Mazda CX-5 je Auto roku v Japonsku

Střední SUV značky Mazda s označením CX-5 obdrželo ocenění Auto roku 2012 v Japonsku.

Končí kalendářní rok a s tím přichází rekapitulace v podobě udělování nejrůznějších titulů a ocenění. Stejné je to i u automobilů. Volby aut roku jsou po světě hojně rozšířené, ale jen některé z nich lze považovat za skutečně důležité. Mezi ně patří například japonská anketa Auto roku (COTY), v níž letos excelovalo střední SUV Mazda CX-5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Mazda CX-5, Toyota GT86/Subaru BRZ a BMW 3 dopadly letos nejlépe
 

Premiant Mazdy posbíral 363 hlasů, což je o 45 hlasů více než u dvojčat Toyota GT86/Subaru BRZ a o 81 hlasů více než u BMW 3 (F30). Za zmínku stojí, že první desítku hodnocených modelů rovným dílem opanovaly vozy japonské a evropské výroby. Pro značku Mazda jde o v pořadí čtvrtý titul svého druhu, přičemž dosud posledním byl ten pro roadster Mazda MX-5 z roku 2005.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledková listina a výřad modelů z první desítky

Do hodnocení letošního ročníku ankety Auto roku v Japonsku byly zařazeny nové modely, jež byly v Japonsku představeny, nebo uvedeny do prodejů mezi 1. listopadem 2011 a 31. říjnem 2012.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků