Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Kromě nové generace Mazdy2 dorazily na český trh ještě další dvě novinky této značky. Do prodeje se dostaly rovněž modernizované verze Mazdy6 a CX-5.
Seznam kapitol
  1. Mazda CX-5 2015: V hlavní roli motor, Jak jezdí s vrcholným benzinem?
  2. Mazda6 taktéž detailně, Nově s pohonem 4x4
  3. Fotogalerie

Mazda si na letošní rok nachystala poměrně hodně novinek. Včera jsme psali o nové generaci Mazdy2, která aktuálně dorazila na český trh, doprovod jí při tom dělaly modernizované verze CX-5 a Mazdy6. Tím ovšem přísun nových modelů této značky nekončí.

Zajímavosti | Byznys | Mazda | Hatchbacky

Mazda uvedla na český trh novou generaci řady 2 a změnila showroomy

V červnu se dočkají zájemci o malé SUV, protože dorazí do České republiky Mazda CX-3. A konečně přibližně v srpnu se začne prodávat tolik očekávaná nová MX-5. Mazda bude mít na podzim kompletně obměněnou nabídku svých automobilů. Pro úplnost dodejme, že se tak stane i díky definitivnímu odchodu Mazdy5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled se toho u CX-5 moc nezměnilo. Upravené jsou nárazníky, světla a auto dostalo nově tvarovaná kola

Mazda CX-5 2015: V hlavní roli motor

Mazda CX-5 se objevila ve své aktuální generaci na trhu v roce 2012 a od té doby nasbírala zhruba 800 000 celosvětově prodaných exemplářů. Ani na českém trhu si nevedla vůbec špatně, dosud se prodalo 1837 kusů. Příchod CX-5 byl pro japonskou automobilku velmi důležitý (asi jako XC90 pro Volvo), protože odstartoval éru technologií Skyactive. Tohle auto přineslo nové motory, převodovky, podvozek, prostě úplně všechno.

Jenže od příchodu na trh už uplynuly tři roky, což je taková obvyklá doba pro první facelift. Ten přinesl novou masku chladiče, upravené nárazníky, diodová světla a nové designy litých kol. Jinak řečeno, po stránce designu se toho moc nezměnilo, protože to nebylo potřeba. Důležitější věci se odehrály uvnitř automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z novinek faceliftu jsou také světla, která mohou být celá složena z diod

Mazda zapracovala především na snížení hluku v interiéru. Ve vyšších rychlostech by měl rozdíl činit až 13 % ve srovnání s předchozí verzí. Izolace se přidávala pod kapotu, do dveří, na podlahu a inženýři nasadili o půl milimetru silnější zadní okno (3,5 mm vs. 4 mm). Kromě toho dostala CX-5 jiné tlumiče a na přední nápravu také pozměněné silentbloky. Celkově by tedy mělo být modernizované provedení tišší a komfortnější.

Testy | Design | Peugeot | Mazda | Srovnávací testy

Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Jak jezdí s vrcholným benzinem?

Hlavní novinkou je ale příchod nového motoru. Nečekejte žádný malý přeplňovaný agregát. Mazda obohatila nabídku pro CX-5 o atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 2,5 litru. Upřímně řečeno, v dnešní ekologicky postižené době to působí jako malý zázrak. Samozřejmě jde o čtyřválec Skyactiv-G, který známe už z Mazdy6. Jeho maximální výkon činí 141 kW (192 k) a standardně je spojen se šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nově můžete mít pod kapotou Mazdy CX-5 benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru. Automatická převodovka nabízí možnost sportovního nastavení

Mazda údajně tento motor zařadila do nabídky kvůli poptávce. A nakonec se není čemu divit, protože v kontextu jízdně velmi schopného SUV jde o hodně povedenou kombinaci. Motor jako takový nabídne rychlou odezvu na plynový pedál a od tří tisíce výše ukázkovou gradaci výkonu. Toho nejlepšího se dočkáte od čtyři tisíc výše, přičemž v manuálním režimu řazení můžete motor vytočit až za šest tisíc. Dynamika je při ostré jízdě více než solidní.

Zajímavosti | Mazda | Auta z Číny | Ceny

Chcete novou Mazdu 6 první generace za pár korun? Musíte do Číny

Motor ale trochu brzdí v rozletu převodovka, kterou bych takto po prvním svezení ohodnotil jako pomalejší. Kdo chce jet dynamicky, ten najde vedle voliče tlačítko Sport, které přepne automat do sportovního režimu a ten pak řadí v nejvyšších otáčkách. Pro rychlou jízdu se ale nejvíce hodí manuální režim, kdy převodovka poslouchá na slovo a vykoná vaše pokyny rychle a bez odmlouvání.

SUV | Premiéry | Mazda | Autosalony

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazdu CX-5 považuji za jedno z jízdně nejlepších SUV a tohle krátké svezení mi znovu připomnělo, jak se tento model povedl. Tišší interiér a komfortnější podvozek jsou věci, které potěší, podstata auta ale zůstala stejná. Pořád to je SUV, které vás bude vyloženě bavit řídit. Nově k tomu akorát můžete mít výkonnější motor. Povedený facelift... Mimochodem pokud se odhady automobilky naplní, pak bude tvořit vrcholný benzinový čtyřválec zhruba deset procent prodejů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2009
Stav: 78 486 km
Cena: 164 000 Kč
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků