31
Fotogalerie

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Kapitoly článku:


Mazda6 taktéž detailně

Ani v případě faceliftu pro Mazdu6 se toho na pohled moc nezměnilo. Designéři přidali více chromových prvků a opět diodové světlomety. Více novinek ale najdete v interiéru. Ten nabídne nové výdechy klimatizace, upravený přístrojový štít a přepracovanou středovou konzolu, kam se nastěhovalo tlačítko parkovací brzdy. Pro lepší dojem se nově objevuje třeba také detail v podobě dvojitého obšití.

I v Mazdě6 se vylepšovalo odhlučnění, a to prostřednictvím nových výplní dveří, silnější izolace a jiného těsnění dveří. Rozdíl by měl dosáhnout dokonce na 25 %. V kombinaci s upravenými sedadly a jinak naladěným podvozkem se posádka dočká rovněž snížení vibrací v interiéru.

mazda-30.jpgmazda-32.jpg
Hlavním poznávacím znamením faceliftu Mazdy6 je upravená maska chladiče a větší množství chromu

Mazda sebevědomě prohlašuje, že výsledek nemá daleko k tomu, co nabízí BMW. Až tak dramatická změna interiéru se myslím nekonala, nicméně je pravdou, že zrovna auto, se kterým jsem vyrazil na prvních několik kilometrů, vypadalo uvnitř hodně dobře. Perfektní sedačky, bílá kůže, výborné zpracování nebo nový multimediální systém. Mazda6 umí udělat dojem.

Multimediální systém je další z novinek. A jak je v dnešní době moderní, zpřístupní vám různé aplikace. Takže se budete moci hlásit na Facebooku, používat Twitter nebo pouštět Aha Radio.

Mazda také upravila ovládání. Použít můžete dotykový displej nebo sdružené ovladače na středovém tunelu, ovšem pouze tehdy, pokud auto stojí. Za jízdy dotykový displej nefunguje, protože si Mazda myslí, že natahování a ťukání někde po displejích není z pohledu bezpečnosti to nejlepší. Alespoň jedna automobilka pochopila, že cesta dotykových displejů je věc vysoce nepraktická.

mazda-22.jpgmazda-23.jpg
Upravená Mazda6 se může pochlubit také vylepšeným interiérem. Testované provedení s bílou kůží vypadalo velmi hodnotně 

Nově s pohonem 4x4

Nejdůležitější novinkou tohoto faceliftu je ale příchod pohonu všech kol. Systém s mezinápravovou spojkou pochází od CX-5, používá 27 senzorů a pořídíte ho výhradně v kombinaci s karoserií kombi a naftovými motory o výkonu 110 kW (150 k) nebo 129 kW (175 k). V prvním případě dostane řidič manuální převodovku, v tom druhém automat. Mazda očekává, že přibližně třicet procent zákazníků zvolí právě šestku s pohonem 4x4.

Bohužel slunečné počasí a 15°C nebylo úplně ideální pro testování pohonu všech kol, ale snad se nám poštěstí během klasického testu. Po krátkém svezení s upravenou Mazdou6 ovšem mohu konstatovat, že také zde není problém věřit automobilce sliby o vylepšeném odhlučnění interiéru. Japonské kombi umí být velmi komfortní, tiché a ještě k tomu moc dobře vypadá.

Pokud by někdo plánoval Mazdu6 Wagon AWD, musí si připravit minimálně 804 900 Kč. Čtyřkolka totiž startuje až na třetí výbavě Attraction. Výkonnější diesel s pohonem 4x4 koupíte pouze v nejvyšší výbavě Revolution Top za cenu 942 900 Kč.

mazda-29.jpgmazda-33.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud