Mazda CX-3 nepřinesla žádné překvapení [první jízdní dojmy]

47 komentářů

Franta8
28. ledna • 1:32

Mě vždy udivuje u těch Japoňáků, že ty jejich vysoko objemové benzínové motory , mají tak nízkou spotřebu.. udávanou...!!!:-D:-D:-D:-D:-D:-D Dvoulitr by měl jezdit za 4,9???:-D:-D:-D:-D.. Ve skutečnosti s tím nejde jezdit pod 7 litry!!!:-/:-/:-/:-/

Wolfalack
6. června • 9:14

Včera jsem ji poprvé viděl na vlastní oči a je to sakra pěkné auto. Lehounce lituju, že jsem nepočkal, když jsem v zimě kupoval Trojku, ale opravdu jen malinko:-D

XYZ
2. června • 18:42

Při pohledu na zadní partie a přístrojovou desku vidím dost silnou inspiraci u Kia Sportage, hlavně ty zadní světla.

Phoenix
2. června • 11:54

Konečně článek, kde je vidět základní i vrcholná verze interiéru.. Takhle by to mělo být u každého auta... Honit si triko na PR fotkách v plné palbě umí každý. Ale přiznat barvu, jak vypadá to nejobyčejnější, to už se nenosí...

Anonym
2. června • 1:21

Docela me prekvapuje, ze chvali odhlucneni. Ja mam novou trojku, jsem s ni spokojeny, ale je rozhodne hlucnejsi nez nekteri jeji konkurenti, to bych videl jako jeji hlavni minus oproti jinym autum. Ja tady nemuzu jezdit moc rychle, takze mi to tak nevadi, ale v evropskych dalnicnich rychlostech to musi byt pekna otrava, hlavne pri delsich cestach. Takze jestli zapracovali na odhlucneni, musi byt CX-3 opravdu dobre auto. Jeste sedacky vlastne, me se v nich sedi vyborne, na delsich cestach i v zatackach pri sportovnejsi jizde, ale padnou mi tak akorat. Clovek s mohutnou postavou se v nich urcite nebude citit dobre, to je jiste. Jinak me ale prekvapuje, ze se Mazde vyplati ladit ten motor na tolik ruznych vykonu. Kdyz pominu 120hp variantu, stale mate v ruznych modelech 145, 150, 155, 160 a 165 hp.

Pepajosef
2. června • 23:21

k motorum : vyvinuli a vyladily prave kvuli vyrobnim nakladum jen jeden motor a jen lehce upravuji jeho parametry..skoro vzdy jen pres elektroniku.

Márty
1. června • 22:06

Co takle sakra jiný nadpis??? Čĺanek jsem nečetl, ale dle komentářů, to vypadá velmi pozitivně.....a nadpis: ,,žádná změna,, moc nezní ://

Pete
1. června • 21:37

Krasny auto, ja mam vybrano...

Shimi
1. června • 15:24

Hlava mi nebere, proč nabízí 2.0 110 kW až od výbavy Revolution. Sorry Mazdo, ale nejsem ochoten vysolit za "M2" s trochu větší světlou výškou bezmála 600 tisíc. To si raději pořídím Polo GTI se 140 kW a těch 100 tisíc, které ušetřím, s úsměvem projezdím. Pro mě osobně cenové zklamání roku, výbava nevýbava. Přemýšlel jsem nad ní, ale s takovou si ji můžou strčit za klobouk.

Pepajosef
2. června • 23:18

Neni treba kupovat tento pouze elektronicky otevreny motor s nejvyssi vybavou. Ten slabsi dvoulitrovy motor je plne identicky jako tento... pouze je elektronicky priskrcen ...stejne tak, jako je tomu u Mazdy 3. Upravou jednotky ECU atd lze z nej dostat cca 185 koni za cenu cca 12tisic Kc a + zatim i vylet do zahranici, kde Vam Mazdu naladi na tento vykon. Kdo hleda na siti jiste si to najde :)

cudzinec11
12. června • 22:23

Nemozes mi poslat na mail n6@post.sk, kto upravuje tie motory? Ďakujem pekne.

Martin
2. června • 9:49

Pak si zapoměl na skvělou Dacii, ušetříš další peníze, je větší a velmi podobná jako polo.
Jinak najit si technicky důvod pro koupí pola musí být dřina, když pravda je prostě taková, že to bylo jediné auto s nápisem vw na které si měl.

Shimi
2. června • 10:28

Martine, co nebo kdo tě nutí ze sebe dělat veřejně pitomce?

Petr
1. června • 16:36

Mohli ten silnejsi motor prodavat bez AWD a v mensi vybave. Cena cca 450 000.

WP
1. června • 19:44

Určitě, kvůli Shimimu. :-) Jinak zůstane u svýho pekáče a bude snít o Polu GTI:-D

Antiautomat
2. června • 8:10

No ja by som v tomto smere so Shimim a Petrom len a len suhlasil. Usetrene kila a lepsie jazdne vykony by som urcite uvital, bola by to zaujimava alternativa k zakladu. Kuk na auto.cz ako to robi nissan so svojim kaskajom.

honza
2. června • 10:04

Mazda má pro různé země nastavenou odlišnou výbavovou politiku. Problém silnějšího motoru pro CX-3 dostupného pouze ve vyšších výbavách je opět podobná situace jako u ostatních modelů Mazdy. Pro CX-3 si ho můžete v Polsku dopřát už v druhé nejvyšší výbavě (ze čtyř), ovšem také jen jako 4x4, což i přes nižší výbavu poměrně značně smazává cenovou výhodnost. U M6 tohle mrzí ještě více, protože je to přeci jen větší auto, dva litry objemu není pro ni bůhví jak velký motor a se slabší variantou pojená prodloužená převodovka neguje přednosti jinak povedeného atmo motoru. A abych nezapomněl, nejsilnější motor 2,5, v Evropě prodáván v M6 pouze s AT, je v USA motorem jediným a nabízen i s manuálem... Do sportovní MX-5 strčí 1.5

Martin
2. června • 9:51

Zvýšená cx3 asi není určena pro mladé "závodníky", ať šetří a koupí si mx5 ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
2. června • 10:25

Martin: To máš tak omezené vidění autosvěta, že když někdo požaduje větší výkon, tak to musí být, podle tvé logiky, vždy za účelem závodění? Říká ti něco komfort cestování?P.S. MX-5 a "závodění"? :-D Kolik ti je?

Shimi
1. června • 17:49

Přesně tak.

mpolan
1. června • 15:30

O dvacet cm kratší poloauto srovnávat s CX-3... to chce brilantní mozek...

Shimi
1. června • 15:38

mpolan: Já ty káry nesrovnávám ty polointeligente ;-)

runner42
1. června • 18:26

V tom problém si kup koloběžku a ušetříš dokonce 598 tisíc! Pecka, že?

Shimi
1. června • 18:43

runner42: Že zrovna ty se snižuješ k napsání takového diskuzního ho*na.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
1. června • 19:19

Promiň, nemyslel jsem to nijak zle. Přišlo mi zvláštní, že píšeš že je neporovnáváš, když to je jediný logický závěr tvého příspěvku ;)

Shimi
1. června • 19:29

runner42: S jediným logickým závěrem přišel Petr a docela mě zaráží, že je zatím jediný, který ten můj příspěvek pochopil. Jak bych taky mohl porovnávat FWD hatchback s AWD SUV, že?

alapli
1. června • 12:28

Ten základ je skvělá volba, má vše co od auta očekávám a za mě dooost dobrý :-)

Tom
1. června • 13:16

O tom to je, že základ od mazdy má prakticky všechno co každý potřebuje...ale zkuste se podívat na základ u koncernu..

Antiautomat
1. června • 14:12

volant tam maju stale u koncernu v uz tak prebohatej seriovej vybave, tak co sa stazujes. Navyse je kompaktnejsi, lahsi a ekologickejsi ako ten predosly - je skratka OPTIMALIZOVANEJSI (pouzijuc vsetky obvykle a ohrane marketingove zvratky v jednom). :-D No a teraz vazne> pekna je ta mazda...v zaklade krasny motor, dizajnovo takisto prijemna. Ako jednoduche a vsestranne vozidlo ma tato verzia vela co ponuknut, presne takto si predstavujem solidny zaklad.

james
1. června • 11:47

dookola jeden a ten isty design na vsetky modely.. od malej po velku mazdu jedno a to iste len iny rozmer.. hnus snad okrem M6 a CX7

stealth01
1. června • 12:02

Tomu se říká Brand Identity. Všechno musí vypadat co nejvíce podobně a byt naprosto přesně rozlišitelné na silnici nebo parkovišti. Další efekt je, ze podobný design menšího a levnějšího modelu vůči modelu většímu a dražšímu (v tomto případě CX3 vs CX5) umocňuje v majiteli pocit, ze získal za své peníze spíše to lepší a dražší řešení.

stealth01
1. června • 11:38

Pánové redaktoři, jak dlouho budete mít v technických údajích výkon vozu 12 koňských sil?
To si Mazda nezaslouží ;)
Hezké auto, bude příjemné na kratší cesty a do města. Co me ale zaujalo nejvíce je ta cena. Jak to mohli udělat, ze nabídnou tak skvělou cenu za tak dobře vybavené auto? Dělají snad v Mazdě dobročinné aktivity nebo jsou opravdu nad náklady?

Lukáš  Dittrich
1. června • 12:33 • redaktor AutoRevue.cz

Máte pravdu, nezaslouží. Díky za upozornění!

Jirka
1. června • 12:46

A ještě výška Mazdy 2 v tabulce ;)

Martin
1. června • 10:38

Šikovná, malá a kvalita Mazda - dobrá volba pro ty, kteří se zajímaji i o to, co je pod kapotou a nechtěji být doma v servisu.
Popis motorů vypadá jako, že zase spoléhají na benzín pro aktivní řidiče a diesel pro šetřivé loudy. To asi zklamou milovníky silných dieselů, ale u tak malého auta asi Mazda spíše spoléha na šetřivé penzisty (kteří nechtěji nízké auto) než "šetřivé" podnikatele.
ps. prohodit volant za jiný je záležitosti 7minut ;-)

stealth01
1. června • 11:34

Přiznám se, ze kdykoliv čtu věty o tom, ze Mazda jezdí do servisu jen na periodické prohlídky, zatímco ostatní (ideálně se řekne koncernove) auta jsou v servisu pořad, naskakuje mi husí kůže. Pokud byses Martine vyhnul zobecnovani o tom, ze Mazda je za všech okolnosti spolehlivá, pak bych Ti vyslovil uznáni za skvělý příspěvek.

Kert
1. června • 12:47

Rezne, to jste myslel že?

Provo
1. června • 18:55

To taky, ale hlavně se sypou dieselové motory jak na běžícím pásu.

666
1. června • 19:57

Na diesle boli dve zvolavacky, tot vse. V ramci zaruky. Nic sa nesype, netrepte hluposti.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Provo
1. června • 20:19

Ale sype, svolávačky zásadní problém nevyřešily. Často už po 20tkm je opotřebená vačková hřídel, protože pro krajní vačky používají kluzák místo rolny (tu mají jen prostřední vačky) a výsledkem je rychle opotřebená vačka. Výrobce sice zavedl odolnější materiál na vačky, ale to je jenom odložení problému. Montuje jemnější olejové filtry aby zamezil dalším škodám na motoru, ale to je jenom dílčí řešení aby ochránil turbo nebo vývěvu zničenou pilinami za vaček, konstrukční chybu spočívající v absenci rolen Mazda dosud neodstranila.

m
1. června • 20:31

to je nesmysl,tedy vačky se obrušují, to souhlasí, ale není to způsobené že používají kluzák. Pokud jsi viděl vačku z 2,2D, tak jsou obroušené jak boční vačky(kluzák) tak i prostřední vačka která má rolnu...problém bude asi někde jinde

Provo
2. června • 7:12

Problém je v tom, že karbon v oleji vahadlům s rolnami nevadí na rozdíl od kluzných vahadel (zdvihátek), kde karbon v oleji působí jako dokonalé abrazivo. Úplně stejný problém měl koncern VW když 8 ventilové TDI používaly také kluzná vahadla. Výsledkem je, že dnes už nikdo kluzná vahadla nepoužívá právě z těchto důvodů, zabránit vzniku karbonu v oleji prakticky nelze a měnit alej s každou projetou nádrží nafty (což je asi jediná obrana proti karbonu) by se asi také nikomu nechtělo.

Martin
2. června • 9:46

Problém je, že mám i Mazdu diesel, že se se servisáky Mazdy běžně vykecáváme ;-)
S Mazdami už jsem najezdil přes 15let (toto letí) a když to shrnu: Co jsem si sám nerozbil, to vydrželo.A tak holt já příznám, že v diskusích na internetu jsou motory Mazdy nějaké divné, ale v reálu NA CESTĚ JSOU SUPER :-D
Je to jako s tím rezavěním. Na cestách jsou rezavé hlavně škody a vw - a v diskusích Mazdy.
Tak kdo chce jezdit v diskusích, ať si koupí škodu. A kdo na cestách ať raději zvolí Mazdu :-Dps. ale stejně si všichni koupí Citroen, protože stojí míň a je cool ... (hlavně jsem ho už viděl rozebraný na 1000 způsobů :-D nevím co se jim tam kazí, ale věčně to odstrojuji zespoda do motoru ...)

Provo
2. června • 12:13

Zbytečný řeči, spolehlivost dieselů Mazdy je mizerná. A nevím proč do diskuze o Mazdě máš potřebu tahat Škodovku nebo Citroen. Nakonec se Škodovkou si Mazda co se spolehlivosti motorů nemá co vyčítat a Citroen je přímo vzor spolehlivosti motorů na který Mazda se Škodovkou ještě dlouho mít nebudou.
http://www.autoforum.cz/technika/spolehlivost-mot... ...
A že je Mazda jednička v rezivění vědí všichni.
http://www.theautonet.com/en/2013/10/09/top-10-best... ...

james
2. června • 18:11

to je marny boj, ked uz nevedia co, potrebuju utocit na vsetko ostatne.. proste mat japonca je diagnoza, tito ludia maju svoj vlastny svet, kde kazdy nedostatok svojho hrdzaveho plechoveho milacika ospravedlnia po svojom

Mato
3. června • 20:48

Za mna len tolko, ze 9 rocna Mazda 3, 100 tis. km, parkovane bezne vonku bez hrdze na podvozku alebo kasni, 6 rocna Mazda 2, 110 tis km, parkovane vonku, bez hrdze na podvozku alebo kasni. Zatial klopem, okrem vymeny par ziaroviek, oleja, sviecok a filtrov bez dalsej investicie. ;-) dalsie auto jednoznacne Mazda. B-] Ak by bol nejaky dovod na hrdzu, tak mozno vlhky slany morsky/oceansky vzduch niekde na pobrezi USA. V SR/CR to nehrozi.

Doporučujeme

Články odjinud