Mazda chce letos prodat na českém trhu přes 2,5 tisíce aut

Japonská automobilka si na rok 2015 naplánovala další růst. Pomoci jí mají nejen nové či modernizované modely, ale také nový vzhled showroomů.

Rok 2014 uzavřelo české zastoupení automobilky Mazda s 2318 prodanými auty, což představuje meziroční nárůst o výrazných 30 %. V procentuálním vyjádření jsou její ambice pro letošní rok skromnější – Mazda si naplánovala růst o dalších 10 procent, na 2550 aut. Na setkání se zástupci médií to při své pražské návštěvě řekl Heimo Egger, ředitel Mazdy pro středoevropský region.

K růstu prodejních čísel by měla Mazdě pomoci velmi mladá modelová paleta. Mazda3 může být stále považována za nový model, vždyť se účastnila finálového klání o titul Auto roku 2015 v České republice. Mazda6 i CX-5 zanedlouho dorazí na trh v modernizované verzi a během roku přibudou hned tři novinky: malá Mazda2, crossover CX-3 a také nová generace roadsteru MX-5.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

V prodejních číslech by se měl odrazit i nový design showroomů, který klade důraz na volný prostor, čisté plochy a koncepci osvětlení, která doslova předvede organické křivky designu Kodo v nejlepším světle. První prodejny v novém vzhledu jsou již hotové, ostatní by se měly představit zákazníkům v nové podobě na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2015.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků