Mazda chystá nový Wankel. Vrátí se v roce 2017 a nabídne 300 k

O návratu motoru s rotačním pístem pod kapotu sportovního modelu značky Mazda se spekuluje od dob, kdy Mazda RX-8 vyklidila své pozice na tru. Nejdříve se hovořilo o konci roku 2015, nejnovější zprávy ale slibují až rok 2017. Mimochodem ve stejném roce oslaví japonská automobilka 50. narozeniny svého úplně prvního automobilu osazeného tímto motorem. To asi nebude náhoda...

Tajné | Technika | Sportovní auta | Kupé | Byznys | Mazda

Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

Podle zdrojů kolegů z britského Autoexpressu bude nástupce modelů RX-7 / RX-8 větší a výkonnější než nová Mazda MX-5. Motor by měl nabídnout až 300 koní a inženýři použijí technologie SkyActiv. Poháněna bude samozřejmě zadní náprava a vůz bude velmi lehký. Možná i z tohoto důvodu půjde opět o dvoudveřové kupé.

Zajímavosti | Mazda

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

První auto s motorem typu Wankel představila Mazda v roce 1967. Šlo o model Cosmo Sport. Maximální výkon jednotky složené ze dvou rotačních pístů dosahoval na 110 koní a točivý moment vrcholil hodnotou 130 Nm.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků