Mazda CX-3 nepřinesla žádné překvapení [první jízdní dojmy]

Dalo se to čekat, ale po prvních kilometrech strávených za volantem nové Mazdy CX-3 to můžeme říci jistě. Tohle auto nepřineslo žádné překvapení. Pro řidiče je velmi zajímavé, nabízí solidní komfort a povedenou techniku. Tak jako každá Mazda využívající technologie Skyactiv.
Seznam kapitol
  1. Mazda2 základem, Design: Ale vždyť víte
  2. Výborná nejlevnější verze
  3. Diesel: Tichý, kultivovaný, slabý
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Po crossoveru CX-5 přidala Mazda do své nabídky také menší SUV označené jako CX-3. Není se čemu divit, tahle malá SUV, přestože někteří o jejich smyslu mají pochybnosti, se těší velké prodejní oblibě. Japonská automobilka s tím také počítá a sází na to, že novinka zájemce osloví. Podle odhadů by se mělo prodávat na 150 000 exemplářů ročně, přičemž 36 000 má skončit na evropských silnicích.

Mazda2 základem

Základem pro novou Mazdu CX-3 není Mazda3, jak by se mohlo podle označení zdát, ale menší Mazda2. S novou CX-3 má shodný rozvor náprav 2570 mm, nicméně tím společné věci končí. CX-3 je delší, vyšší, širší a nabídne také větší rozchod kol na obou nápravách. Na rozdíl od nejmenšího hatchbacku v nabídce Mazdy má navíc pod kapotou větší benzinové motory. Zatímco zmíněný hatchback si musí vystačit s patnáctistovkou, CX-3 sází výhradně na dvoulitrové jednotky. A samozřejmě se bude tohle SUV nabízet také ve verzi s pohonem všech kol.

Co se samotné techniky týká, není moc co popisovat. Mazda opět vsadila na tolik osvědčený Skyactiv. Motory, převodovky, podvozek, karoserii, vše už v podstatě známe. Otázka je tedy v tomto případě jen jedna: Jak známá technika funguje v kombinaci s malým SUV?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-3 je malé SUV, které z některých úhlů pohledu připomíná spíše hatchback. Design jako takový je ale opět velmi povedený. 

Design: Ale vždyť víte

Ani vzhled nepřinesl nic nečekaného. Mazda znovu uplatnila svůj aktuální designový směr, takže opět došlo na dynamické tvary a velmi zajímavé proporce. CX-3, stejně jako třeba menší dvojka, dostala nezvyklo dlouhou kapotu a dynamicky tvarovanou střechu. Výsledek vypadá opravdu pěkně, obzvlášť pokud jej postavíte na osmnáctipalcová litá kola. 

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Mazda | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

O tom, kdo zde posloužil jako základ, přestanete definitivně pochybovat v momentě, když otevřete dveře. Přístrojový štít, volant, zpracování palubní desky, vše je stejné jako v Mazdě2 a jestli ne, tak jsou rozdíly jen minimální.

V rámci mezinárodní prezentace jsem nejprve vyzkoušel základní verzi, která nedostala kromě standardní výbavy nic navíc. To znamená poměrně hodně plastů, dokonce i volant byl plastový. Jenže ono to všechno z nějakého důvodu nevypadá lacině. Ani nejdostupnější CX-3 ve svém interiéru ničím neuráží, a to je dobrá zpráva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo základní verze ve výbavě Emotion. Oproti vyšším výbavám je zde hodně plastu, ale jako celek to z nějakého důvodu nevypadá vůbec špatně. Obecně interiér CX-3 hodně připomíná Mazdu2.

Pravým opakem bylo druhé auto (výbava Revolution), které už nabídlo kožené čalounění, automatickou klimatizaci, tempomat a multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem. Ale abych byl upřímný, kdyby základní verze měla kožený volant, vůbec nic by mi nechybělo.

Mazda CX-3 vs. Mazda2 
  CX-3 Mazda2
Délka [mm] 4275 4060
Šířka [mm] 1765 1695
Výška [mm] 1535 1695
Rozvor náprav [mm] 2570 2570
Objem zavazadelníku [l] 350/1260 280/950
Základní cena [Kč] 379 900 274 900

V CX-3 se sedí výše, což je důvod, proč je v autě více místa ve srovnání s Mazdou2 v podélném směru. Více prostoru pak přirozeně dostanete i v oblasti loktů a v oblasti hlavy. Osobně se svými 190 cm ve druhé řadě trochu bojuji s místem pro kolena, ale na výšku se sem pořád ještě relativně v pohodě vejdu.

Testy | Design | Srovnávací testy | Mazda | Peugeot

Srovnávací test Peugeot 308 kontra Mazda 3: tváří v tvář

Zavazadelník pojme v základním uspořádání 350 litrů, po sklopení sedaček se chlubí nová CX-3 objemem 1260 litrů. V autě je také falešné dno, se kterým můžete dělat klasická kouzla včetně jakéhosi umístění šikmo napříč. K čemu je to dobré, to přesně nevím. Z mého pohledu je v kontextu zavazadelníku potěšitelný třeba fakt, že se páté dveře vyklápí dost vysoko na to, abych nemusel ukládat kufry do auta s helmou. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků