Mazda CX-5: nové malé SUV je venku

Automobilka Mazda v předpremiéře představila své zcela nové kompaktní SUV pojmenované v rámci logiky značení jako CX-5.

O této zajímavé novince jsme stručně psali již dříve. Mazda CX-5 vychází ze studie Mazda Minagi z letošního autosalonu v Ženevě a také její sériové provedení nese v rámci nového značkového stylu Kodo, který CX-5 poprvé přenáší do sériové výroby, rysy předloňského konceptu Mazda Shinari. Produkční verze se veřejnosti oficiálně představí již za několik týdnů na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná 13. září. Mazda CX-5 stojí na nové variabilní podlahové plošině Mazda, jež může být údajně použita pro jakýkoli automobil v rozmezí od Mazdy 3 po CX-7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5, nový přírůstek do segmentu malých až středních SUV 

O pohon se postarají motory z nové rodiny Skyactiv, a to v zážehovém i vznětovém provedení. V evropských prodejích zřejmě bude hrát prim dieselová verze Skyactiv-D s objemem 2,2l a výkonem 175 koní (129 kW) s kompresním poměrem jen 14:1, jež má být v průměru o 20 % hospodárnější než současná „dva dvojka“. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou má vykázat emise CO2 ve výši do 120 g/km. Zážehová jednotka Skyactiv-G má mít objem 2,0 l, také ona má plnit emisní limity Euro VI, ale výkony zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5: první pohled do interiéru

Po boku Mazdy CX-5 se ve Frankfurtu představí také vylepšená Mazda 3, o jejíž oblibě svědčí také skutečnost, že za necelých osm let vznikly více než 3 miliony kusů. Omlazená „trojka“ slavila premiéru zjara v Kanadě a USA a Evropan se dočká své verze ve Frankfurtu. Nový bude přední nárazník a změn doznají také odladění pérovaní zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a pohonné jednotky, jež mají nabídnout (jak jinak) nižší spotřebu a emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda ve Frankfurtu vystaví také vylepšenou verzi hatchbacku Mazda 3 v evropském provedení
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků