Mazda CX-5: oficiální české představení

Segment malých SUV je kategorie, která se těší velkému zájmu a která přináší jeden nový model za druhým. Není to tak dávno, co představila automobilka Subaru svou novinku v podobě modelu XV, stranou ale nebude stát ani další japonská značka Mazda. Ta přichází s modelem CX-5, který jsme sice již krátce otestovali, ale oficiální české představení proběhlo až nyní.

Zajímavosti | Design | SUV | Premiéry | Mazda | První svezení

Mazda CX-5: první dojmy, živé fotky, kompletní ceník a údaje

O modelu CX-5 toho bylo napsáno více než dost. Mazda svým malým SUV začíná novou éru založenou na technologiích Skyactive. Přichází jak nový benzinový, tak dieselový motor, nové převodovky i podvozek. Touto snahou hodlá Mazda vyřešit problémy týkající se emisí a neustálého snižování spotřeby paliva. Nechce se plně soustředit na elektromobily a hybridní automobily, ale na klasické spalovací motory. Podle Mazdy totiž budou ještě v roce 2025 určitě tvořit většinu nabídky na trhu.

Mimochodem naftový i benzinový motor jsou vyráběny na jedné výrobní lince. Aby toho nebylo málo, Mazda chce být ještě flexibilnější a vyrábět na jedné lince auta různých segmentů (B, C, SUV, MPV). Tím by se měly snížit náklady na výrobu nových vozů a měla by se také zvýšit efektivita výroby.

Mazda CX-5 svým příchodem do prodeje trochu komplikuje situaci starší CX-7. Ačkoliv se řadí do segmentu kompaktních SUV, stojí přesně na hranici mezi kategoriemi C-SUV / B-SUV a od většího sourozence ji dělí, co se týká rozměrů, velmi málo. Dokonce objemem zavazadelníku „sedmičku“ poráží. CX-5 měří na délku 4555 mm a široká je 1840 mm. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 463 l, maximum (po sklopení zadních sedadel) je 1620 l.

Technika | Mazda

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Čtyři výbavy, tři motorizace

Mazda CX-5 přichází na český trh (respektive přišla) se čtyřmi výbavami a třemi motorizacemi. Zájemci mohou volit mezi novým dvoulitrem Skyactiv-G nabízejícím maximální výkon 121 kW a dvěma verzemi dieselového dvakrát přeplňovaného Skyactive-D o velikosti 2,2 litru. Slabší varianta zvládne 110 kW, silnější pak vyprodukuje 129 kW. Všechny možnosti můžete kombinovat s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jen pro doplnění, systému pohonu všech kol se žádné novinky netýkají. Jde o mezinápravovou spojku převzatou z CX-7.

První cena Mazdy CX-5 zní 499 900 Kč za benzinový dvoulitr a základní výbavu Emotion. Za diesel si připlatíte 50 000 Kč. Součástí základní výbavy je šest airbagů, startování tlačítkem, manuální klimatizace, elektrické ovládání všech oken nebo systém stop/start. Od druhé úrovně výbavy získá majitel městský přednárazový systém SCBS (v podstatě jde o to samé, co jsme popisovali nedávno u Volkswagenu up!), druhá nejvyšší výbava přidá například bi-xenonové světlomety, systémy RVM a LDWS a v nejvyšší výbavě Revolution dostanete navíc parkovací kameru, kožené čalounění a elektricky ovládaná sedadla. Plně vybavená Mazda CX-5 se silnějším dieselem a automatickou převodovkou vás vyjde na 831 900 Kč.

Bohužel, podobně jako například u Subaru XV, také CX-5 se tak trochu stává obětí vlastního úspěchu. Všeobecně se očekával velký zájem o naftovou verzi, ale praxe ukazuje, že je zájem o všechna provedení, z čehož mají u Mazdy celkem logicky radost. Problémem ovšem zůstává množství aut určených pro český trh. Na zlepšení situace se pracuje, ale pokud si teď objednáte novou CX-5, dostane se k vám na přelomu leden / únor 2013.
 

Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2009
Stav: 78 486 km
Cena: 164 000 Kč
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 6 2.184
Rok výroby: 2011
Stav: 190 412 km
Cena: 129 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků