšší výbava přidá například bi-xenonové světlomety, systémy RVM a LDWS a v nejvyšší výbavě Revolution dostanete navíc parkovací kameru, kožené čalounění a elektricky ovládaná sedadla. Plně vybavená Mazda CX-5 se silnějším dieselem a automatickou převodovkou vás vyjde na 831 900 Kč.

Bohužel, podobně jako například u Subaru XV, také CX-5 se tak trochu stává obětí vlastního úspěchu. Všeobecně se očekával velký zájem o naftovou verzi, ale praxe ukazuje, že je zájem o všechna provedení, z čehož mají u Mazdy celkem logicky radost. Problémem ovšem zůstává množství aut určených pro český trh. Na zlepšení situace se pracuje, ale pokud si teď objednáte novou CX-5, dostane se k vám na přelomu leden / únor 2013.
 

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků